[UPDATE: Servicii fiscale la dispoziția contribuabililor] Comunicarea între MFP-ANAF și contribuabili va fi realizată exclusiv on-line, începând cu 1 ianuarie 2019

8 feb. 2019
Vizualizari: 1080
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 8 februarie 2019: ANAF. Servicii fiscale la dispoziția contribuabililor 

Potrivit celor publicate pe site-ul oficial (www.anaf.ro), Ministerul Finanțelor Publice urmărește dezvoltarea unui parteneriat corect între Agenția Națională de Administrare Fiscală și contribuabili, prin acordarea unor servicii complete, moderne și accesibile.

În acest context, au fost implementate o serie de servicii electronice menite a facilita îndeplinirea obligațiilor declarative și de plată ale contribuabililor.

Astfel, Serviciul Spațiul Privat Virtual este ușor de accesat, gratuit și disponibil 24 de ore din 24, atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică. Acest serviciu on-line permite obținerea informațiilor fiscale privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spațiul Privat Virtual au aceeași putere juridică, asemenea celor comunicate prin poștă sau la ghișeu.

Instrucțiunile privind înrolarea în SPV sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro, la următorul link: „https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii online/Inregistrare _persoane fizice”. Totodată, Agenția Națională de Administrare Fiscală pune la dispoziția contribuabililor calculatoare în sistem self service, în vederea accesării serviciilor oferite de agenția fiscală, în sediile instituției.

La cerere, contribuabilii vor fi îndrumați direct de către inspectorii fiscali în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale. Lista sediilor ANAF, în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii, se regăsește pe site-ul instituției, www.anaf.ro, la secțiunea „Servicii oferite de ANAF”.

De asemenea, informații cu privire la aplicarea legislației fiscale se pot obține telefonic, la numărul de telefon: (+4)031.403.91.60 – Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center.

Sursa informației 


Update 23 octombrie 2018: ANAF, preocupată permanent de dezvoltarea comunicării electronice cu contribuabilii

Potrivit unui comunicat, Agenția Națională de Administrare Fiscală oferă contribuabililor servicii
electronice care sunt disponibile 24/24 h, sunt ușor de accesat și nu implică deplasarea la sediul administrației fiscale sau la oficiul poștal, respectiv:

Spațiul privat virtual (SPV) oferă contribuabililor persoane fizice și persoane juridice toate facilitățile comunicării electronice a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum și a altor informații și înscrisuri în legătură cu situația financiară sau fiscală proprie a acestora. Accesarea serviciului „Spațiul privat virtual” se face de pe pagina principală a site-ului ANAF, www.anaf.ro, la secțiunea „Servicii on-line – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice Spațiul Privat Virtual’’;

Depunere declarații on-line este un serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, care poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat cu mențiunea că certificatul poate fi folosit pentru transmiterea mai multor declarații. Formularele electronice pot fi descărcate de pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea „Servicii on-line/Declarații electronice/Descărcare declarații”;

Asistență prin e-mail este un serviciu prin care contribuabilii pot obține informații cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligații fiscale. Serviciul este disponibil accesând secțiunea „Formular de contact” de pe pagina principală a site-ului ANAF, www.anaf.ro;

Buletinul informativ fiscal cuprinde informații cu privire la actele normative cu incidență în materie fiscală care au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna anterioară. Acest serviciu este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea „Asistență contribuabili/Legislație/Noutăți legislative”;

Ghiduri curente care au scopul de a facilita îndeplinirea obligațiilor fiscale declarative și de plată ale contribuabililor. Acestea sunt orientate pe grupuri țintă fiind disponibile pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea „Asistență contribuabili/Legislație/Ghiduri curente”.

Totodată, Agenția Națională de Administrare Fiscală pune la dispoziția contribuabililor în mod gratuit, la sediile administrațiilor județene a finanțelor publice, într-un spațiu special amenajat, un calculator conectat la internet, în scopul accesării tuturor serviciilor puse la dispoziție de către instituție, asigurând totodată și îndrumarea corespunzătoare în utilizarea serviciilor la distanță.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Sursa informației


Comunicarea între MFP-ANAF și contribuabili va fi realizată exclusiv on-line, începând cu 1 ianuarie 2019

Potrivit unui comunicat, Agenția Națională de Administrare Fiscală a informat că a pus la dispoziția contribuabililor, în 98% dintre sediile sale, calculatoare în sistem self service.

Astfel, la cerere, contribuabilii vor fi îndrumați direct de către inspectorii fiscali în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale.

Lista sediilor în care este disponibil acest nou serviciu pentru contribuabili poate fi accesată la următorul link – https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/listeselfservice.htm.

De asemenea, inspectorii fiscali vor sprijini contribuabilii pentru familiarizarea cu orice serviciu on-line pus la dispoziție de ANAF: înscrierea în Spațiul Privat Virtual, depunerea de declarații, consultarea ghidurilor și informațiilor existente pe site-ul ANAF etc.

Vezi și ANAF. Declarația Unică se poate completa și depune online

Începând cu 1 ianuarie 2019, comunicarea între MFP-ANAF și contribuabili va fi realizată exclusiv on-line.

Sursa informației

[UPDATE: Servicii fiscale la dispoziția contribuabililor] Comunicarea între MFP-ANAF și contribuabili va fi realizată exclusiv on-line, începând cu 1 ianuarie 2019 was last modified: februarie 8th, 2019 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: