Aprobarea elementului specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserţie, precum şi a regulilor specifice de utilizare a acestuia (OMMFPSPV nr. 1986/2016)

20 oct. 2016
Vizualizari: 897
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
OMMFPSPV nr. 1986/2016
(M. Of. nr. 816 din 17 octombrie 2016)
Se aprobă elementul specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție, precum și regulile specifice de utilizare a acestuia, cuprinse în Manualul de identitate vizuală pentru elementul specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție, prevăzut în anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.

 

În M. Of. nr. 816 din 17 octombrie 2016, a fost publicat Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice (OMMFPSPV) nr. 1986/2016 privind aprobarea elementului specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție, precum și a regulilor specifice de utilizare a acestuia.

În continuare, vom prezenta respectivele dispozițiile respectivului ordin.

Art. 1 din OMMFPSPV nr. 1986/2016

Art. 1 prevede faptul că se aprobă elementul specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție, precum și regulile specifice de utilizare a acestuia, cuprinse în Manualul de identitate vizuală pentru elementul specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție, prevăzut în anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.

 

Anexă: Manual de identitate vizuală pentru elementul specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție

  1. Introducere

Statutul de întreprindere socială de inserție se certifică prin acordarea mărcii sociale, care cuprinde certificatul ce atestă statutul de întreprindere socială de inserție, precum și elementul specific de identitate vizuală, care se aplică în mod obligatoriu asupra produselor realizate sau lucrărilor executate ori documentelor care demonstrează prestarea unui serviciu. Elementul specific de identitate vizuală servește la evidențierea produselor, serviciilor sau lucrărilor executate de titularul certificatului față de cele executate de alte entități juridice.

Utilizarea elementului specific de identitate vizuală promovează produse și servicii realizate de persoane aparținând unor grupuri vulnerabile, achiziționarea acestora contribuind la creșterea bunăstării comunității din care provin. Manualul de identitate vizuală pentru elementul specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție cuprinde un sistem de reguli și recomandări de aplicare și dezvoltare a elementului vizual și a semnăturii vizuale a întreprinderii sociale de inserție. Scopul acestui sistem de reguli este de a asigura coerența, stabilitatea și dezvoltarea armonioasă în timp a imaginii întreprinderii sociale de inserție.

Elementul de identitate vizuală poate fi utilizat pe materiale de promovare și informare, fără a fi obligatoriu; file cu antet, cărți de vizită, formulare tipizate, corespondență, comunicări scrise, materiale în format electronic.

Pentru orice alt tip de material care nu se regăsește în acest ghid se vor adapta regulile existente.

  1. Utilizarea elementului specific de identitate vizuală

Pentru a-și atinge scopul de a promova imaginea economiei sociale, precum și pentru a diferenția produsele/serviciile/lucrările realizate de o întreprindere socială de inserție față de cele furnizate de alte entități economice prezente pe piață, elementul specific de identitate vizuală trebuie să poată fi rapid identificat, evidențiat și ușor de memorat, respectându-se prevederile prezentului manual.

Activitățile și serviciile prestate de întreprinderile sociale de inserție trebuie să fie evidențiate în mod distinct prin aplicarea elementului specific de identitate vizuală.

Un concept de identitate vizuală unitar susținut de valoarea simbolică a logotipului și de alte elemente grafice întărește, în percepția publicului, imaginea economiei sociale și a întreprinderilor sociale de inserție și promovează activitățile acestor entități juridice.

III. Reguli generale de identitate vizuala

  1. A) Elementul specific de identitate vizuală

Elementul specific de identitate vizuală (sigla) cuprinde elementul grafic (figura 1) și textul „ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ DE INSERȚIE” (figura 2) scris cu majuscule, care se va poziționa în partea de jos a elementului grafic, conform figurii 3.

Elementul grafic este cel care produce în mintea publicului asocierea dintre produsele realizate, serviciile prestate, materialele de comunicare ale unei întreprinderi sociale de inserție și activitatea de economie socială propriu-zisă. De aceea este extrem de important ca elementul grafic să fie folosit corect și unitar de către toate întreprinderile sociale de inserție.

