Bugetul de stat pe anul 2015: Legea nr. 186/2014

5 ian. 2015
1 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 5 (1 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 3079

Despre

  • M. Of. nr. 960 din 30.12.2014
  • Legea nr. 186/2014 privind bugetul de stat pe anul 2015

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

În M. Of. nr. 960 din 30.12.2014, s-a publicat Legea nr. 186/2014 privind bugetul de stat pe anul 2015.

Legea nr. 186/2014 este constituită din trei capitole. În primul capitol, intitulat „Dispoziții generale”, se dispune, printre altele, și faptul că respectiva lege prevede și autorizează pentru anul bugetar 2015 veniturile pe capitole și subcapitole și cheltuielile pe destinații și pe ordonatori principali de credite pentru bugetul de stat, bugetele Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, creditelor externe, fondurilor externe nerambursabile și activităților finanțate integral din venituri proprii.

Summer Black Friday pe UJmag.ro

În capitolul II, se prevăd responsabilitățile în aplicarea legii. Iar în ultimul capitol, intitulat „Dispoziții finale”, se prevăd, printre alte elemente, dispoziții referitoare la nivelul indemnizației sociale pentru pensionari, dispoziții privind cheltuielile pentru educarea, formarea profesională și culturală a personalului aparținând instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, pe locurile finanțate de la bugetul de stat, indiferent de instituțiile din care provin aceștia și dispoziții privind O.G. nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară (publicată în M. Of. nr. 549 din 29.08.2013), aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014 (publicată în M. Of. nr. 301 din 24.04.2014).

În ceea ce privește operatorii economici care aplică prevederile O.U.G. nr. 26/2013 se stabilește faptul că aceștia pot majora cheltuielile cu salariile realizate în anul precedent, cu încadrarea în nivelul aprobat prin bugetele de venituri și cheltuieli, cu cel mult indicele mediu de creștere a prețurilor prognozat pentru anul 2015, numai cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:

a) bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul precedent a fost aprobat conform prevederilor O.G. 26/2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014.

b) nivelul rezultatului brut și al plăților restante a fost realizat conform bugetului de venituri și cheltuieli aprobat pentru anul precedent.

De asemenea operatorii economici pot prevedea în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2015 majorarea cheltuielilor cu salariile peste limita menționată anterior astfel:

a) cu sumele reprezentând cheltuielile cu salariile corespunzătoare economiilor înregistrate, ca urmare a restrângerii/reducerii activității în anul precedent, în corelație cu reîntregirea activității în anul 2015;

b) cu sumele aferente creșterii numărului de personal în anul 2014, cu încadrarea în cel aprobat, și pentru care cheltuielile cu salariile au fost aprobate pentru o fracțiune din an;

c) cu sumele aferente creșterii numărului de personal prognozat la finele anului 2015 față de cel aprobat în anul precedent, corespunzător perioadei de la care se prevede angajarea și până la finele anului, în condiții justificate de extinderea activității;

d) cu sumele reprezentând cheltuielile cu salariile aferente personalului angajat pe perioadă determinată, în condiții justificate, pentru asigurarea desfășurării normale a activității;

e) cu sumele reprezentând creșteri ale câștigului mediu brut lunar pe salariat datorate majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, numai pentru personalul care intră sub incidența acestor reglementări.

În ceea ce privește cheltuielile prevăzute la lit. d) și e), acestea vor fi evidențiate distinct în anexele de fundamentare ale bugetului de venituri și cheltuieli. De asemenea, creșterile salariale prevăzute la lit. a)-d) se prevăd cu condiția ca operatorii economici să nu programeze trimestrial și anual pierderi și plăți restante sau, dacă prevăd, să programeze reducerea lor, conform unui program asumat de conducerea acestora, prin reflectarea în mod corespunzător în obiectivele și criteriile de performanță din contractele de mandat ale administratorilor și directorilor. La elaborarea programelor de reducere a plăților restante se vor avea în vedere țintele stabilite de Guvern prin memorandum.

În sfârșit, se dispune faptul că prevederile art. 9 alin. (3) din O.G. nr. 26/2013 nu se aplică în anul 2015. Conform acestuia, creșterea câștigului mediu brut lunar pe salariat se stabilește procentual din indicele de creștere a productivității muncii calculate în unități valorice sau fizice, după caz. Limita procentuală maximă a creșterii câștigului mediu brut pe salariat se stabilește prin legea anuală a bugetului de stat.

De asemenea, în ultimul articol, art. 55 se prevede faptul că anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din lege.

Bugetul de stat pe anul 2015: Legea nr. 186/2014 was last modified: ianuarie 5th, 2015 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter