Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Registrului Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice (OMS nr. 1023/2017)

20 oct. 2017
Vizualizari: 2379

Cap. III. („Structura organizatorică și funcțională”)

Registrul este condus de un director general numit pe bază de concurs, prin ordin al ministrului sănătății.

Structura organizatorică și funcțională este conform organigramei RNDVCSH.

Activitatea financiar-contabilă este asigurată de un director financiar-contabil, numit pe bază de concurs, prin ordin al ministrului sănătății.

În cadrul Registrului funcționează Consiliul științific, format din 6 membri, care sunt personalități recunoscute în domeniul activității de testare, donare și transplant de celule stem hematopoietice, și directorul general al RNDVCSH.

RNDVCSH are în componența sa următoarele structuri funcționale:
a) Compartiment informatic;
b) Compartiment identificare și evaluare donatori;
c) Compartiment coordonare recrutare, testare și donare;
d) Compartiment promovare;
e) Compartiment juridic;
f) Compartiment resurse umane;
g) Compartiment audit public intern;
h) Compartiment financiar contabilitate;
i) Compartiment achiziții și administrativ.

În cadrul RNDVCSH funcționează diferite comisii înființate conform deciziilor directorului general.

Cap. IV. („Atribuțiile conducerii RNDVCSH”)

Conducerea RNDVCSH este asigurată de directorul general, care este ordonator de credite terțiar, în condițiile legii, și reprezintă Registrul în raporturile cu celelalte autorități publice, cu persoanele juridice și fizice din țară și din străinătate, precum și în justiție.

Atribuțiile directorului general al RNDVCSH sunt următoarele:
a) concepe dezvoltarea strategică a RNDVCSH și asigură implementarea acesteia, în conformitate cu strategia națională de sănătate și cu dezvoltarea strategică a organizațiilor internaționale cu care RNDVCSH este interconectat;
b) urmărește, exercită și răspunde de aplicarea legislației în vigoare;
c) face propuneri de reglementări pentru conformarea RNDVCSH la standardele internaționale și asigură interconectarea cu instituții internaționale similare;
d) coordonează elaborarea și asigură aplicarea Regulamentului de organizare și funcționare și a Regulamentului intern al RNDVCSH;
e) coordonează, controlează, îndrumă și analizează periodic funcționarea structurilor din subordine și dispune măsuri pentru îmbunătățirea activității acestora;
f) asigură aplicarea metodelor și tehnicilor moderne de management la nivelul structurilor componente ale RNDVCSH;
g) coordonează elaborarea programului anual de activitate, precum și a raportului anual de activitate;
h) angajează și eliberează din funcție personalul din subordine, în conformitate cu prevederile legale;
i) coordonează activitatea de evaluare a performanțelor profesionale ale personalului din cadrul structurilor RNDVCSH;
j) sprijină dezvoltarea organizațională și dezvoltarea profesională a angajaților RNDVCSH;
k) participă la creșterea vizibilității și la promovarea imaginii RNDVCSH;
l) este ordonator de credite, în condițiile legii;
m) acționează cu diligența pe care un bun proprietar o depune în administrarea bunurilor sale și răspunde de integritatea bunurilor acestuia, precum și de întocmirea și prezentarea la termenele stabilite a situației patrimoniului în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
n) reprezintă RNDVCSH în raporturile cu celelalte autorități publice, cu persoanele juridice și fizice din țară și din străinătate, precum și în justiție;
o) răspunde de interconectarea structurilor cu responsabilități în domeniu în vederea stabilirii unei comunicări eficiente la nivel național și internațional;
p) răspunde de implementarea standardelor de calitate, conform cerințelor de acreditare europene, pentru interconectarea RNDVCSH cu organismele similare internaționale;
q) numește prin decizie responsabilul de sistem de management integrat, denumit în continuare RSMI (ISO 9001:2008 și ISO 27001:2013);
r) respectă procedurile, normele și politicile Sistemului de management integrat (SMI), inclusiv sistemul de control intern/managerial (SCIM);
s) aprobă procedurile, normele, ghidurile și alte documente ale sistemului de management integrat (SMI) aferent ISO 9001 și ISO 27001 și norme și proceduri ale sistemului de control intern/managerial;
t) propune Ministerului Sănătății, cu avizul Consiliului științific, proiecte de acte normative în domeniul de competență;
u) exercită alte atribuții, date în competența sa de ministrul sănătății, în condițiile legii.

