[UPDATE: Date statistice preliminare – pregătirea profesională de bază a mediatorilor] Consiliul de Mediere. Regularizarea documentelor care atestă calitatea de mediator

5 nov. 2018
Vizualizari: 2769
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 5 noiembrie 2018: Date statistice preliminare privind pregătirea profesională de bază a mediatorilor din România

Potrivit unui comunicat din data de 5 noiembrie 2018, Consiliul de Mediere a dat publicității câteva date statistice referitoare la pregătirea profesională de bază a mediatorilor din România, acestea fiind prelucrate de către Consiliul de Mediere și transmise ca răspuns instituțional la o solicitare venită din partea Comisiei Europene pentru Eficiența Justiției.

Astfel, cei 11.191 de membri ai Corpului Profesional al Mediatorilor din România provin din următoarele categorii profesionale :

• medici, asistenți, farmaciști: 0,8 %;

• psihologi: 1,43%;

• ingineri: 7,18%;

• jurnaliști, regizori, redactori: 0,18%;

• teologi: 0,67 %;

• avocați, juriști: 43,32%;

• economiști, contabili: 11,16%;

• alte categorii profesionale: 35,26%.

Sursa informației


Update 12 octombrie 2018: Tabloul Mediatorilor a fost publicat în Monitorul Oficial al României – 11 octombrie 2018

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul oficial (www.cmediere.ro), Consiliul de Mediere anunță faptul că în data de 11 octombrie 2018, prin grija Consiliului de Mediere, Tabloul Mediatorilor a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, sub nr. 863.

De asemenea, Consiliul de Mediere reamintește faptul că s-a pus la dispoziția colegilor mediatori o perioadă îndelungată de timp în vederea sesizării eventualelor modificări ce se doresc a fi făcute la document, astfel pentru ca acesta să cuprindă date cât mai precise și actuale.

Publicarea Tabloului Mediatorilor este o prerogativă a Consiliului de Mediere, fiind realizată și în virtutea organizării alegerilor pentru noul Consiliul de Mediere. Alegerile vor avea loc în primăvara anului viitor.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Astfel, Tabloul Mediatorilor poate fi consultat pe pagina web a Consiliului de Mediere http://www.cmediere.ro/mediatori/ sau pe http://www.monitoruloficial.ro.

Sursa informației


Update 9 octombrie 2018: Hotărârea nr. 177/08.10.2018 privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Tabloului Mediatorilor

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul oficial (www.cmediere.ro), Consiliul de Mediere a dat publicității Hotărârea nr. 177/08.10.2018 privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Tabloului Mediatorilor.

Pentru mai multe detalii, redăm în continuare conținutul Hotărârii nr. 177/08.10.2018, astfel cum a fost publicat de către Consiliul de Mediere:

Sursa informației


Update 26 iulie 2018: Actualizarea datelor profesionale în vederea publicării noii forme a Tabloului Mediatorilor

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul oficial (www.cmediere.ro), la începutul lunii septembrie, prin grija Consiliului de Mediere se va publica în Monitorul Oficial al României forma actualizată a Tabloului Mediatorilor. Doar mediatorii cu drept de exercitare a profesiei, înscriși în acest tablou, vor putea lua parte la alegerile pentru noua componență a Consiliului de Mediere.

Astfel, Consiliului de Mediere adresează mediatorilor activi rugămintea de a verifica și comunica către Secretariatul Tehnic eventualele modificări ale datelor personale din tablou. Acestea vor putea fi operate până cel mai târziu la finele lunii august.

De asemenea, în conformitate cu practica instanțelor de judecată, numai mediatorii activi – cu taxa anuală profesională achitată și legitimația vizată la zi – pot face dovada dreptului de practică în fața instanțelor judiciare.

Forma actuală a Tabloului Mediatorilor poate fi consultată accesând linkul următor – http://www.cmediere.ro/mediatori/

Sursa informației


Update 18 iulie 2018: Legitimația de mediator vizată la zi – condiție solicitată de instanțele de judecată în vederea exercitării profesiei

Potrivit unui anunț din data de 17 iulie 2018, Consiliul de Mediere a dat publicității detalii privind vizarea la zi a legitimației de mediator, condiție solicitată de către instanțele de judecată în vederea exercitării profesiei.

Astfel, având în vedere faptul că instanțele de judecată solicită mediatorilor prezentarea legitimațiilor vizate la zi, pe fondul creșterii numărului de medieri – ca urmare a iminentei intrări în vigoare a modificărilor aduse la legea medierii – mediatorii activi sunt invitați să depună toate diligențele necesare în vederea urgentării vizării acestora.

Pentru o cât mai mare operativitate în vizarea legitimațiilor, atât personalul Secretariatului Tehnic, cât și reprezentanții CPMJ vor sta la dispoziția mediatorilor interesați în vederea rezolvării problemelor legate de regularizarea documentului menționat pe întreaga perioadă de vară.

Sursa informației


Update 27 iunie 2018: Principalele modificări aduse la Legea nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator

Potrivit unui comunicat din data de 27 iunie 2018, Consiliul de Mediere a dat publicității principalele modificări aduse de noile reglementări adoptate de Parlamentul României la Legea nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator.

Astfel, modificările legislative adoptate ieri, 26 iunie 2018, se constituie într-o primă etapă de armonizare a legislației interne cu legislația europeană din domeniul medierii.

I. Sub aspectul beneficiilor obținute de cetățeni/justițiabili:

1. noile dispoziții facilitează accesul cetățenilor la un serviciu calitativ superior și prin faptul că interacțiunea mediator-cetățean este mult mai lesnicioasă prin intermediul structurilor profesionale teritoriale;

2. noile reglementări asigură accesul liber la justiție pentru cetățeni, atât la cea clasică, cât și la cea restaurativă;

3. sunt asigurate și garantate drepturile și libertățile cetățenilor, inclusiv dreptul la o apărare eficientă.

II. Sub aspectul beneficiilor obținute de magistrați, de actul de justiție și de sistemul de justiție din România:

1. în concordanță cu normativele europene, noile reglementări naționale din domeniul medierii ajută la degrevarea instanțelor judecătorești de numărul mare de dosare, astfel fiind eficientizat actul de justiție;

2. este clarificată procedura de trimitere la mediere, astfel fiind mai bine protejat dreptul justițiabililor de a deveni subiecți ai medierii, precum și mai clară practica de urmat de către magistrat, în vederea asigurării respectării legii.

III. Sub aspectul consolidării procedurii de mediere:

1. sunt reglementate cu acuratețe etapele procedurale de urmat în vederea soluționării unei dispute prin mediere;

2. este reglementată încercarea de mediere – procedură regulară pentru cauzele pretabile medierii;

3. acordului de mediere i se conferă putere de titlu în anumite situații strict prevăzute de lege.

IV. Sub aspectul organizării profesiei de mediator:

1. sunt reglementate prevederile Statutului Profesiei de Mediator în ceea ce privește organizarea teritorială a Corpului Profesional;

2. se instituie mentoratul, perioadă atât de utilă pentru mediatorii nou-veniți în profesie;

3. este reglementată, și la acest nivel, înființarea Institutului Național pentru Formarea Continuă a Mediatorilor.

Sursa informației


Numărul solicitărilor de reactivare profesională a crescut pe fondul adoptării modificărilor la legea medierii

Potrivit unui comunicat din data de 27 iunie 2018, Consiliul de Mediere, ca urmare a adoptării de către Parlamentul României a modificărilor la legea medierii, modificări ce conferă perspective mari profesiei de mediator, invită pe toți aceia care doresc să redevină mediatori activi să depună toate diligențele în vederea urgentării procedurii de trimitere a documentației către Consiliul de Mediere, termenul de procesare a documentelor fiind de 90 de zile.

Sursa informației


Update 31 mai 2018: Legea medierii – la un pas de a fi modificată și completată

Potrivit unui comunicat din data de 31 mai 2018, Consiliul de Mediere revine cu solicitarea de regularizare a documentelor care atestă dreptul mediatorilor de a-și exercita profesia, având în vedere apropiata modificare a Legii nr. 192/2006.

Astfel, propunerea de proiect de lege, în urma primirii raportului favorabil din partea Comisiei juridice, de disciplină și imunități a Camerei Deputaților, se află pe ordinea de zi a plenului camerei decizionale, la categoria urgențelor legislative, iar până la sfârșitul acestei sesiuni parlamentare aceasta va primi și votul de adoptare, urmândca ulterior să fie trimisă spre promulgare.

Pentru mai multe detalii, redăm în continuare documentul referitor la modificările legislative care vizează Legea nr. 192/2006, astfel cum a fost publicat de către Consiliul de Mediere:

(Pentru a vedea documentul, vă rugăm dați refresh)

[gview file=”https://www.universuljuridic.ro/wp-content/uploads/2018/05/mediere.pdf” height=”800px”]

Sursa informației


Consiliul de Mediere. Regularizarea documentelor care atestă calitatea de mediator

Potrivit unui comunicat din data de 24 mai 2018, Consiliul de Mediere a dat publicității detalii privind regularizarea documentelor care atestă calitatea de mediator – condiție esențială pentru eficiența actului profesional, în condițiile modificărilor legislative.

Astfel, având în vedere faptul că modificările ce vor fi aduse la Legea nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator vor asigura o creștere a profesionalismului, dar și a exigenței instituționale, pentru o mai bună desfășurare a activității mediatorilor, persoanele interesate trebuie să se asigure de regularitatea documentelor care le atestă calitatea de mediator (existența CIF, legitimația de mediator vizată la zi, actualizarea datelor de identificare și contact a sediului profesional etc.).

Totodată, în vederea descongestionării activității instanțelor judecătorești prin creșterea numărului de cauze soluționate prin mediere, modificările legislative avute în vedere de legiuitor vizează organizarea profesiei de mediator, exercitarea profesiei, pregătirea profesională continuă a acestora, precum și încercarea de mediere – procedură curentă – în cauzele pretabil a fi soluționate prin mediere.

În scopul de a continua activitatea fără a întâmpina impedimente de ordin procedural-administrativ, personalul angajat al Consiliului de Mediere stă la dispoziția mediatorilor interesați în vederea rezolvării problemelor legate de regularizarea documentelor menționate, într-un timp optim.

Sursa informației

[UPDATE: Date statistice preliminare – pregătirea profesională de bază a mediatorilor] Consiliul de Mediere. Regularizarea documentelor care atestă calitatea de mediator was last modified: noiembrie 5th, 2018 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: