Coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (OMAI nr. 155/2019)

7 ian. 2020
Vizualizari: 1375

Actul normativ

Sumar
OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne
(M. Of. nr. 1055 din 31 decembrie 2019)
Se emite OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

În M. Of. nr. 1055 din 31 decembrie 2019 a fost publicat OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Vă prezentăm, în continuare, dispozițiile respectivului ordin.


Art. 1

„(1) Ministrul afacerilor interne coordonează la nivel strategic întreaga activitate a unităților aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne și a unităților, instituțiilor și structurilor aflate în subordinea/în cadrul ministerului.

(2) Activitatea curentă a structurilor și unităților aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne și a unităților, instituțiilor și structurilor aflate în subordinea/în cadrul ministerului este coordonată la nivel operațional de secretarii de stat, subsecretarii de stat, secretarul general și secretarii generali adjuncți, potrivit celor stabilite de prezentul ordin”.

Art. 2

„(1) Secretarul de stat pentru ordine și siguranță publică coordonează:

a) Corpul de control al ministrului;

b) Direcția audit public intern;

c) Direcția generală management operațional;

d) Unitatea de politici publice;

e) Direcția informare și relații publice;

f) Direcția generală de protecție internă;

g) Direcția generală anticorupție;

h) Poliția Română;

i) Jandarmeria Română;

j) Poliția de Frontieră Română;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

k) Inspectoratul General pentru Imigrări;

l) Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date;

m) Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane;

n) Agenția Națională Antidrog.

(2) În cadrul activității de coordonare prevăzută la alin. (1), subsecretarul de stat desemnat să îndeplinească atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice:

a) coordonează, potrivit dispoziției secretarului de stat pentru ordine și siguranță publică, realizarea de analize sau sinteze cu privire la fenomene specifice domeniilor de competența structurilor prevăzute la alin. (1);

b) participă, din dispoziția secretarului de stat pentru ordine și siguranță publică, la comisii, grupuri de lucru sau alte activități de reprezentare;

c) coordonează activitatea de soluționare a petițiilor care privesc domeniile de competența structurilor prevăzute la alin. (1)”.

Art. 3

„(1) Secretarul de stat pentru relația cu Parlamentul și relații internaționale coordonează:

a) Direcția generală afaceri europene, Schengen și relații internaționale;

b) Centrul Național SIS.

(2) Secretarul de stat pentru relația cu Parlamentul și relații internaționale poate susține în Parlament răspunsurile scrise ale ministrului afacerilor interne.

(3) Reprezentarea ministrului afacerilor interne în relația cu Parlamentul poate fi realizată și de către subsecretarul de stat desemnat, pe bază de mandat. În acest scop, subsecretarul de stat coordonează activitatea de elaborare a punctelor de vedere ale ministerului asupra propunerilor legislative, respectiv a răspunsurilor la întrebările și interpelările senatorilor și deputaților”.

Art. 4

„Secretarul de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, coordonează:

a) prefectul, cu privire la activitățile operaționale în situații de urgență, potrivit art. I alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situațiilor de urgență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 oprivind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările și completările ulterioare;

b) Inspectoratul General pentru Situații de Urgență;

c) Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne;

d) Direcția generală management urgențe medicale;

e) Direcția medicală”.

Art. 5

„Secretarul de stat pentru relația cu instituțiile prefectului coordonează:

a) Direcția generală pentru relațiile cu instituțiile prefectului;

b) Instituția Prefectului – 42, cu excepția activităților operaționale în situații de urgență;

c) Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale;

d) Direcția Generală de Pașapoarte;

e) Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor;

f) Centrul de coordonare a protecției infrastructurilor critice”.

Art. 6

„(1) Secretarul general coordonează:

a) Direcția generală management resurse umane;

b) Direcția generală logistică;

c) Direcția generală financiară;

d) Direcția generală juridică;

e) Direcția generală pentru comunicații și tehnologia informației;

f) Direcția fonduri externe nerambursabile;

g) Direcția secretariat general;

h) Arhivele Naționale;

i) Academia de Poliție «Alexandru Ioan Cuza»;

j) Institutul de Studii pentru Ordine Publică;

k)Centrul de Psihosociologie al Ministerului Afacerilor Interne;

l) Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Afacerilor Interne;

m) Clubul Sportiv «Dinamo» București;

n) Oficiul responsabilului cu protecția datelor personale.

(2) Documentele promovate de către structurile coordonate de secretarul general se prezintă acestuia spre semnare/aprobare după ce în prealabil au fost însușite de:

a) secretarul general adjunct (I), pentru structurile prevăzute la alin. (1) lit. h), i) și m);

b) secretarul general adjunct (II), pentru structurile prevăzute la alin. (1) lit. d), g) și n);

c) secretarul general adjunct (III), pentru structurile prevăzute la alin. (1) lit. a), j)-l)”.

Art. 7

„Exercitarea atribuțiilor de coordonare, potrivit art. 2-6, nu aduce atingere atribuțiilor ministrului afacerilor interne prevăzute în actele normative de nivel superior ca fiind exercitate în mod nemijlocit de către acesta”.

Art. 8

„(1) Secretarii de stat și secretarul general semnează, în numele și pentru ministrul afacerilor interne, documentele promovate de structurile pe care le coordonează.

(2) Atunci când documentele prevăzute la alin. (1) sunt însușite, inclusiv în calitate de avizator, de structuri aflate în coordonarea unor persoane diferite, delegarea dreptului de a semna în numele și pentru ministrul afacerilor interne se exercită de secretarul de stat sau secretarul general care gestionează domeniul ce face obiectul deciziei, cu avizul celorlalți secretari de stat sau secretarului general, după caz.

(3) Delegarea dreptului de a semna în numele și pentru ministrul afacerilor interne, prevăzută la alin. (1) și (2), nu aduce atingere reglementărilor privind competențele de gestiune a resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne, reglementărilor privind împuternicirea ordonatorilor de credite în unitățile Ministerului Afacerilor Interne ori altor reglementări interne care stabilesc competențe explicite de aprobare/avizare/semnare, a căror aplicare are întâietate.

(4) Delegarea dreptului de a semna în numele și pentru ministrul afacerilor interne, prevăzută la alin. (1) și (2), nu se aplică pentru:

a) însușirea proiectelor de acte normative pentru care ministrul afacerilor interne are, potrivit reglementărilor în vigoare, calitatea de emitent sau drept de contrasemnare;

b) instrumentele de prezentare și motivare a proiectelor de legi, ordonanțe, ordonanțe de urgență și hotărâri ale Guvernului pentru care ministrul afacerilor interne are, potrivit reglementărilor în vigoare, calitatea de inițiator sau avizator;

c) memorandumuri, note, informări și rapoarte care se prezintă/transmit Guvernului, prim-ministrului, Parlamentului sau Președintelui României/Administrației Prezidențiale;

d) corespondența adresată prim-ministrului, celorlalți membri ai Guvernului, Parlamentului, Președintelui României ori Administrației Prezidențiale, conducătorilor instituțiilor din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională, Ministerului Public și altor autorități publice centrale;

e) răspunsuri la sarcinile stabilite pentru Ministerul Afacerilor Interne în cadrul ședințelor Guvernului;

f) însușirea documentelor programatice și documentelor de politici publice ale Ministerului Afacerilor Interne sau care vizează competențe ale acestuia;

g) convenții, protocoale, înțelegeri și alte asemenea documente care se încheie la nivel interinstituțional și la care Ministerul Afacerilor Interne este parte;

h) semnarea statelor de organizare;

i) aprobarea numărului de posturi și a indicatorilor aflați în finanțare ai tuturor unităților Ministerului Afacerilor Interne”.

Art. 9

„În absența ministrului afacerilor interne, conducerea ministerului se exercită de către secretarul de stat desemnat de către acesta prin ordin de zi pe minister”.

Art. 10

„În baza și în executarea ordinelor și instrucțiunilor emise de ministrul afacerilor interne, secretarii de stat și secretarul general emit dispoziții, potrivit art. 1 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare”.

Art. 11

„La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 149/2016 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 749 din 26 septembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă”.

Art. 12

„Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”.

 

Coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (OMAI nr. 155/2019) was last modified: ianuarie 6th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.