CSM. Infoletter nr. 1/2025
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a publicat Infoletterul nr. 1/2025.
Sumarul acestui Infoletter CSM consemnează evenimente, date și informații cu privire la activitatea Plenului, Secțiilor CSM, a Comisiilor CSM, precum și la activitatea desfășurată de instituțiile coordonate de CSM – Institutul Național al Magistraturii și Școala Națională de Grefieri.
În perioada de referință, Plenul:
➢ a hotărât:
◊ menținerea, pentru anul 2025, a comisiilor reunite de specialitate necesare pentru buna funcționare a Plenului Consiliului, a domeniilor de activitate și a atribuțiilor acestora, precum și a componenței acestora;
➢ a luat act de conținutul Raportului anual privind transparența decizională pentru anul 2024, conform art. 13 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică.
➢ a aprobat:
◊ Programul de formare inițială a auditorilor de justiție din anul I (promoția 2025-2027), Programul de formare inițială a auditorilor de justiție din anul II (promoția 2024-2026), precum și completarea Programului de formare continuă pentru anul 2025, conform propunerii Institutului Național al Magistraturii;
◊ componența comisiei de examinare și a comisiei de soluționare a contestațiilor pentru examenul de absolvire a Școlii Naționale de Grefieri, promoția 2024-2025 (inclusiv președinții comisiilor), conform Anexelor nr. 1 și nr.2 la Hotărârea Consiliului de conducere al Școlii Naționale de Grefieri nr. 33/19.12.2024;
◊ Programul de formare profesională continuă a personalului auxiliar de specialitate din cadrul instanțelor judecătorești și parchetelor de pe lângă acestea pentru anul 2025;
În perioada de referință, Secția pentru judecători:
➢ a hotărât:
◊ înaintarea către Președintele României a propunerilor privind eliberarea din funcție, prin pensionare, a 24 judecători;
◊ desemnarea celor 3 psihologi în cadrul comisiei de reexaminare psihologică la concursul pentru ocuparea unui post vacant de asistent al judecătorului la Curtea de Apel Ploiești;
◊ aprobarea Raportului Inspecției Judiciare nr. 24-2056/2024, în sensul că eroarea judiciară nu a fost comisă ca urmare a exercitării funcției cu rea-credință sau gravă neglijență;
◊ menținerea, pentru anul 2025, a numărului, denumirii, domeniilor de activitate, atribuțiilor, componenței și coordonatorilor comisiilor care au funcționat în cadrul Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii în anul 2024;
◊ aprobarea organizării concursului pentru numirea în funcția de director al Direcției de inspecție pentru judecători din cadrul Inspecției Judiciare, la București, în perioada 26 februarie – 01 iulie 2025;
◊ aprobarea tematicii și bibliografiei de concurs propuse de Institutul Național al Magistraturii, conform anexei nr. 2.4;
În perioada de referință, Secția pentru procurori:
➢ a hotărât:
◊ menținerea, pentru anul 2025, a numărului, denumirii, domeniilor de activitate și atribuțiilor comisiilor care au funcționat în cadrul Secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii în anul 2024;
◊ desemnarea psihologilor în vederea testării psihologice și a reexaminării psihologice în procedura de reîncadrare prevăzută de dispozițiile art. 216 alin. (2) și (3) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor;
◊ respingerea solicitării Ministerului Finanțelor formulată prin adresa nr. 319337 din data de 13.11.2024;
➢ a stabilit:
◊ ca în perioada 27 ianuarie – 21 februarie 2025 să se desfășoare adunările generale ale parchetelor, în vederea dezbaterii și aprobării rapoartelor de activitate aferente anului 2024;
Vezi și CSM. Infoletter nr. 12/2024