Directorul financiar contabil este numit prin ordin de către ministrul sănătății și are următoarele atribuții:
a) coordonează, controlează, îndrumă și analizează periodic activitatea funcțională a structurilor din subordine și dispune măsuri pentru îmbunătățirea acesteia, avizate de directorul general;
b) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a RNDVCSH și asigură implementarea acesteia;
c) propune și înaintează spre avizare/aprobare directorului general măsurile necesare îmbunătățirii performanțelor organizaționale;
d) sprijină dezvoltarea organizațională și dezvoltarea profesională a angajaților din subordine;
e) organizează contabilitatea RNDVCSH în conformitate cu dispozițiile legale și asigură efectuarea la timp a înregistrărilor;
f) participă la elaborarea programului anual de activitate, precum și a raportului anual de activitate;
g) coordonează activitatea de evaluare a performanțelor profesionale ale personalului din cadrul structurilor din subordine;
h) participă la creșterea vizibilității și la promovarea imaginii RNDVCSH;
i) organizează, îndrumă, controlează, conduce și răspunde de desfășurarea în mod eficient a activității financiar-contabile a instituției, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;
j) asigură organizarea și gestionarea în mod eficient a întregului patrimoniu al instituției în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare și reglementările interne ale instituției;
k) organizează și coordonează contabilitatea tuturor operațiilor privind gestionarea resurselor puse la dispoziția instituției;
l) urmărește respectarea principiilor contabile pentru punerea în aplicare a reglementărilor contabile aplicabile;
m) organizează și coordonează controlul financiar preventiv prin stabilire de proceduri interne privind operațiunile și documentele ce se supun controlului financiar preventiv, precum și stabilirea de responsabilități pentru persoanele care exercită acest control;
n) răspunde de consemnarea corectă și la timp, în scris, în momentul efectuării ei, în documente justificative, a oricărei operații care afectează elementele patrimoniale ale instituției, ca și de înregistrarea cronologică și sistematică în evidența contabilă a documentelor justificative, potrivit prevederilor legale în vigoare;
o) răspunde de efectuarea inventarierii generale, cel puțin o dată pe an, a elementelor patrimoniale ale instituției, în orice situații prevăzute de lege și ori de câte ori directorul general al instituției o cere;
p) organizează și participă la întocmirea lucrărilor de închidere a exercițiului financiar-contabil și la elaborarea bilanțului contabil;
q) răspunde de respectarea disciplinei de casă și de derularea tuturor operațiunilor în numerar și efectuează, lunar sau ori de câte ori decide, controlul casieriei, atât sub aspectul existenței faptice a valorilor bănești, cât și sub aspectul securității acestora;
r) asigură și răspunde de îndeplinirea la termen a obligațiilor instituției față de bugetul statului, precum și față de terți, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;
s) supervizează implementarea procedurilor informatice privind evidența contabilă;
t) supervizează operațiunile de reconciliere și închidere a conturilor contabile;
u) răspunde de elaborarea balanței de verificare la termenele stabilite de legislația în vigoare;
v) efectuează analize financiar-contabile pe bază de bilanț pe care le prezintă directorului general;
w) avizează orice document legat de domeniul financiar-contabil (urmărire, evidență, decontări cheltuieli/venituri, analiză de sistem, tehnică de calcul etc.);
x) reprezintă instituția în cazurile încredințate, prin delegare;
y) asigură adaptarea instituției la toate reglementările financiare, contabile, legislative, impozite și taxe;
z) respectă procedurile, normele și politicile Sistemului de management integrat (SMI), inclusiv sistemul de control intern managerial;
aa) respectă procedurile și normele care i se aplică și face propuneri pentru actualizarea permanentă a acestora pentru menținerea standardelor de calitate obligatorii pentru RNDVCSH (ISO 9001 și ISO 27001);
bb) îndeplinește sarcinile și atribuțiile încredințate de către conducerea instituției.

Cap. V. („Atribuțiile Consiliului științific”)

Consiliul științific al RNDVCSH este format din 6 personalități recunoscute în domeniul activității de testare, donare și transplant de celule stem hematopoietice, care nu au calitatea de angajat al RNDVCSH. Componența Consiliului științific este stabilită prin ordin al ministrului sănătății, la propunerea RNDVCSH. Directorul general al RNDVCSH este membru de drept al Consiliului științific.

Secretariatul Consiliului științific este asigurat de către RNDVCSH. Consiliul științific este condus de către un președinte de ședință desemnat din rândul membrilor acestuia, pentru o perioadă de 6 luni. Consiliul științific se întrunește în ședințe trimestriale și ori de câte ori este nevoie, la convocarea președintelui. Ordinea de zi este anunțată cu cel puțin 5 zile înaintea întrunirii.

Consiliul științific poate delibera numai dacă sunt prezenți sau reprezentați cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor săi. Hotărârile se aprobă cu majoritate simplă a cvorumului, prin vot deschis.

Consiliul științific îndeplinește următoarele atribuții principale:
a) elaborează și propune spre aprobare Ministerului Sănătății activitățile ce vor fi derulate în cadrul Subprogramului de transplant de celule stem hematopoietice periferice și centrale din cadrul Programului național de transplant de organe, țesuturi și celule de origine umană;
b) avizează protocoalele referitoare la activitatea de recrutare, testare și donare, elaborate de RNDVCSH;
c) avizează procedurile pentru înregistrarea și stocarea informațiilor privind donatorii voluntari și comunicarea cu aceștia, pentru a asigura confidențialitatea datelor și trasabilitatea cu privire la donatorii voluntari și a etapelor procesului de donare;
d) avizează măsurile necesare pentru trasabilitatea celulelor stem hematopoetice donate pentru utilizare terapeutică de la donator la primitor și invers, care sunt păstrate cel puțin 30 de ani în baza de date a RNDVCSH;
e) avizează programul de formare profesională pentru personalul care desfășoară activități specifice RNDVCSH, activități de recrutare, testare și donare;
f) avizează programul de cercetare-dezvoltare al RNDVCSH;
g) propune compartimentelor de specialitate ale RNDVCSH spre elaborare protocoale privind standardele de calitate și securitate în cadrul activității de recrutare și testare a donatorilor de celule stem neînrudiți, precum și a activității de donare de celule stem hematopoietice, conform standardelor europene și internaționale în domeniu;
h) asigură, la cererea RNDVCSH, consultanță de specialitate în domeniul de activitate al RNDVCSH și participă la elaborarea politicilor și procedurilor, conform standardelor internaționale și europene;
i) avizează propunerile directorului general de proiecte de acte normative în vederea îndeplinirii atribuțiilor specifice ale RNDVCSH;
j) avizează proiectele de colaborare cu instituții internaționale similare sau care au preocupări în domeniul donării de celule stem, inclusiv taxele pentru statutul de membru al organismelor europene și internaționale din domeniu;
k) avizează autorizațiile de import de celule stem hematopoietice și autorizațiile de export de celule stem hematopoietice;
l) participă la creșterea vizibilității și la promovarea imaginii RNDVCSH.

Cap.VI. („Atribuțiile structurilor funcționale”)

Sunt prevăzute atribuțiile următoarelor compartimente:

– Compartimentul informatic;
– Compartimentul identificare și evaluare donatori (Search Unit);
– Compartimentul coordonare recrutare, testare și donare;
– Compartimentul promovare;
– Compartimentul juridic;
– Compartimentul resurse;
– Compartimentul audit public intern.

Compartimentul financiar-contabilitate este condus de către directorul financiar-contabil, ale cărui atribuții se găsesc în fișa postului.

Atribuțiile Compartimentului financiar-contabilitate sunt stabilite în conformitate cu prevederile legislației în vigoare. Compartimentul financiar-contabilitate, prin activitatea desfășurată, asigură măsurarea, evaluarea, cunoașterea, gestiunea și controlul activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, precum și a rezultatelor obținute din activitatea desfășurată, de asemenea asigură informații cu privire la execuția bugetului de venituri și cheltuieli, a patrimoniului aflat în administrare și a contului anual de execuție. Compartimentul financiar-contabilitate asigură înregistrarea cronologică și sistematică, prelucrarea și păstrarea informațiilor cu privire la poziția financiară, performanța financiară și fluxurile de trezorerie, atât pentru cerințele interne, cât și pentru relațiile cu ordonatorul principal de credite, organisme fiscale și de control și alți utilizatori.

Persoanele numite prin decizie a directorului general pentru desfășurarea activității de control financiar preventiv propriu răspund de efectuarea și înregistrarea operațiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

În îndeplinirea obligațiilor sale, Compartimentul financiar-contabilitate colaborează cu toate structurile organizatorice din cadrul instituției și cu prestatorul de servicii care asigură evidența contabilă.

Atribuțiile specifice activităților din cadrul Compartimentului financiar-contabilitate sunt împărțite după cum urmează:
– Pentru activitatea contabilitate;
– Pentru activitatea financiară;
– Alte atribuții.

Compartimentul de achiziții și administrativ se află în directa subordine a directorului financiar-contabil al instituției.

De asemenea sunt enumerate atribuțiile Compartimentului de achiziții și administrativ.

În cadrul RNDVCSH funcționează comisii și alte structuri ale căror componență și atribuții sunt stabilite prin decizii ale directorului general.

Aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Registrului Național al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice (OMS nr. 1023/2017) was last modified: octombrie 25th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.