Figura 1: Element grafic 

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ

DE INSERȚIE

Figura 2: Textul „ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ DE INSERȚIE”

ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ

DE INSERȚIE

Figura 3: Elementul specific de identitate vizuală

  1. B) Culori

Culorile utilizate la elaborarea elementului grafic sunt prezentate în figura de mai jos:

Figura 4: Codurile de culori utilizate pentru elementul grafic

  1. C) Font

Textul „ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ DE INSERȚIE” scris pe două rânduri se redactează cu font Calibri Light, aliniere centrală.

  1. D) Zona de siguranță

Zona de siguranță se va aplica întotdeauna, indiferent de reprezentare.

Această zonă are ca scop vizualizarea și identificarea logo-ului, precum și eficientizarea poziționării sale în materialele de comunicare.

Punctul de referință este pătratul X, acesta reprezentând o unitate de măsură. Elementul specific de identitate vizuală trebuie separat de restul obiectelor de pe suport cu o zonă echivalentă unei unități de măsură.

Figura 5: Zona de siguranță

  1. E) Dimensiuni

Dimensiunea minimă admisă pentru elementul specific de identitate vizuală este de minimum 5% din suprafața pe care se aplică, cu obligativitatea ca acesta să fie lizibil.

Textul „ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ DE INSERȚIE” este poziționat în partea de jos a elementului grafic, scris pe două rânduri, cu majuscule, care trebuie să reprezinte 27% din înălțimea elementului grafic.

Distanța ce separă elementul grafic de text reprezintă întotdeauna 19% din înălțimea logo-ului, indiferent de mărimea fizică la care se folosește acesta.

Se recomandă plasarea elementului specific de identitate vizuală pe un fundal alb. Pentru reproducerea pe fundal colorat, în cazul în care nu există posibilitatea evidențierii acestuia, elementul se încadrează într-un dreptunghi alb cu dimensiunea de minimum 5% din suprafața pe care este aplicat, cu obligativitatea ca acesta să fie lizibil.

Figura 6: Spațiul liber obligatoriu în jurul elementului specific de identitate vizuală este de minimum 1 mm.

  1. F) Varianta alb-negru, gri și codurile de culori

Figura 7: Varianta alb-negru, gri și codurile de culori ale elementului specific de identitate vizuală

  1. G) Exemple de reproducere incorectă a elementului specific de identitate vizuală

Elementul specific de identitate vizuală nu trebuie modificat prin schimbarea nuanței culorilor, inversarea ordinii culorilor, a înclinației acestora, a poziției textului, a fontului textului, a scrierii textului cu litere mici în nicio circumstanță. Se vor folosi doar variantele de element specific de identitate vizuală prezentate în acest manual.

Figura 8: Variante incorecte ale elementului specific de identitate vizuală

  1. Instrucțiuni de utilizare a elementului specific de identitate vizuală

Orice alt element sau orice altă combinație de elemente folosite pentru a modifica elementul specific de identitate vizuală nu este permisă.

Este obligatoriu ca elementul specific de identitate vizuală să fie folosit conform prevederilor prezentului manual.

Elementul specific de identitate vizuală va fi folosit în același format și pe fond deschis, și pe fond închis.

  1. Recomandări de utilizare a elementului specific de identitate vizuală

În utilizarea elementului de identitate vizuala, toate părțile implicate acționează în spiritul parteneriatului și al ajutorului reciproc.

Alături de elementul specific de identitate vizuală a mărcii sociale pot fi utilizate și logo-urile, siglele proprii și/sau ale partenerilor, finanțatorilor sau sponsorilor, condiționat de păstrarea vizibilității și lizibilității acestuia.

Prin aplicarea manualului nu se limitează abordarea creativă a conceptelor de informare și comunicare folosite de întreprinderile sociale de inserție, aplicându-se regula „ce nu este scris nu este interzis”.

 

Aprobarea elementului specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție, precum și a regulilor specifice de utilizare a acestuia (OMMFPSPV nr. 1986/2016) was last modified: octombrie 19th, 2016 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.