Conferința [CUM A FOST] Conferința „Transparență și eficiență în achizițiile publice”, ediţia a II-a

524       0
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.

[CUM A FOST] Conferința „Transparență și eficiență în achizițiile publice”, ediţia a II-a 📅 25 iunie 2019 București [CUM A FOST] Conferința „Transparență și eficiență în achizițiile publice”, ediţia a II-a

Data 25 iunie 2019
Locația Sala Ștefan Cerchez, etajul 2, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3
Taxa 300 lei

Recomandări

SICAP a adus economii de peste 2,6 miliarde de lei într-un an

 Camera de Comerț și Industrie București și Universul Juridic au organizat marți, 25 iunie 2019, conferința cu tema TRANSPARENȚĂ ȘI EFICIENȚĂ ÎN ACHIZIȚIILE PUBLICE.

 Partenerii evenimentului au fost Perju, Rotaru și Asociații și Equalys Services. La conferință au participat avocați, juriști și experții în achiziții publice din companii și instituții de stat.

 

Liviu-Cozmin Stoica, Președinte, Agenția pentru Agenda Digitală a României (instituție care administreaza SICAP („Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al achizițiilor publice) a prezentat avantajele acestui sistem. “În primul an de activitate au fost realizate economii de 2,62 miliarde de lei”, a subliniat Liviu-Cozmin Stoica. Totodată, au fost peste 2,5 milioane de  cumpărări directe atribuite.

SICAP a intrat în funcțiune în luna aprilie 2018, înlocuind sistemul SEAP.

 

Pe ghișeul.ro sunt înscrise 365 de instituții publice și 460.000 de cetățeni, dar avem o bază de șapte milioane de cetățeni care ar putea să își acceseze conturile, a mai spus președintele Agenției pentru Agenda Digitală a României.

Acesta s-a referit și la Punctul de Contact Unic Direct. În prezent pot fi realizate integral online pe platforma Punctul de Contact Unic Direct peste 400 proceduri. Printre acestea se numără aprobarea prețurilor la medicamente, obținerea certificatelor de prelungire a autorizațiilor de construcție, obținerea certificatelor fiscale pentru persoane fizice și juridice, emiterea autorizației de comerț stradal și cererea de atribuire a unui loc de parcare

 

Doina Chivu, specialist SEAP-SICAP din cadrul Agenției pentru Agenda Digitală a României a evidențiat facilitățile SICAP. “Are o interfață intuitivă, încă de la înregistrarea în sistem, astfel încât să fie ușor de utilizat pentru autorități/entități contractante, operatori economici, precum și instituțiile cu rol de reglementare, verificare și monitorizare a achizițiilor publice cu care se interconectează  sistemul. Formularul online conține toate atributele pe care trebuie să le completeze utilizatorul de tip autoritate/entitate contractantă sau operator economic, inclusiv o secțiune pentru încărcarea documentelor solicitate”.

Ioana Rotaru, Avocat Partener, Perju, Rotaru și Asociații a susținut prezentarea „Dialogul competitiv ca procedură de atribuire a contractelor de concesiune.

 Dialogul competitiv a fost prevăzut ca posibilă procedură de atribuire prin Directiva 2004/18/CE privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziții publice de lucrări, de bunuri și de servicii, care doar a lăsat la latitudinea statelor membre să decidă dacă autoritățile contractante din statele respective pot recurge la această procedură sau nu.

Directivele actuale în materie de achiziții publice nu mai prevăd această procedură ca o posibilitate pe care o au statele membre, ci ca obligație a acestora, de a pune la dispoziția autorităților contractante, procedura dialogului competitiv (alături de procedura competitivă cu negociere), “în diverse situații în care procedurile deschise sau restrânse fără negociere nu pot duce la rezultate satisfăcătoare” și când există necesitatea unei flexibilități suplimentare pentru autoritățile contractante, care ar trebui să aibă posibilitatea de a negocia – considerentul [42] din Preambulul Directivei 2014/24/UE privind achizițiile publice și de abrogare a Directivei 2004/18/CE, coroborat cu art. 26 alin. (4) din Directivă.

Adrian Moraru, Director, Institutul pentru Politici Publice a vorbit despre viitorul achizițiilor publice din perspectiva transparenței, la nivelul Uniunii Europene și despre viitoarele reglementări care vor fi impuse și României.

Maria Luisa Mădălina, consilier de soluționare a contestațiilor în domeniul achizițiilor publice, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a abordat tema Soluționarea contestațiilor în fața CNSC versus instant de judecată.

 


 

 

Marți, 25 iunie 2019, Editura Universul Juridic organizează Conferința „Transparență și eficiență în achizițiile publice”, ediția a II-a.

Conferința va avea loc  la Sala Ștefan Cerchez, etajul 2, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București, str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București, între orele 9.00 și 15.00.

Conferința este organizată cu sprijinul:

Equalys Services

Perju, Rotaru și Asociații

Prezentare:

 România a făcut pași importanți în reformarea sistemului de achiziții publice, prin introducerea unui sistem îmbunătățit de achiziții electronice și un Ghid online, care oferă un set de instrumente și modele pentru a ajuta autoritățile române să parcurgă mai eficient întregul ciclu de achiziții publice.

Totodată, legislația care reglementează sectorul achizițiilor publice a fost îmbunătățită prin O.U.G nr. 45/2018. Piața achizițiilor publice reprezintă în Uniunea Europeană aproximativ 15% din PIB-ul unei țări. În România, la nivelul lui 2017, doar prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) s-au derulat proceduri achiziții publice de 103 de miliarde de lei (22 miliarde de euro), echivalent a 12% din PIB, un salt spectaculos față de anul precedent, când achizițiile în SEAP au fost de 61 de miliarde de lei. În țara noastră sunt peste 10.000 de autorități contractante, așadar există tot atâtea instituții care fac anual achiziții publice.

De asemenea, a fost emisă O.U.G nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat, pentru a înlătura din textul Legii 233/2016 anumite paralelisme legislative, erori de definire și dispoziții neclare.

Organizatorii își propun ca acest eveniment să ofere suport operatorilor economici și autorităților contractante pentru participarea sau realizarea unor proceduri de atribuire corecte din punct de vedere legislativ și cu obținerea de beneficii cuantificabile, permițând totodată creșterea cifrei de afaceri a companiilor  din România, prin câștigarea de licitații publice în mod constant și corect.

 

Teme de dezbatere:

Reguli generale de participare și desfășurare a procedurilor de atribuire

Dificultăți întâmpinate de autoritățile contractante în aplicarea noii legislații

Conflictele de interese în procedurile de achiziție publică

Ajutorul de stat în achizițiile publice

Soluționarea contestațiilor în fața CNSC versus instanța de judecată

Bune practici privind modificarea contractelor cadru privind achizițiile publice

O nouă meserie – achizitor public; Cine-i pregătește pe cei care țin cursurile de formare profesională în domeniul achizițiilor publice?

Răspunderea juridică a responsabililor de achiziții

Proceduri pas cu pas pentru o achiziție publică

Studii de fezabilitate: indicatori cost beneficiu, caiete de sarcini; Contracte model

Timpi legali ai unei achiziții Servicii sectoariale / concesiuni (studii, aprobări ale administrației locale, achiziție, derulare proiect)

Avantajele apelării la serviciile consultanților specializați în achiziții publice

Soluții care să permită accesul companiilor mici și mijlocii la procedurile de achiziție publică

 

 

 

Agendă:

09,00-09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee

09,30-11,30: Sesiunea I

Liviu-Cozmin Stoica, Președinte, Agenția pentru Agenda Digitală a României – „Noutăți în SEAP. DUAE integrat în SEAP”

Ioana Rotaru, Avocat Partener, Perju, Rotaru și Asociații – „Dialogul competitiv ca procedură de atribuire a contractelor de concesiune”

Roxana Voicu, CEO, Equalys Services – „Flexibilizarea legislației sau stabilirea unor ghiduri de achiziții pentru achiziția unor categorii de produse, cum ar fi cele din domeniul medical”

Gabriel Ungureanu, Executive Director Wolters Kluwer Romania – Biblioteca Universul Juridic disponibilă în Sintact.ro. Lansarea celei mai vaste biblioteci juridice în format electronic

11,30-12,00: Business networking coffee break

12,00-14,00: Sesiunea a II-a

Maria Luisa Mădălina, consilier de soluționare a contestațiilor în domeniul achizițiilor publice, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor – „Soluționarea contestațiilor în fața CNSC versus instanța de judecată”

Adrian Moraru, Director, Institutul pentru Politici Publice

14,00-15,00: Business lunch &  networking

 

Audiența:

Societăți comerciale românești și multinaționale;

Autorități locale și central;

Avocați;

Companii de consultanță;

Asociații patronale și profesionale;

ONG-uri cu profil juridic și economic;

 

Adresabilitate:

Autorităților contractante care efectuează achiziții publice; administrația locală, centrală și alte instituții;

Personalului din cadrul societăților comerciale care participă la procedurile de achiziții publice;
Firmelor private care beneficiază de finanțări europene și care trebuie să realizeze achiziții conform legislației în vigoare;

Persoanelor dornice să își îmbunătățească activitatea, indiferent de domeniu.

Taxa de participare este de 300 lei (TVA inclus) și oferă acces total la conferință, materiale, prezentări, pauzele de cafea și prânzul de final.

* Persoanele care au achitat taxa de participare, dar care, din motive obiective, nu mai pot participa la conferință, pot solicita returnarea banilor, cu cel puțin cinci zile înaintea evenimentului. Solicitările ulterioare nu vor fi luate în calcul, având în vedere costurile logistice aferente manifestării. Mulțumim pentru înțelegere.





 

Contact:

Mircea Fica, Editor, 0732. 903.216, [email protected]

Cristian Pavel, Director Dezvoltare, 0744.656.568, [email protected]

Roxana Biga, Project Manager; 0736.366.192, [email protected]

 

 

[CUM A FOST] Conferința „Transparență și eficiență în achizițiile publice”, ediția a II-a was last modified: iunie 26th, 2019 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter