Comisia Europeană. Norme stricte de protecție a consumatorilor în ceea ce privește serviciile financiare online
Comisia Europeană a adoptat reforma normelor actuale ale Uniunii Europene privind comercializarea la distanță a serviciilor financiare de consum, care reglementează serviciile financiare vândute la distanță.
Astfel, propunerea va consolida drepturile consumatorilor și va încuraja furnizarea transfrontalieră a serviciilor financiare pe piața unică.
De asemenea, propunerea introduce acțiuni în mai multe domenii:
− Facilitarea accesului la dreptul de retragere în termen de 14 zile pentru contractele de servicii financiare la distanță: pentru a facilita exercitarea acestui drept, traderii vor trebui să pună la dispoziție un buton de retragere atunci când efectuează vânzări prin mijloace electronice.
− Norme clare privind informațiile precontractuale care trebuie furnizate, precum și modul și momentul în care acestea trebuie furnizate: propunerea modernizează normele, de exemplu în ceea ce privește comunicarea electronică, impunând vânzătorului obligația de a furniza în prealabil anumite informații, inclusiv, de exemplu, adresa de e-mail a traderului, eventualele costuri ascunse sau riscul legat de serviciul financiar.
− Norme speciale pentru protecția consumatorilor la încheierea de contracte de servicii financiare online: contractele de servicii financiare ar putea fi greu de înțeles, mai ales dacă sunt negociate la distanță.
− Asigurarea respectării legislației: propunerea va consolida mijloacele de acțiune ale autorităților competente.
− Armonizare deplină pentru a se asigura același nivel ridicat de protecție a consumatorilor pe întreaga piață internă: propunerea introduce o armonizare juridică deplină, stabilind norme similare pentru toți furnizorii din toate statele membre.
Pentru detalii suplimentare, vă invităm să accesați sursa informației.
(Copyright foto: freepik)
🔔Vezi și Comisia Europeană. Încep înscrierile la competiția Euro Quiz