Aprobarea Criteriilor şi a procedurii de acreditare a agenţiilor de intermediere între cererea şi oferta de muncă zilieră (H.G. nr. 92/2019)

4 mart. 2019
Vizualizari: 1129

Actul publicat în Monitor

Sumar

H. G. nr. 92/2019 pentru aprobarea Criteriilor și a procedurii de acreditare a agențiilor de intermediere între cererea și oferta de muncă zilieră

(M. Of. nr. 151 din 26 februarie 2019)

Se aprobă criteriile și procedura de acreditare a agențiilor de intermediere între cererea și oferta de muncă zilieră

 

În M. Of. nr. 151 din 26 februarie 2019 s-a publicat H. G. nr. 92/2019 pentru aprobarea Criteriilor și a procedurii de acreditare a agențiilor de intermediere între cererea și oferta de muncă zilieră.

Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante dispoziții ale H. G. nr. 92/2019 pentru aprobarea Criteriilor și a procedurii de acreditare a agențiilor de intermediere între cererea și oferta de muncă zilieră.

 

Prezentare generală

Conform art. 2, serviciile de intermediere între cererea și oferta de muncă zilieră se pot furniza de societățile prevăzute la art. 13^3 din Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri. Astfel, în această categorie de societăți se înscriu:

– societățile înființate pe teritoriul României în condițiile Legii societăților nr. 31/1990, care au ca obiect de activitate Activități ale agențiilor de plasare a forței de muncă – cod CAEN 7810;

– societățile înființate în alte state membre ale UE sau în SEE, în baza legislației statului de origine și care se stabilesc cu caracter permanent în România, pentru care, pentru prestarea de servicii de intermediere a muncii, nu a fost necesară obținerea unei acreditări sau autorizări, în cazul prestării în România de servicii de intermediere.

Pe de altă parte, nu se vor supune acreditării următoarele tipuri de societăți:

– societățile înființate în alte state membre UE sau în SEE, în baza legislației statului de origine, care au fost supuse unei condiții de acreditare sau autorizare pentru prestarea de servicii de intermediere a muncii în statul respectiv și care prestează transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional;

– societățile înființate în alte state membre ale UE sau în SEE, pentru care, pentru prestarea de servicii de intermediere a muncii, în baza legislației statului de origine nu a fost necesară obținerea unei acreditări sau autorizări, nefiind astfel supuse unor condiții de acreditare sau autorizare, care intenționează să presteze transfrontalier astfel de servicii pe teritoriul României, cu caracter temporar sau ocazional;

– societățile înființate în alte state membre ale UE sau în SEE, în baza legislației statului de origine și care se stabilesc cu caracter permanent în România, care au fost supuse unei condiții de acreditare sau autorizare în statul de origine sau de proveniență;

– societățile acreditate ca furnizori de servicii de mediere a muncii pe piața internă sau societățile care au îndeplinit obligația de notificare a agenției pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, în condițiile prevăzute de Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin H.G. nr. 277/2002.

Pentru a obține acreditarea ca agenții de intermediere între cererea și oferta de muncă zilieră, societățile trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

– să aibă ca obiect de activitate Activități ale agențiilor de plasare a forței de muncă – cod CAEN 7810;

– să dispună de baza materială pentru realizarea serviciilor de intermediere;

– cel puțin 25% din personalul cu atribuții în prestarea serviciilor de intermediere să aibă studii superioare în una dintre specialitățile psihologie, pedagogie, drept, precum și experiență de minimum 2 ani în domeniul medierii muncii.

Așadar, acreditarea societăților se realizează de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, iar verificarea îndeplinirii cerințelor atestate prin documentele depuse de acestea, se poate realiza prin intermediul Sistemului de informare al pieței interne (IMI) în conformitate cu O.U.G. nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România.

Potrivit art. 16, societățile acreditate au următoarele obligații:

– să presteze serviciile de intermediere în condițiile prevăzute de Legea nr. 52/2011;

– să trateze clienții fără discriminare pe criterii de sex, vârstă, religie, cetățenie, naționalitate, rasă, opinie politică, origine socială, origine etnică, statut familial, loc de reședință, sediu și să respecte principiul egalității șanselor;

– să asigure confidențialitatea datelor și informațiilor despre clienți și să permită accesul acestora la datele personale, precum și să asigure măsurile necesare în vederea protecției datelor beneficiarilor de servicii de intermediere, în conformitate cu legislația națională și comunitară în vigoare în materie;

– să permită accesul personalului cu atribuții de control al agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, precum și al altor instituții și organe de control, în vederea exercitării de către aceștia a atribuțiilor de control potrivit prevederilor legale, și să prezinte la solicitarea acestora toate informațiile, datele și documentele necesare în vederea exercitării controlului;

– să dețină o bază de date privind persoanele fizice, cetățeni români sau străini, ce au capacitate de muncă și care doresc să desfășoare activități necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar de lucrări, persoana juridică, persoana fizică autorizată, întreprinderea individuală, întreprinderea familială, contra unei remunerații;

– să informeze agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană, respectiv a municipiului București, care a acordat acreditarea sau care a fost notificată după caz, cu privire la schimbările în urma cărora criteriile prevăzute de prezenta hotărâre nu mai sunt îndeplinite, în maximum 10 zile calendaristice de la data producerii acestora;

– să comunice ANOFM,, la termenele, cu periodicitatea și în forma solicitată sau stabilită potrivit prevederilor legale, toate datele și informațiile necesare ANOFM pentru îndeplinirea atribuțiilor sale prevăzute de lege.

Conform art. 22, evidența societăților acreditate și a societăților care au dreptul de prestare a serviciilor de intermediere conferit în baza notificării, precum și a situațiilor de suspendare, încetare a suspendării sau, după caz, de retragere a acreditării sau a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit în baza notificării, se realizează de către ANOFM potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 și se face publică pe pagina de internet a instituției.

Vă prezentăm, în continuare, modelul prevăzut în anexa nr. 2, astfel:

EVIDENȚA

societăților acreditate și a societăților care au dreptul de prestare a serviciilor de intermediere conferit în baza notificării, precum și a situațiilor de suspendare, încetare a suspendării sau, după caz, de retragere a acreditării sau a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit în baza notificării

 

Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:

A – Nr. și data deciziei de suspendare a acreditării/dreptului de prestare a serviciilor de intermediere;

B – Nr. și data deciziei de încetare a suspendării acreditării/dreptului de prestare a serviciilor de intermediere;

C – Nr. și data deciziei de retragere a acreditării/dreptului de prestare a serviciilor de intermediere;

D – Observații.

__________________________________________________________________________

|Nr. |Denumirea |Datele |Codul unic de|Nr. și data |Nr. și data| A| B| C| D|

|crt.|societății|de     |înregistrare/|deciziei de |notificării|  |  |  |  |

|    |          |contact|cod fiscal   |acreditare/ |           |  |  |  |  |

|    |          |       |   (CUI/CF)  |documentului|           |  |  |  |  |

|    |          |       |             |care atestă |           |  |  |  |  |

|    |          |       |             |acreditarea |           |  |  |  |  |

|    |          |       |             |sau         |           |  |  |  |  |

|    |          |       |             |autorizarea |           |  |  |  |  |

|____|__________|_______|_____________|____________|___________|__|__|__|__|

|    |          |       |             |            |           |  |  |  |  |

|____|__________|_______|_____________|____________|___________|__|__|__|__|

|    |          |       |             |            |           |  |  |  |  |

|____|__________|_______|_____________|____________|___________|__|__|__|__|

|    |          |       |             |            |           |  |  |  |  |

|____|__________|_______|_____________|____________|___________|__|__|__|__|”.

 

Aprobarea Criteriilor și a procedurii de acreditare a agențiilor de intermediere între cererea și oferta de muncă zilieră (H.G. nr. 92/2019) was last modified: martie 4th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.