CSM. Proiect în dezbatere publică: Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură

24 mai 2019
Vizualizari: 831

Conform site-ului oficial (www.csm1909.ro), la data de 24 mai 2019, CSM a dat publicității proiectul de Regulament privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere în magistratură.

Astfel, până la data de 28 mai 2019, organizațiile societății civile, asociațiile profesionale, persoanele interesate pot propune amendamente și sugestii pentru a fi avute în vedere în cadrul procesului decizional, sau pot solicita organizarea unor dezbateri publice.

Se prevede, ca data estimativă a ședinței de adoptare, data de 30 mai 2019.

Respectivul Regulament este structurat astfel:

Cap. I („Dispoziții generale”)

Cap. II („Organizarea concursului”)

Cap. III („Desfășurarea concursului”)

Cap. IV („Validarea concursului”)

Cap. V („Dispoziții finale”)

În ceea ce privește modalitatea de examinare, respectivul proiect prevede, la art. 14, faptul că examinarea candidaților se face în două etape.

Prima etapă este eliminatorie și constă în susținerea următoarelor probe scrise eliminatorii:

1. un test-grilă de verificare a cunoștințelor juridice, teoretice și practice, susținut la următoarele discipline:

a) drept civil;

b) drept procesual civil;

c) drept penal;

d) drept procesual penal;

2. o probă scrisă de verificare a cunoștințelor juridice, teoretice și practice, susținută la drept civil și drept procesual civil, respectiv la drept penal și drept procesual penal.

La proba scrisă de verificare a cunoștințelor juridice participă numai candidații declarați admiși la testul-grilă de verificare a cunoștințelor juridice.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Nota obținută la prima etapă este media aritmetică a notelor obținute la probele prevăzute la alin. (2), respectiv testul-grilă de verificare a cunoștințelor juridice și proba scrisă de verificare a cunoștințelor juridice.

La etapa a II-a participă numai candidații declarați admiși la fiecare dintre cele două probe, în ordinea descrescătoare a notei obținute la prima etapă, în limita unui număr egal cu o dată și jumătate din numărul de posturi scoase la concurs, în cazul unui număr impar de posturi rotunjirea făcându-se la numărul mai mare. Numărul candidaților admiși în etapa a II-a se suplimentează în cazul mediilor egale cu cea a ultimului candidat admis.

A doua etapă constă în susținerea unui interviu.

Astfel, așa cum este prevăzut la art. 1, Testul-grilă de verificare a cunoștințelor juridice cuprinde 100 de întrebări, câte 25 pentru fiecare dintre disciplinele de concurs menționate la art. 14 alin. (2) pct. 1.

La testul-grilă de verificare a cunoștințelor juridice fiecare răspuns corect primește 1 punct, care are ca echivalent 10 sutimi în sistemul de notare de la 1 la 10.

Timpul necesar pentru formularea răspunsurilor la întrebările din testul-grilă de verificare a cunoștințelor juridice este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor pentru această probă și nu poate depăși 4 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea testelor către toți candidații.

Lucrările se notează cu «Admis» sau «Respins», în funcție de punctajul obținut de candidat. Sunt declarați admiși la această probă candidații care au obținut minimum 60 de puncte, echivalentul notei 6,00, în ordinea descrescătoare a notelor obținute, în limita dublului numărului de posturi scoase la concurs. Numărul candidaților admiși se suplimentează în cazul mediilor egale cu cea a ultimului candidat admis.

Pentru a vedea textul integral al proiectului de regulament, vă rugam accesați aici.

Sursa informației

CSM. Proiect în dezbatere publică: Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere în magistratură was last modified: mai 24th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.