Decizia ÎCCJ (Complet DCD/C) nr. 78/2018 (Comunicat): Secretarul comunei nu face parte din personalul încadrat în sistemul public de asistenţă social

14 nov. 2018
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 1045

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Decizia ÎCCJ

Forumul Național de Drept Bancar, ediția a II-a
Complet ÎCCJActe normativeArticole

Sumar

Decizia ÎCCJ  nr. 78/2018

Complet DCD/C

O.U.G. nr. 70/2014 privind salarizarea personalului din cadrul sistemului public sanitar și sistemului public de asistență socială în anul 2015

(M. Of. nr. 811 din 6 noiembrie 2014; cu modif. ult.)

Art. 1 alin. (1) și art. 3

În interpretarea dispozițiilor art.1 alin. (1) și art. 3 din O.U.G. nr. 70/2014, art. II din Legea nr. 293/2015 cu referire la atribuțiile prevăzute de art. 12 alin. (5) din Legea nr. 416/2011 și art. 24 alin. (1)-(2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 416/2001, secretarul comunei nu face parte din personalul încadrat în sistemul public de asistență social.

Legea nr. 293/2015 privind aprobarea O.U.G. nr. 35/2015 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 152/1998 privind înființarea ANL

(M. Of. nr. 884 din 25 noiembrie 2015; cu modif. ult.)

Art. II

Legea nr. 416/2011 privind venitul minim garantat

(M. Of. nr. 401 din 20 iulie 2001; cu modif. ult.)

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Art. 12 alin. (5)

Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 416/2001, aprobate prin H.G. nr. 50/2011

(M. Of. nr. 76 din 28 ianuarie 2011; cu modif. ult.)

Art. 24 alin. (1)-(2)

 

Potrivit site-ului oficial (www.scj.ro), în ședința din 12 noiembrie 2018, Înalta Curte s-a reunit în cadrul Completului pentru dezlegarea unor chestiuni de drept în materie civilă, pentru a dezbate cu privire la interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 1 alin. (1) și art. 3 din O.U.G. nr. 70/2014, art. II din Legea nr. 293/2015 cu referire la atribuțiile prevăzute de art. 12 alin. (5) din Legea nr. 416/2011 și art. 24 alin. (l) și alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 416/2001. Potrivit acestor dispoziții, secretarul comunei nu face parte din personalul încadrat în sistemul public de asistență socială.

 

Obiectul dezlegării chestiunii de drept

 

Art. 1 alin. (1) și art. 3 din O.U.G. nr. 70/2014

„Art. 1 alin. (1)

(1) Începând cu 1 ianuarie 2015, pentru personalul din cadrul sistemului public sanitar, inclusiv unități medico-sociale, și al sistemului public de asistență socială, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor funcției de bază/salariilor funcției de bază, astfel cum a fost acordat pentru luna decembrie 2014, se majorează cu 100 lei*).

(…)

Art. 3

În sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin sistemul public de asistență socială se înțelege, în conformitate cu prevederile Legii asistenței sociale nr. 292/2011, instituțiile și unitățile publice de asistență socială care furnizează servicii sociale, serviciile publice de asistență socială de la nivelul consiliilor județene, sectoarelor municipiului București, Consiliului General al Municipiului București, municipiilor, orașelor și comunelor, precum și persoanele care asigură serviciile de îngrijire personală la domiciliu, cât și personalul care asigură consiliere educațională, socială și psihologică persoanelor private de libertate aflate în custodia sistemului penitenciar”.

 

Art. II din Legea nr. 293/2015

„Art. II

(1) Începând cu drepturile aferente lunii decembrie 2015, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor funcției de bază/salariilor funcției de bază/indemnizațiilor de încadrare de care beneficiază personalul din cadrul sistemului public de asistență socială, astfel cum este definit în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2014 privind salarizarea personalului din cadrul sistemului public sanitar și sistemului public de asistență socială în anul 2015, cu modificările ulterioare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 185/2015, se majorează cu 25% față de nivelul acordat pentru luna septembrie 2015*).

(2) Personalul prevăzut la alin. (1) nu beneficiază de prevederile art. 1^1 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 71/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege”.

 

Art. 12 alin. (5) din Legea nr. 416/2011 privind venitul minim garantat

„(5) Primarul și secretarul unității administrativ-teritoriale răspund, în condițiile legii, de realitatea și legalitatea operațiunilor de stabilire a dreptului la ajutorul social, inclusiv a cuantumului acestuia”.

 

Art. 24 alin. (1)-(2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 416/2001

„(1) Cererea și declarația pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului social, însoțite de actele doveditoare, fișa de calcul al ajutorului social și ancheta socială sunt prezentate secretarului de către persoanele prevăzute la art. 1 pentru verificare și vizare.

(2) În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la efectuarea anchetei sociale și pe baza documentelor prevăzute la alin. (1) secretarul are obligația să prezinte primarului, pentru aprobare, dispoziția de acordare sau de respingere a cererii privind ajutorul social”.

 

Decizia ÎCCJ (Complet DCD/C) nr. 78/2018

 

Prin Decizia nr. 78/2018, ÎCCJ (Complet DCD/C) a admis în parte sesizarea formulată de Curtea de Apel Cluj – Secția a III-a contencios administrativ și fiscal, privind pronunțarea unei hotărâri prealabile.

Înalta Curte a stabilit că „în interpretarea dispozițiilor art. 1 alin. (1) și art. 3 din O.U.G. nr. 70/2014, art. II din Legea nr. 293/2015 cu referire la atribuțiile prevăzute de art. 12 alin. (5) din Legea nr. 416/2011 și art. 24 alin. (1) și (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 416/2001, secretarul comunei nu face parte din personalul încadrat în sistemul public de asistență social”.

 

Sursa informației

 

Decizia ÎCCJ (Complet DCD/C) nr. 78/2018 (Comunicat): Secretarul comunei nu face parte din personalul încadrat în sistemul public de asistență social was last modified: noiembrie 14th, 2018 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter