Branding personal vs branding profesional (de companie)

27 feb. 2016
2 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 52 voturi, medie: 5,00 din 5 (2 votes, average: 5,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 3070
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Articol de Marilena Ispas, preluat din cariereonline.ro.

Alpha Bank Oferta Start-up este conceputa pentru activitati liberale si beneficiezi de ZERO cost timp de 12 luni

Brandingul în viața profesională versus în viața personală

În viața profesională sunt foarte importante poziționarea, credibilitatea și încrederea. Pe lângă profesionalism și capabilități, și ele pot fi conturate coerent și autentic cu ajutorul unui consultant de brand. În viața personală este importantă imaginea de ansamblu, acele „detalii” care ne fac unici, mai iubiți și mai lesne acceptați de cei din jur.

„Societatea romanească este din păcate una de polish, a aparențelor, fără repere solide ale valorilor. De multe ori trăiești cu o imagine poleită a cuiva, iar atunci când îl cunoști și mai ales dorești să intri într-o relație de business cu respectiva persoană, parcă nu-ți mai vine, de aici și puținele relații de colaborare între oamenii de business, în general, la noi”, afirmă consultantul.

De ce? Raluca este de părere că există o neconcordanță între imaginea transmisă și tarele persoanei sau modul în care face business. „Coerența la toate nivelurile este cuvântul cheie, iar un consultant de brand are rolul de a identifica poziționarea corectă, adică să comunici ceea ce te diferențiază, astfel încât, la finalul zilei, imaginea ta personală să te  ajute în business, să fie o continuare armonioasă a personalității tale și la nivelul brandului pe care îl reprezinți”.

Când vorbim despre profesional și personal trebuie să reținem un lucru: nu trebuie să ne comportăm diferit. „Nu, cel puțin nu la nivel de imagine, e nevoie de coerență. Ca apariție, vestimentație și look, sigur că în business ne îmbrăcăm în stil business, iar în viața personală putem adopta și ținute mai lejere. În ambele situații însă este bine să aducem o notă personală, un mic accesoriu unicat sau parfum special care să ne personalizeze ținuta și să ne facă remarcați în ochii celorlalți. Parfumul generează memorabilitate încă de la prima întâlnire. Și, în plus un parfum de suflet purtat în momente cheie ne poate aduce un plus de încredere și unicitate”, este de părere Raluca.

De ce să ai propriul brand?

Fiecare dintre noi este unic în felul lui, însă societatea de consum ne învață să cumpărăm mai degrabă de la oameni care ni se par speciali sau în tendințe, să preferăm produsele care sunt unice, care ne dau senzația că sunt diferite sau care ne fac pe noi să ne simțim unici dacă le cumpărăm. „Fie că vrem să o recunoaștem sau nu, cumpărăm cel mai adesea după modelul „vreau și eu” (modelul de similitudine) și, de fapt, ne dorim la nivel aspirațional să fim ca cei pe care îi admirăm, adică trendsetterii. Însă foarte puțini se gândesc că acești trendsetteri n-au fost mereu acolo, ei doar au gândit altfel, au știut să fie unici, diferiți, să își creeze și să devină un brand aspirațional”, spune Raluca.

În cazul companiilor, „brandul simplifică alegerea consumatorului și face diferența atunci când ai de ales între mai multe produse sau servicii. Fie că este vorba de brandul de companie, care aduce încredere și siguranță, fie că vorbim de brandul de produs, care vinde mai bine pentru că beneficiile sale merg dinspre rațional spre latura emoțională și se creează și acea poveste aspirațională și conexiune cu audiența țintă, ce crește afinitatea față de brand și, în final, preferința de cumpărare”, afirmă Raluca.

Sfaturi în ceea ce privește brandingul personal

Raluca ne spune că o persoană care vrea să aibă brandingul personal bine structurat ar trebui să știe următoarele:

• să-și identifice foarte bine atuurile în special, dar și punctele slabe și să își creeze o imagine coerentă, să nu facă schimbări majore de imagine la intervale scurte (de obicei minim 3 ani);

• să mizeze pe maxim trei atribute personale, pentru a-și genera o bună memorabilitate atunci când se prezintă unor audiențe sau anturaje noi sau partenerilor de business. Dacă avem tendința de a enumera prea multe calități, riscăm să nu mai fim credibili sau să nu se rețină despre noi lucrurile care contează cu adevărat;

• atuurile umane (empatie, colaborare, flexibilitate, modestie, perseverență) contează foarte mult în stabilirea noilor relații personale și de business, uneori chiar primează în primă fază față de competențe și calități profesionale. Mă refer aici la o strategie bazată pe inteligența emoțională, de a-ți contura încă de la prima impresie un profil plăcut, ulterior, cu care să deschizi cât mai multe uși.

Citiți continuarea articolului pe Cariere Online

Branding personal vs branding profesional (de companie) was last modified: noiembrie 6th, 2017 by Universul Juridic
Bibliolex Biblioteca juridica virtuala

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter