Consiliul de Mediere. Precizări privind OPANRSCUP nr. 168/2020 pentru aprobarea Procedurii de mediere

11 mai 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 361
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Potrivit site-ului oficial (www.cmediere.ro), Consiliul de Mediere a publicat un comunicat privind Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSCUP) nr. 168/2020 pentru aprobarea Procedurii de mediere.

Redăm, în continuare, comunicatul:

„Având în vedere urmatoarele:

1. Medierea și Organizarea profesiei de mediator în România sunt reglementate DOAR de Legea 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator.

2. Medierea, așa cum este definită de legea națională, Legea 192/2006 «reprezintă o modalitate de soluționare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terțe persoane specializate în calitate de mediator, în condiții de neutralitate, imparțialitate, confidențialitate și având liberul consimțământ al părților.»

3. Profesia de mediator în România poate fi exercitată doar de persoanele care au calitatea de mediator autorizatconform prevederilor art. 7 din Legea 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator. De asemenea, Directiva 2008/52/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 mai 2008 privind anumite aspecte ale medierii în materie civilă și comercială definește medierea că fiind  «un proces structurat, indiferent cum este denumit sau cum se face referire la acesta, în care două sau mai multe părți într-un litigiu încearcă, din proprie inițiativă, să ajungă la un acord privind soluționarea litigiului dintre ele, cu asistența unui mediator. Acest proces poate fi inițiat de către părți, recomandat sau impus de instanță sau prevăzut de dreptul unui stat membru.»

Întrucât,

1. Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSCUP) nr. 168/2020 cuprinde dispoziții în materia medierii care încalcă normele naționale și comunitare cu privire la mediere și profesia de mediator.

2. Conform Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, medierea este un serviciu privat de interes public care asigură neutralitatea, imparțialitatea și confidențialitatea, principii de baza ale procedurii de mediere.

3. Ordinul nr. 168/2020 antementionat face referire la o FALSĂ PROCEDURĂ DE MEDIERE, o procedura de mediere care nu este conform prevederilor Legii192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator.

4. Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSCUP) nr. 168/2020 nu face altceva decât să încerce transformarea medierii dintr-o activitate de interes public, așa cum este reglementată, într-o activitatede interes privat, încălcând grav prevederile legislative în domeniul medierii. Este evident că, această abordare nu poate fi considerată de către instituțiile europene decât fiind un regres legislativ, cu atât mai mult cu cât nu se pune accentul pe procesul de mediere ca mecanism  complex, structurat și pluridisciplinar, coordonat de mediator ca specialist al domeniului. 

5. Așa cum am menționat, profesia de mediator se exercită numai de către persoana care a dobândit calitatea de mediator autorizat, în condițiile Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.

6. O implementare a Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (OPANRSCUP) nr. 168/2020 pentru aprobarea Procedurii de mediere, precum și a documentelor pe care debitorii le prezintă în vederea susținerii situației economice și financiare, publicat in Monitorul Oficial nr. 360 din 06 mai 2020, constituie fără doar și poate încălcarea prevederilor art. 348 din Codul penal referitor la EXERCITAREA FĂRĂ DREPT A UNEI PROFESII SAU ACTIVITĂȚI prin care se stabilește faptul că se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă «exercitarea, fără drept, a unei profesii sau activități pentru care legea cere autorizație ori exercitarea acestora în alte condiții decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârșirea unor astfel de fapte se sanționează potrivit legii penale».”

Pentru a concluziona, există o neconcordanță între prevederile Ordinului și reglementările naționale și comunitare în vigoare în domeniul medierii, fiind necesară anularea acestuia.

Pachet: Principiile procedurei judiciare

Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și Consiliul de Mediere. Ordinea de zi a ședinței ordinare online din 24 aprilie 2020

Consiliul de Mediere. Precizări privind OPANRSCUP nr. 168/2020 pentru aprobarea Procedurii de mediere was last modified: mai 11th, 2020 by Universul Juridic

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter