65 views
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a publicat Infoletterul nr. 4/2025.
Sumarul acestui Infoletter CSM consemnează evenimente, date și informații cu privire la activitatea Plenului, Secțiilor CSM, a Comisiilor CSM, precum și la activitatea desfășurată de instituțiile coordonate de CSM – Institutul Național al Magistraturii și Școala Națională de Grefieri.
În perioada de referință, Plenul:
➢ a hotărât:
◊ validarea rezultatelor concursului de admitere în magistratură, organizat în perioada iulie 2024 – martie 2025, conform anexelor 1- 3 la nota direcţiei de specialitate;
◊ validarea rezultatelor concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, desfăşurat în perioada 25 iulie 2024 – 16 aprilie 2025, pentru candidaţii admişi după cele două etape ale concursului, care îndeplinesc condiţiile prevăzute de art.32 din Regulamentul de concurs, conform tabelelor anexate la nota direcţiei de specialitate, cuprinzând candidaţii auditori de justiţie care s-au încadrat în numărul locurilor scoase la concurs (anexa 1), respectiv candidatul care a optat pentru postul de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor (anexa 2);
◊ validarea rezultatelor examenului de capacitate al judecătorilor şi al procurorilor stagiari, desfăşurat în perioada octombrie 2024 – aprilie 2025, conform tabelelor de clasificare a candidaţilor declaraţi admişi, anexate la nota direcţiei de specialitate;
◊ validarea rezultatelor examenului de capacitate al judecătorilor şi al procurorilor stagiari, desfăşurat în perioada octombrie 2024 – aprilie 2025, în temeiul Regulamentului aprobat prin Hotărârea Plenului CSM nr. 103/2019, la care a participat candidatul procuror stagiar S.B.A;
◊ modificarea şi completarea Regulamentului Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului CSM nr. 92/2023, cu observaţiile formulate în Comisia nr. 2 reunită;
➢ a avizat negativ propunerea legislativă privind modificarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu
➢ a constatat:
◊ îndeplinită condiţia bunei reputaţii de către candidaţii auditori de justiţie admişi după cele două etape ale concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, organizat în perioada iulie 2024 – aprilie 2025 (Anexele 1 şi 2);
◊ îndeplinită condiţia bunei reputaţii de către candidatul – personal asimilat admis după cele două etape ale concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, organizat în perioada iulie 2024 – aprilie 2025;
➢ a aprobat:
◊ posturile vacante de judecător, respectiv procuror ce pot fi alocate judecătorilor şi procurorilor care promovează examenul de capacitate desfăşurat în perioada octombrie 2024 – aprilie 2025, conform anexelor la nota direcţiei de specialitate. De asemenea, Plenul CSM a hotărât că nu se impune alocarea, pentru această procedură, a posturilor vacante aferente funcţiilor de conducere de la nivelul judecătoriilor şi de la nivelul parchetelor de pe lângă judecătorii;
În perioada de referinţă, Secția pentru judecători:
➢ a hotărât:
◊ înaintarea către Preşedintele României a propunerilor privind numirea în funcţia de judecător a candidaţilor declaraţi admişi şi care îndeplinesc condiţiile legale la concursul de admitere în magistratură, organizat în perioada iulie 2024 – martie 2025;
◊ înaintarea către Preşedintele României a propunerilor privind numirea în funcţie a judecătorilor stagiari care au promovat examenul de capacitate organizat în perioada octombrie 2024-aprilie 2025;
◊ admiterea/respingerea unor cereri de transfer începând cu data de 01.05.2025;
◊ admiterea/respingerea unor cereri de transfer de la instanţele civile la instanţele militare;
◊ eliberarea din funcțiile de conducere/încetare mandat/încetare delegare/încetare detașare, după caz, a judecătorilor ale căror cereri de transferi au fost aprobate, începând cu data transferului;
În perioada de referinţă, Secția pentru procurori:
➢ a hotărât:
◊ înaintarea către Preşedintele României a propunerilor privind numirea în funcţie a procurorilor stagiari care au promovat examenul de capacitate, desfăşurat în perioada octombrie 2024 – aprilie 2025, în baza Regulamentului nr. 123/2023, conform anexei la nota direcției de specialitate;
◊ înaintarea către Preşedintele României a propunerilor privind numirea în funcţie a procurorului stagiar care a promovat examenul de capacitate, desfăşurat în perioada octombrie 2024 – aprilie 2025, în baza Regulamentului nr. 103/2019, conform anexei la nota direcției de specialitate;
◊ înaintarea către Preşedintele României a propunerilor privind reîncadrarea în funcția de procuror, în condițiile art. 216 alin. (2) – (3) din Legea nr. 303/2022;
◊ înaintarea către Președintele României a propunerii privind numirea în funcţia de procuror a candidaţilor declaraţi admişi şi care îndeplinesc condiţiile legale la concursul de admitere în magistratură, organizat în perioada 25 iulie 2024 – 27 martie 2025;
➢ a constatat îndeplinite condiţiile pentru reîncadrarea în funcția de procuror, în temeiul art. 216 alin. (2)-(3) din Legea nr. 303/2022, a candidaţilor prezenți la interviul din data de 01.04.2025;
➢ a avizat favorabil numirea la DNA a procurorilor declaraţi admişi la interviul organizat în perioada 24 – 25 martie 2025;
➢ a aprobat:
◊ ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a unui post vacant temporar la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 3 București, în condițiile art.147 din Legea nr.304/2022;
◊ componența comisiilor de examinare și de soluționare a contestațiilor la concursul pentru numirea în funcția de inspector judiciar în cadrul Direcției de inspecție pentru procurori a Inspecției Judiciare, organizat în perioada decembrie 2024 – iulie 2025,
Vezi și CSM. Infoletter nr. 3/2025