CSM. Digitalizarea instanțelor prin îmbunătățirea procesării cererilor transmise prin mijloace electronice
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) anunță continuarea procesului de digitalizare a sistemului judiciar, facilitând comunicarea cu instanțele judecătorești.
Procesul constă în transmiterea cererilor prin mijloacele electronice și este complet integrat în dosarul electronic, permițând procesarea rapidă a documentelor, indiferent dacă acestea sunt transmise prin portalul registratura.rejust.ro sau direct de către părți și avocați, utilizând adresa de e-mail a instanței.
După trimiterea cererii prin intermediul portalului, aceasta este prelucrată automat, iar partea primește un răspuns de confirmare, care include numărul dosarului în care a fost încărcat documentul, inclusiv pentru cererile introductive, dar și denumirea sub care a fost salvat, în vederea identificării mai ușoare în dosarul electronic.
Astfel, răspunsul generat reprezintă mai mult decât o confirmare de primire a e-mailului, conținând toate elementele necesare pentru a oferi garanția că cererea a fost înregistrată efectiv la dosarul cauzei, putând fi consultată din acel moment și în dosarul electronic
Sistemul analizează, totodată, validitatea semnăturilor electronice și generează un raport, astfel încât judecătorul poate confirma autenticitatea semnăturii.
Acest mod de lucru reprezintă o metodă de a compatibiliza documentele emise electronic la necesitatea constituirii dosarului fizic.
Noul mod de lucru este complet integrat cu sistemul de gestionare a cauzelor și contribuie la reducerea riscului omiterii corespondenței electronice.
Inițiativa se înscrie în eforturile continue de digitalizare a justiției, având ca scop creșterea transparenței, accesului la justiție și eficientizarea activității instanțelor.