Competența de soluţionare a contestaţiei la executare (NCPP)

22 sept. 2020
Vizualizari: 863
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Dec. ÎCCJ (SP) nr. 230/2020

NCPP: art. 51 alin. (6), art. 275 alin. (3) și (6), art. 598 alin. (2)

Stabilind instanța competentă să soluționeze contestația la executare, dispozițiile art. 598 alin. (2) C. proc. pen. prevăd că în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) și d) al aceluiași articol cererea se introduce, după caz, la instanța de executare ori la instanța în a cărei circumscripție se află locul de deținere, iar în cazul prevăzut la lit. c) la instanța care a pronunțat hotărârea ce se execută. Rezultă, așadar, că în ipoteza reglementată de art. 598 alin. (1) lit. c) C. proc. pen., spre deosebire de celelalte cazuri de contestație la executare, doar instanța care a pronunțat hotărârea ce se execută poate lămuri respectiva hotărâre sau rezolva problema existenței/inexistenței unei împiedicări la executare, legiuitorul neprevăzând o competență alternativă în acest caz.

Verificând, în acest context, actele dosarului, Înalta Curte constată că, în cuprinsul contestației la executare formulate, contestatoarea condamnată A., deși nu a motivat în fapt cererea, menționând că va face acest lucru în fața instanței de judecată, a precizat că aceasta este întemeiată pe dispozițiile art. 598 alin. (1) lit. c) C. proc. pen.

Pe de altă parte, din extrasele din baza de date a Administrației Naționale a Penitenciarelor referitoare la situația juridică a persoanei condamnate A., rezultă că aceasta se află încarcerată în Penitenciarul Gherla, în executarea M.E.P.I. nr. 291 din 07 mai 2019 emis în baza sentinței penale nr. 286 din 14 februarie 2019 pronunțată de Judecătoria Arad în dosarul nr. x/2018, prin care contestatoarea a fost condamnată la pedeapsa de 5 ani și 2 luni închisoare.

Or, așa cum s-a arătat anterior, în cazul prevăzut de art. 598 alin. (1) lit. c) C. proc. pen., dispozițiile alin. (2) al aceluiași text de lege stabilesc că instanței care a pronunțat hotărârea ce se execută revine competența de a soluționa contestația la executare.

Așadar, în raport cu dispozițiile legale anterior menționate și cazul de contestație la executare invocat, competența de soluționare a cererii formulate de contestatoarea A. revine Judecătoriei Arad, ca instanță care a pronunțat sentința penală nr. 286 din 14 februarie 2019 prin care s-a stabilit pedeapsa de 5 ani și 2 luni închisoare în a cărei executare se află condamnata, neprezentând nicio relevanță, sub acest aspect, unitatea subordonată A.N.P. în care aceasta este încarcerată.

Pentru aceste considerente, Înalta Curte va stabili că instanța competentă să soluționeze cauza privind pe contestatoarea A. este Judecătoria Arad, instanță căreia, în conformitate cu art. 51 alin. (6) C. proc. pen., îi va trimite dosarul.

Conform art. 275 alin. (3) C. proc. pen., cheltuielile judiciare rămân în sarcina statului, iar, potrivit art. 275 alin. (6) C. proc. pen., onorariul apărătorului desemnat din oficiu, în sumă de 313 RON, se va plăti din fondul Ministerului Justiției.

Sursa informației: www.scj.ro.

Competența de soluționare a contestației la executare (NCPP) was last modified: septembrie 21st, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.