[UPDATE: Înștiințarea municipiilor – reședință de județ cu privire la disponibilitatea medierii conflictelor din domeniul achizițiilor publice] Consiliul de Mediere. Medierea devine o procedură obligatorie pentru anumite categorii de contracte de achiziții publice

26 feb. 2018
Vizualizari: 2093
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 26 februarie 2018: Înștiințarea municipiilor – reședință de județ cu privire la disponibilitatea mediatorilor în a media conflicte din domeniul achizițiilor publice

Potrivit unui comunicat din data de 26 februarie 2018, în baza H.G. nr. 1/2018, care recunoaște medierea ca fiind modalitatea de soluționare a disputelor apărute în domeniul anumitor categorii de contracte de achiziție aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice, Consiliul de Mediere a transmis tuturor primăriilor de municipii – reședință de județ, precum și Primăriei Generale a Municipiului București și primăriilor de sector o înștiințare care vizează înființarea Departamentului de analiză și impact a clauzelor de mediere în contracte, structură a Consiliului de Mediere, precum și calificarea mediatorilor din România în vederea soluționării conflictelor din domeniul contractelor de achiziții publice.

Sursa informației


Update 20 februarie 2018: Departamentul de analiză și impact a clauzelor de mediere în contracte, o nouă structură internă a Consiliului de Mediere

Potrivit unui comunicat, în ședința din data de 16 februarie a.c., Consiliul de Mediere a hotărât înființarea Departamentului de analiză și impact a clauzelor de mediere în contracte, având în vedere recent adoptata H.G. nr. 1/2018, care recunoaște medierea ca fiind modalitatea de soluționare a disputelor apărute în domeniul anumitor categorii de contracte de achiziție aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice.

Departamentul de analiză și impact a clauzelor de mediere în contracte devine, astfel, operațional începând cu această dată, acesta urmând a avea ca principal scop – asigurarea cadrului organizațional în vederea perfecționării mediatorilor sub aspectul domeniului de aplicare a hotărârii de guvern sus-amintite și urmează a fi coordonat de domnul Mihai Munteanu – membru în Consiliul de Mediere.

Totodată, mediatorii care doresc să participe la programul de perfecționare profesională ce va începe în scurt timp, sunt rugați să trimită o solicitare în acest sens, pe următoarea adresă de e-mail: secretariat@cmediere.ro (condiția achitării taxei profesionale la zi fiind o circumstanță obligatorie în vederea înscrierii în program).

Vezi și Consiliul de Mediere. Recuperarea debitelor reprezentând taxe anuale profesionale restante

De menționat este și faptul că seminariile ce vor avea loc în cadrul programului de perfecționare profesională vor fi moderate de experți în domeniu.

Pentru mai multe detalii, redăm în continuare conținutul Hotărârii nr. 43/16.02.2018 – prin care s-a decis înființarea Departamentului de analiză și impact a clauzelor de mediere în contracte, astfel cum a fost publicat de către Consiliul de Mediere:

(Pentru a vedea documentul, vă rugăm dați refresh)

[gview file=”https://www.universuljuridic.ro/wp-content/uploads/2018/02/Hotararea-43-16.02.2018.pdf” height=”800px”]

Sursa informației


Consiliul de Mediere. Medierea devine o procedură obligatorie pentru anumite categorii de contracte de achiziții publice

Potrivit unui comunicat din data de 31 ianuarie 2018, Consiliul de Mediere a făcut public faptul că, prin Hotărârea de Guvern nr. 1/2018 pentru aprobarea condițiilor generale și specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziție aferente obiectivelor de investiții finanțate din fonduri publice, medierea este recunoscută ca fiind principala modalitate de soluționare a disputelor apărute în domeniul menționat anterior, mediatorii devenind, astfel, principalii actori în ceea ce privește procedura de soluționare a disputelor din domeniul negocierii, încheierii și executării contractelor de achiziții din fonduri publice.

Pentru mai multe detalii, redăm în continuare textul articolului de lege relevant pentru profesia de mediator:

Clauza 70. Dispute și arbitraj

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

70.1. Dispute

Se consideră că a intervenit o dispută între Părți de la data la care o Parte transmite către cealaltă Parte o notificare de dezacord potrivit prevederilor subclauzei 69c.5 [Notificarea de dezacord] sau, în cazul oricăror altor dispute pentru care Condițiile Contractuale nu prevăd emiterea unei notificări de dezacord, de la data la care o Parte notifică cealaltă Parte cu privire la o dispută.

70.2. Soluționare amiabilă

În cazul oricărei dispute, ambele Părți vor încerca să soluționeze disputa pe cale amiabilă, înainte de începerea arbitrajului. Părțile pot agrea să recurgă la soluționarea disputei în mod direct sau prin intermediul unui mediator.

În cazul în care oricare dintre Părți refuză soluționarea disputei pe cale amiabilă prin intermediul unui mediator și Părțile nu ajung la o soluționare amiabilă a disputei în mod direct, oricare dintre Părți poate recurge la soluționarea disputei prin intermediul arbitrajului, dar nu mai devreme de 90 de zile de la data Deciziei Supervizorului.

În cazul în care Părțile recurg la soluționarea disputei pe cale amiabilă prin intermediul unui mediator, oricare dintre Părți poate recurge la soluționarea disputei prin intermediul arbitrajului în termen de 30 de zile de la transmiterea de către oricare dintre Părți a unei notificări către cealaltă Parte prin care renunță la soluționarea disputei pe cale amiabilă prin intermediul unui mediator, dar nu mai devreme de 90 de zile de la data Deciziei Supervizorului.

În cazul în care nu a fost emisă o Decizie a Supervizorului, Părțile au obligația de a soluționa disputa apărută pe cale amiabilă în mod direct sau prin intermediul unui mediator înainte de începerea arbitrajului. Arbitrajul poate începe în termen de 90 de zile de la încheierea procedurii de mediere sau negociere directă.

Sursa informației

[UPDATE: Înștiințarea municipiilor – reședință de județ cu privire la disponibilitatea medierii conflictelor din domeniul achizițiilor publice] Consiliul de Mediere. Medierea devine o procedură obligatorie pentru anumite categorii de contracte de achiziții publice was last modified: februarie 26th, 2018 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: