Bilete de valoare

19 iul. 2018
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 541

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare (*intrare în vigoare: 1 ianuarie 2019, cu unele excepții, M. Of. nr. 599 din 13 iulie 2018)

Legea nr. 165/2018 reglementează modul de acordare a biletelor de valoare, în beneficiul angajaților.

1. Aspecte generale. Conform acestei legi, prin „bilete de valoare” se înțeleg:

– tichete de masă,
– tichete cadou,
– tichete de creșă,
– tichete culturale,
– vouchere de vacanță.

Acestea pot fi emise pe suport hârtie/electronic de către unitățile autorizate de Ministerul Finanțelor Publice.

1.1. Sumele derulate prin operațiuni cu bilete de valoare nu pot fi reinvestite în alte scopuri. Costurile privind emiterea biletelor de valoare în format hârtie sau format electronic sunt suportate de către angajatori.

1.2. Biletele de valoare pot fi utilizate numai pe teritoriul României și numai pentru achiziționarea serviciilor și bunurilor pentru care au fost emise.

1.3. Sumele corespunzătoare biletelor de valoare sunt deductibile la calculul impozitului pe profit și nu sunt luate în calcul la stabilirea drepturilor și obligațiilor care se determină în raport cu venitul salarial.

1.4. Valoarea nominală maximă a biletelor de valoare se indexează semestrial: (i) cu indicele prețurilor de consum la mărfurile alimentare (pentru tichete de masă), (ii) cu indicele inflației comunicat de INS (în cazul celorlalte bilete de valoare).

1.5. Legea nr. 165/2018 stabilește faptele ce constituie contravenții, precum și sancțiunile acordate.

2. Regimul tichetelor de masă

2.1. Tichetele de masă sunt bilete de valoare acordate lunar angajaților, ca alocație individuală de hrană, pentru achitarea mesei sau achiziționarea de produse alimentare. Este interzisă utilizarea acestora pentru achiziționarea de țigări sau produse alcoolice.

2.2. Valoarea nominală a unui tichet de masă este 15,18 lei.

2.3. Nu se acordă tichete de masă persoanelor care beneficiază de indemnizație de hrană, conform Legii nr. 153/2017 sau O.G. nr. 26/1994.

2.4. Tichetele de masă se distribuie în ultima decadă a unei luni, pentru luna următoare.

3. Regimul tichetelor cadou

3.1. Tichetele cadou sunt bilete de valoare acordate ocazional, angajaților, pentru cheltuieli sociale.

3.2. Valoarea nominală a unui tichet cadou este de 10 lei sau multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 lei. Nivelul maxim al sumelor acordate sub această formă nu poate depăși suma stabilită de angajatori împreună cu organizațiile sindicale/reprezentanții salariaților.

3.3. Pot fi acordate tichete cadou, prin excepție și altor categorii de beneficiari pentru una din următoarele destinații:

a) campanii de marketing,
b) studiul pieței,
c) promovarea pe piețe existente sau noi,
d) protocol,
e) cheltuieli de reclamă și publicitate.

Suma maximă ce se poate acorda în aceaste situații nu poate depăși sumele prevăzute cu această destinație în bugetul alocat fiecărui eveniment.

4. Regimul tichetelor de creșă

4.1. Tichetele de creșă sunt bilete de valoare acordate, lunar, angajaților care nu beneficiază de concediul și indemnizația acordate pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap.

4.2. Valoarea nominală a unui tichet de creșă este de 10 lei sau multiplu de 10, dar nu mai mare de 100 lei. Nivelul maxim al sumelor acordate sub forma tichetelor de creșă nu poate depăși 450 lei pe lună, pentru fiecare copil aflat la creșă.

4.3. Aceste tichete se utilizează doar pentru achitarea taxelor la creșa unde este înscris copilul. Tichetele de creșă se cumulează cu alocația de stat pentru copii și cu stimulentul de inserție acordat la reluarea activității.

5. Regimul tichetelor culturale

5.1. Tichetele culturale sunt bilete de valoare acordate, lunar sau ocazional, angajaților pentru achitarea contravalorii de bunuri și servicii culturale care includ: abonamente, bilete la spectacole, concerte, proiecții cinematografice, muzee, festivaluri, târguri și expoziții, parcuri tematice, cărți, materiale școlare, albume muzicale, filme.

5.2. Valoarea nominală a unui tichet de creșă este de 10 lei sau multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 lei.

Nivelul maxim al sumelor acordate sub forma tichetelor culturale nu poate depăși 150 lei pentru tichete acordate lunar sau 300 lei/eveniment pentru tichetele acordate ocazional.

6. Regimul voucherelor de vacanță

6.1. Voucherele de vacanță sunt bilete de valoare acordate angajaților pentru acoperirea unor cheltuieli ocazionate de efectuarea concediului de odihnă în regim de turism intern (cheltuieli cu servicii turistice, cazare, masă, recuperarea capacității de muncă, servicii de călătorie și/sau divertisment dacă se regăsesc într-un pachet turistic).

Este interzisă utilizarea voucherelor de vacanță în alte locuri decât unitățile afiliate.

6.2. Valoarea nominală a unui voucher de vacanță este multiplu de 10 lei, dar nu mai mare de 100 lei.

Suma maximă ce se poate acorda unui angajat, în decursul anului fiscal, sub formă de vouchere de vacanță este de 6 salarii de bază minime brute pe țară garantate în plată.

6.3. Nu se acordă vouchere de vacanță persoanelor care beneficiază de indemnizație de hrană și de indemnizație de vacanță, potrivit Legii nr. 153/2017.

Angajatul care primește vouchere de vacanță nu mai beneficiază de prima de vacanță sau bilete de odihnă acordate conform Legii nr. 263/2010.

7. Dispoziții tranzitorii și finale

7.1. Tichetele de masă, tichetele cadou, tichetele de creșă, voucherele de vacanță deja emise rămân valabile până la expirarea valabilității acestora.

7.2. Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 vor fi elaborate de către Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Ministerul Turismului, Ministerul Culturii și Identității Naționale în termen de 60 zile de la intrarea în vigoare a acestei legi.

7.3. Legea nr. 165/2018 abrogă, la data intrării în vigoare (1 ianuarie 2019), următoarele acte normative:

– Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă;
– Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou și a tichetelor de creșă;
– O.U.G. nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanță.

Bilete de valoare was last modified: iulie 19th, 2018 by Emilian Duca
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris:

Abonează-te la newsletter