Ca profan, despre Operă (1)
Universuljuridic.ro PREMIUM
Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.
Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.
Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!
Asumându-mi criticile, mărturisesc indirect prin titlu și explicit aici că nu sunt vreun meloman, autodidact sau cel puțin apropiat al artelor în general sau al artelor spectacolului în special.
Deși poziționată în proximitatea facultății de drept unde am studiat și fiind de multe ori martor al etalării mașinilor și ținutelor de gală la vreo premieră sau spectacol special, Opera bucureșteană mi s-a părut întotdeauna exclusivistă, abordabilă fiind numai în condiții și cu ocazii absolut speciale. Îmi închipuiam că trebuie să studiez înainte de a face primul pas, dincolo de asumarea unei stări de spirit și a unor ținute și conduite pe măsură.
Ciudat este că, în acest context în care am poziționat această instituție, am făcut primul pas către Opera de stat din Viena înainte de Opera bucureșteană. Depășind tracul neinițiatului, cu abordarea turistului necondamnabil, am intrat într-un mediu absolut nou care m-a atras și m-a determinat să-mi construiesc propria-mi viziune, depășind snobismul și elitismul care însoțesc uneori calitatea de abonat sau participant în mod frecvent la aceste spectacole.
M-am trezit astfel captat de spectacol în ansamblul lui, în care dimensiunile sale, fiecare în parte și toate împreună, m-au extras din mediul cotidian și m-au relaxat cum n-au reușit să facă niciodată un film sau o piesă de teatru.
Magistral și feeric, regal și majestuos, spectacolul Operei este unic și excepțional.
Coloana muzical-instrumentală este axa în jurul căreia se construiește distribuția, jocul scenic, decorurile și care întregește vocea cântăreților, pe diversele ei tonalități. Ești captiv înăuntrul unui mediu unic care-ți trezește simțuri și sentimente, care nu-ți lasă loc pentru stresul cotidian și care te extrage pe nesimțite și te înalță.
Cunoști astfel o lume specială, o lume nouă, lumea Operei.
Devii autodidact și critic cu fiecare spectacol savurat, cu fiecare bis susținut de aplauze furtunoase, cu fiecare stagiune și debut, cu fiecare confirmare a cântăreților și dirijorilor consacrați.
Vă provoc să încercați!
Nicolae Cîrstea
Nicolae Cîrstea este, alături de Laura Cîrstea, fondatorul Grupului editorial UNIVERSUL JURIDIC – PRO UNIVERSITARIA – EDITURA NEVERLAND, acum și al ujmag.ro.
A absolvit Facultatea de Drept, Universitatea din București, în anul 2001.
Începând cu anul 1997 (anul I de studii) a fost agent de distribuție al mai multor edituri, după care, în anul 2001 (anul IV de studii), a pus bazele Editurii UNIVERSUL JURIDIC.
În prezent este director general al acestor companii.