ÎNTÂLNIRILE LEGAL POINT – Cântecul privighetorii

4 iul. 2016
Vizualizari: 3166
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Cântecul privighetorii

Am primit vioara în viața mea la 9 ani. Nu am ajuns niciodată să cânt mai mult decât la prima poziție. Aveam un sunet bun, zicea primul meu profesor. Dar greutățile vieții reale de la țară, împletite cu sunetul penetrant al mingii colegilor mei, care mă alegeau primul în echipa de fotbal, nu m-au lăsat să performez, deși am avut momente în care mă durea mâna de la exersat. De atunci până azi, am aruncat câte o privire și sunt pasionat de toți aceia care încearcă să transmită sunetul privighetorii prin vioară. Primul violonist pe care l-am auzit pe o placă de pick-up a fost Ștefan Ruha. M-a impresionat și nu-l mai pot uita. Ion Voicu, cântând „Balada” lui Ciprian Porumbescu, pe vioara Stradivarius, era momentul meu de liniște în perioada liceului. Anne-Sophie Mutter, sub bagheta lui Herbert von Karajan, era fascinantă. Nu aș putea uita vreodată impactul pe care l-a avut asupra mea cântarea temei din Schindlers List, interpretată de Itzhak Perlman. Absolut magnific! Mai ascult și acum Janine Jansen, Sarah Chang și alți violoniști celebri.

Am auzit însă într-o zi, în peregrinările mele pe youtube, un concert superb, interpretat de un român: Alexandru Tomescu. Undeva, pe o scenă din Torino, Alexandru interpreta, pe vioara Stradivarius Elder-Voicu, Ceaikovski. Am început să îndrăgesc concertul pentru vioară și orchestră de Ceaikovski, recunosc, de la filmul „Le concert” al lui Radu Mihăileanu. Numai un regizor român putea face un astfel de film superb. Dacă nu mă credeți, uitați-vă și veți înțelege de ce! Acolo, Sarah Nemțanu, o foarte bună solistă româncă, interpretează audio concertul lui Ceaikovski, iar pe video, în rolul principal este actrița franceză Mélanie Laurent. Sunetul viorii m-a atras ca un magnet să-i urmăresc apoi pe toți cei care cântă Ceaikovski. Când l-am auzit pe Alexandru Tomescu, am înlemnit. Nu știu dacă e corect să fac comparații, dar, la nivelul meu subiectiv neprofesionist, nu cred că poate cânta cineva mai bine decât el acest concert, cel puțin în acest moment. Îmi place și interpretarea lui Perlman, dar Tomescu este un căluț nărăvaș care se joacă pe câmpia lui Piotr, printre flori și stele, printre smocuri de iarbă și pâraie reci ca gheața, cu pești zurlii care aleargă prin limpezimea pietrelor scânteietoare. Deseori, seninul luminii solare se umple cu nori, iar degetele sale cad pe limba de abanos a viorii la fel ca o ploaie de vară, iute și zgomotoasă, pe un acoperiș, care lasă apoi o mireasmă curată de la viață spre viață. Impactul vizual este impresionant. Alexandru trăiește fiecare notă, cu tot ceea ce este. Cântă cu mâinile, cu degetele, cu ochii, cu buzele, cu părul, cu tot trupul, pe care și-l oferă ca o jertfă ascultătorilor. El nu mai e pe scenă, el este în lumea lui, o lume feerică și minunată, în care ți-e frică să intri pentru că știi că îți va părea atât de rău atunci când va trebui să ieși pentru că se termină concertul. Momentele de angoasă se împletesc atât de bine cu cele romantice pe vioara Stradivarius a lui Alexandru Tomescu, încât ai impresia că doar pentru el a fost scris acest concert. Trăsăturile de arcuș te înalță până la stele și apoi te coboară în minele tenebroase, te bucură instant și te fac să plângi peste câteva momente, arcuirea bolților de frumos te caută în străfundul sufletului și nu ai mai vrea să pleci, îți vine să lași totul și să rămâi acolo, la picioarele maestrului.

Când l-am sunat pentru a ne da un interviu în revista Legal Point, mă gândeam cum se va raporta la un necunoscut. Câți jurnaliști nu îl toacă să-l aibă măcar pentru câteva minute? Am aflat însă, încă o dată, faptul că un om mare niciodată nu îi desconsideră pe cei care doresc să se împărtășească din personalitatea lui. Alexandru a răspuns cu o voce de copil, sensibilă, caldă, ruptă de undeva din slăvi cerești, dezlegată de frânghiile Orionului, așa cum îi este sufletul, viu și frumos. Când i-am spus despre ce este vorba, era într-un turneu din care cu greu se putea opri pentru a-mi răspunde mie la întrebări. După ce l-am asigurat că nu avem nevoie urgent de aceste răspunsuri, a aprobat și am început să lucrez la interviu. Peste câteva zile i-am trimis întrebările, la care a răspuns simplu, nesofisticat, și, totodată, am simțit acel spirit patriotic autentic, care face ca românismul să dăinuie încă în cultura Europei și nu numai. Un om amabil, cald, curat la suflet, talentat, căruia Dumnezeu i-a hărăzit o carieră impresionantă, care nu se dă înapoi de la a testa publicul românesc într-o stație de metrou, pe lângă care au trecut mii de oameni, un om care a câștigat mai mulți bani într-o oră decât faimosul Joshua Bell în Americi. Este omul cu care vă oferim un interviu de excepție. Pozele lui vorbesc în fiecare clipă despre seriozitate, perseverență, sobrietate, eleganță, rafinament, bun-gust și o bunătate care transpare dincolo de aparențe. Alexandru Tomescu, vocea lină a privighetorii din pădurile românești, prin sunetul viorii Stradivarius, înaintează în fiecare zi pe treptele muzicii desăvârșite, pentru a hrăni sufletul său și, totodată, pe al nostru! Mulțumim, Alexandru!


* Transmitem în cadrul secțiunii ÎNTÂLNIRILE LEGAL POINT o parte din impactul și emoția acestor întâlniri pe care le avem cu invitații Revistei Legal Point. Surprindem stările pe care le trăim în aceste momente speciale și pe care le dorim împărtășite.

Interviul cu Alexandru Tomescu va fi publicat în nr. 1/2016 care va apărea pe 11 iulie. Click aici pentru ABONAMENT LEGAL POINT 2016!

ÎNTÂLNIRILE LEGAL POINT – Cântecul privighetorii was last modified: noiembrie 3rd, 2017 by Cornel Dărvășan

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice