Conferință București: Conferința GDPR în administrația publică

687       0
1 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 51 vot, medie: 5,00 din 5 (1 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.

București: Conferința GDPR în administrația publică 📅 22 aprilie 2020 București București: Conferința GDPR în administrația publică

Data 22 aprilie 2020
Locația Sala Ștefan Cerchez a Palatului Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București din str. Ion Ghica nr. 4, sector 3, București

Recomandări

Grupul editorial UNIVERSUL JURIDIC și publicația recent lansată pe piața locală, REVISTA ROMÂNĂ PENTRU PROTECȚIA ȘI SECURITATEA DATELOR CU CARACTER PERSONAL, continuă seria de evenimente cu un workshop dedicat exclusiv celor angrenați în activitățile de prelucrare a datelor specifice instituțiilor publice, care va fi organizat miercuri, 22 aprilie 2020, începând cu ora 9:30, în Sala Ștefan Cerchez a Palatului Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București din str. Ion Ghica nr. 4, sector 3, București.

Evenimentul se va desfășura într-un format interactiv, pe durata a circa patru ore, unde participanții vor putea beneficia de expertiza unor juriști consacrați, precum și a unui invitat special din domeniul de referință.

Ne aflăm la mai puțin de doi ani de la momentul-cheie în evoluția reglementărilor europene privind protecția datelor personale, respectiv punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, cunoscut drept Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD/GDPR).

Cu toate acestea, există încă multe semne de întrebare cu privire la înțelegerea și implementarea acestuia, a politicilor de protecție a datelor la nivelul instituțiilor publice din România, a consecințelor nerespectării prevederilor GDPR, precum și cu privire la alte aspecte ce derivă din prelucrarea datelor cu caracter personal.

Atât operatorii privați, cât și instituțiile publice care prelucrează date cu caracter personal ale persoanelor vizate ce se află pe teritoriul Uniunii Europene trebuie să respecte și să aplice prevederile acestui Regulament, indiferent dacă procesul de prelucrare în sine are loc sau nu în cadrul Uniunii.

Deși prelucrarea datelor cu caracter personal în activitățile instituțiilor din administrația publică se întemeiază, de cele mai multe ori, pe acte normative care reglementează îndeplinirea unei sarcini ce rezultă din exercitarea autorității publice cu care este învestit operatorul, care servește unui interes public sau care impune respectarea unei obligații legale, trebuie să fim conștienți că instituțiile publice prelucrează cantități impresionante de date cu caracter personal, de cele mai multe ori din categoria celor speciale reglementate de GDPR.

Așadar, fie că este vorba de prelucrarea datelor cu caracter personal ale funcționarilor proprii pentru aplicarea legislației privind ocuparea forței de muncă, asistență și protecție socială, asigurări sociale, a legislației fiscale sau prelucrarea datelor cetățenilor pentru soluționarea cererilor, instituțiile publice au obligația de a implementa măsuri speciale în vederea asigurării echilibrului și proporționalității în raport cu funcția pe care o îndeplinesc în societate și cu necesitatea garantării protecției drepturilor și libertăților fundamentale persoanelor vizate.

Prin urmare, toate instituțiile publice trebuie să implementeze măsuri tehnice și organizatorice, dar și să creeze mecanismele adecvate care să asigure securitatea corespunzătoare a datelor cu caracter personal prelucrate, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale.

În cadrul evenimentului dedicat acestui segment important, ne-am propus ca într-un cadru adecvat să oferim participanților posibilitatea de a înțelege modul în care prevederile Regulamentului General privind Protecția Datelor se aplică în mod concret prelucrărilor de date din cadrul instituțiilor publice, precum și activităților direct vizate de vulnerabilități în implementarea obligațiilor impuse de GDPR.

Astfel, ne propunem delimitarea unui cadru care să conțină abordări ce pornesc de la conceptele, principiile și obligațiile generale, mergând către elementele specifice aplicabile domeniului de interes în care fiecare participant să poată găsi soluțiile și răspunsurile atât de necesare conformării la cerințele Regulamentului GDPR în activitatea propriei instituții.

Alături de specialiști de prim rang ai domeniului, de un moderator avizat și un invitat special, suntem pregătiți să aducem în atenția participanților atât exemple de bune practici, cât și cazuri constatate de autoritățile naționale de supraveghere în activitatea operatorilor din România sau statele UE.

Dintre temele ce urmează a fi abordate, enumerăm:

Desemnarea și rolul responsabilului cu protecția datelor în instituțiile publice;

Transparența prelucrării datelor cu caracter personal;

Respectarea drepturilor persoanelor vizate;

Proceduri specifice autorităților și organismelor publice;

Tratarea încălcărilor de securitate a datelor cu caracter personal;

Măsuri de asigurare a securității prelucrării datelor cu caracter personal.

 

Speakerii invitați sunt:

– Irina Alexe, cercetător științific asociat la Institutul de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române;

– prof. univ. dr. Daniel Mihail Șandru, Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” și Universitatea din București, coordonator al Centrulului de Studii de Drept European al Institutului de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române;

– Cătălin Giulescu, expert protecția datelor cu caracter personal.

Invitat special: Ionuț Savu – Șeful Oficiului Responsabilului cu Protecția Datelor din MAI.

 

Participarea este posibilă completând formularul de mai jos.

 

Taxa de participare este de 300 lei + TVA/pers. și include:

– un exemplar al REVISTEI ROMÂNE PENTRU PROTECȚIA ȘI SECURITATEA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

– 3 luni abonament la portalul universuljuridic.ro

– pauzele de cafea






 

* Persoanele care au achitat taxa de participare, dar care, din motive obiective, nu mai pot participa la conferință, pot solicita returnarea banilor, cu cel puțin două zile (48 de ore) înaintea evenimentului, la adresa de e-mail: [email protected]
Solicitările ulterioare nu vor fi luate în calcul, având în vedere costurile logistice aferente manifestării. Mulțumim pentru înțelegere.


* Având în vedere prevederile legale în materia protecției datelor cu caracter personal, vă informăm că la evenimentul la care urmează să participați există posibilitatea să se realizeze filmări/fotografii. Totodată, este posibil ca aceste materiale să fie transmise live și în reluare pe universuljuridic.ro, precum și promovate pe site-urile și pe rețelele noastre de socializare – Facebook, Twitter, Google+ și Instagram.

Prin completarea prezentului formular, prin plata taxei de participare și prin participarea dumneavoastră la eveniment, vă exprimați acordul față de filmarea/fotografierea și posibila apariție a imaginii dumneavoastră în materialele filmate/fotografice, destinate diseminării pe canalele arătate.

 

 

București: Conferința GDPR în administrația publică was last modified: martie 4th, 2020 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter