[UPDATE: Măsurile adoptate] Baroul București. Ordinea de zi a ședinței Consiliului din 4 februarie 2020

6 feb. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 181

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 5 februarie 2020: Informare privind principalele măsuri adoptate în ședința Consiliului din 4 februarie 2020

Potrivit site-ului oficial (www.baroul-bucuresti.ro), miercuri, 5 februarie, Baroul București a publicat o informare privind principalele măsuri adoptate în ședința Consiliului din 4 februarie 2020.

A. Politica profesională și activitatea baroului

– Definitivarea ordinii de zi a Adunării Generale Ordinare, în vederea convocării acesteia;

Soluția: Finalizarea ordinii de zi și a convocatorului (se va posta pe site).

– Definitivarea Proiectului de buget pentru anul 2020 – Referat Contabilitate;

Soluția: Adoptarea proiectului de buget pe anul 2020 (se va posta pe site).

– Informare privind întâlnirea avută cu conducerea Parchetului de pe lângă Tribunalul București, pentru analiza modului de decontare a referatelor privind onorariile cuvenite pentru asistența judiciară în faza de urmărire penală;

Soluția: S-a luat act de informarea cu privire la întâlnire. S-a conexat cu lucrarea privind solicitarea de protest din partea unor avocați din Baroul București. S-a hotărât transmiterea unei scrisori către Ministerul Justiției, Ministerul Public și UNBR, cu solicitarea de a se relua procesul de adaptare a Protocolului tripartit încheiat la 14.02.2019 privind asistența judiciară.

– Stabilirea datei pentru întâlnirea cu avocații de la Serviciul de Asistență Judiciară pentru discutarea urmatoarelor probleme: repartizarea aleatorie a cauzelor către avocați (cu participarea furnizorului de servicii IT); analiza dificultăților în relația cu instanțele și parchetele în asistența judiciară; propunerea unei adrese către Ministerul Justiției, Ministerul Public și UNBR pentru amendarea Protocolului tripartit încheiat la 14 februarie 2019; formarea profesională continuă adresată avocaților de la asistența judiciară;

Soluția: S-a dispus ca Resortul de Asistență Judiciară să organizeze o întâlnire cu inițiatorii petiției colective pentru declanșarea protestului și să informeze Consiliul; S-a decis convocarea avocaților de la asistența judiciară la o întâlnire la sediul baroului, etajul VI, miercuri, 12.02.2020, ora 15.00, în scopul discutării unor măsuri cu caracter organizatoric (se va posta pe site și la avizierele baroului).

– Evaluarea stadiului convocării avocaților în vederea finalizării procedurii premergătoare aplicării măsurilor legale față de avocații care înregistrează restanțe pe o perioadă mai mare de trei luni – referat Comp. Contabilitate, informare consilieri raportori, adoptare măsuri;

Soluția: S-a luat act de faptul că numărul avocaților care înregistrează restanțe la bugetul BB/UNBR s-a redus la 1283 și s-a dispus continuarea procedurii de convocare; Compartimentul Contabilitate va informa Consiliul în data de 11.02.2020 cu privire la situația actualizată.

– Evaluarea stadiului verificării cu privire la avocații care au avut mai mult de trei absențe la adunările generale ale baroului din anul 2019;

Soluția: S-a luat act de depunerea unui număr important de informări din partea avocaților și s-a dispus analizarea acestora de către Consiliu, urmând să se faca propuneri de la caz la caz pentru luarea măsurilor legale.

– Definitivarea calendarului de conferințe organizate de Baroul București (lectori și teme) – Resortul de Formare Profesională prezintă propuneri;

Soluția: S-a luat act de referatul cu privire la definitivarea programului de conferințe al Baroului București și s-a dispus ca Resortul de Formare Profesională să prezinte o propunere finală la ședința din 11.02.2020, privind temele conferințelor, lectorii selectați, locațiile propuse și costurile.

– Măsuri pentru organizarea, cu ocazia Adunării Generale, a unei campanii de donare sânge și a unei campanii umanitare de colectare haine și alimente pentru cei nevoiași;

Soluția: S-a hotărât consultarea publică a avocaților pentru participarea la o campanie de donare de sânge cu ocazia Adunării Generale (se va posta pe site).

– Măsuri în vederea organizării Zilelor Avocatului Stagiar (competiție sportivă, conferință, bal) – evaluare stadiu demersuri și selectare participanți;

Soluția: S-au dispus în continuare măsuri pentru organizarea Zilelor Avocatului Stagiar.

– Analizarea și soluționarea cererii formulate de membrii Comisiei de Cenzori pentru alocarea de resurse necesare desfășurarii activității;

Soluția: S-a soluționat cererea Comisiei de Cenzori.

– Evaluare întâlnire cu reprezentanți ai unei societăți bancare pentru ofertă servicii specifice. Informare cu privire la identificarea unui broker sau societate de asigurări, pentru a da posibilitatea avocaților de a încheia polițe de asigurare de răspundere profesională la cele mai bune prețuri.

Soluția: S-a luat act de informarea cu privire la întâlnirea dintre reprezentanții baroului și cei ai unei societăți bancare, în scopul încheierii unui acord de cooperare care să permită obținerea de servicii financiare în condiții avantajoase, pentru avocații din Baroul București; S-a luat act de depunerea unei oferte de colaborare din partea unui broker de asigurări, pentru oferirea unor tarife avantajoase în legătură cu asigurările de răspundere profesională, fiind mandatați doi membri ai Consiliului pentru organizarea unei întâlniri în acest scop.

– Informarea cu privire la onorarea invitației de joi privind Raportul de Activitate al Curții de Apel București pe anul 2019;

Soluția: S-a luat act de informare.

– Solicitare din partea CSM de a desemna 4 reprezentanți care să participe la cele două sesiuni de diseminare a Ghidului de bune practici privind relația sistemului judiciar cu celelalte profesii juridice, în special avocați – 18.02 si 09.03.202018.02 si 09.03.2020;

Soluția: S-au desemnat consilierii care urmează să participe la cele două sesiuni de diseminare a Ghidului de bune practici privind relația sistemului judiciar cu celelalte profesii juridice, în special avocați.

– Analiza solicitării unui avocat membru privind necesitatea unei reveniri cu adresa la Ministerul Justiției pentru menținerea actualului sistem de înregistrare la Autoritatea Națională pentru Cetățenie.

Soluția: S-a decis revenirea cu adresă la Ministerul Justiției pentru optimizarea accesului avocaților în procedurile de înregistrare la Autoritatea Națională pentru Cetățenie.

– Corespondența din partea mai multor barouri ale unor capitale europene privind măsurile luate în urma sesizării BB cu privire la cererile unor persoane de a fi înscrise pe Tabloul avocaților străini, neavând calitatea de membri ai BB;

Soluția: S-a luat act de informarea Decanului cu privire la corespondența purtată cu principalele barouri din Uniunea Europeana în scopul descurajării înscrierii unor persoane care exercită ilegal avocatura; S-a hotărât continuarea procedurilor de formulare a unor plângeri penale pentru săvârșirea de infracțiuni specifice.

Sursa informației

 


Potrivit site-ului oficial (www.baroul-bucuresti.ro), luni, 3 februarie 2020, Baroul București a publicat un comunicat privind punctele de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului din 4 februarie 2020, cu excepția lucrărilor individuale:

A. Politica profesională și activitatea baroului

– Definitivarea ordinii de zi a Adunării Generale Ordinare, în vederea convocării acesteia;

– Definitivarea Proiectului de buget pentru anul 2020 – Referat Contabilitate;

– Informare privind întâlnirea avută cu conducerea Parchetului de pe lângă Tribunalul București, pentru analiza modului de decontare a referatelor privind onorariile cuvenite pentru asistența judiciară în faza de urmărire penală;

– Stabilirea datei pentru întâlnirea cu avocații de la Serviciul de Asistență Judiciară pentru discutarea urmatoarelor probleme: repartizarea aleatorie a cauzelor către avocați (cu participarea furnizorului de servicii IT); analiza dificultăților în relația cu instanțele și parchetele în asistența judiciară; propunerea unei adrese către Ministerul Justiției, Ministerul Public și UNBR pentru amendarea Protocolului tripartit încheiat la 14 februarie 2019; formarea profesională continuă adresată avocaților de la asistența judiciară;

– Evaluarea stadiului convocării avocaților în vederea finalizării procedurii premergătoare aplicării măsurilor legale față de avocații care înregistrează restanțe pe o perioadă mai mare de trei luni – referat Comp. Contabilitate, informare consilieri raportori, adoptare măsuri;

– Evaluarea stadiului verificării cu privire la avocații care au avut mai mult de trei absențe la adunările generale ale baroului din anul 2019;

– Definitivarea calendarului de conferințe organizate de Baroul București (lectori și teme) – Resortul de Formare Profesională prezintă propuneri;

– Măsuri pentru organizarea, cu ocazia Adunării Generale, a unei campanii de donare sânge și a unei campanii umanitare de colectare haine și alimente pentru cei nevoiași;

– Măsuri în vederea organizării Zilelor Avocatului Stagiar (competiție sportivă, conferință, bal) – evaluare stadiu demersuri și selectare participanți;

– Informare consilieri raportori privind participarea la manifestări internaționale – Deschiderea Anului Judiciar 2020, Milano, și Festivitatea Saint Raimon de Penyafort, Barcelona;

– Evaluare întâlnire cu reprezentanți ai unei societăți bancare pentru ofertă servicii specifice. Informare cu privire la identificarea unui broker sau societate de asigurări, pentru a da posibilitatea avocaților de a încheia polițe de asigurare de răspundere profesională la cele mai bune prețuri.

 

Pentru mai multe informații, accesați sursa informației.

Sursa informației

 

[UPDATE: Măsurile adoptate] Baroul București. Ordinea de zi a ședinței Consiliului din 4 februarie 2020 was last modified: februarie 6th, 2020 by Universul Juridic
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Universul Juridic

Universul Juridic

UniversulJuridic.ro reprezintă doar o mică parte din proiectul final ale cărui conținut și funcționalități vor fi într-o continuă dezvoltare, în funcție de necesitățile și dorințele dumneavoastră.

Abonează-te la newsletter