Anularea obligațiilor de plată

13 dec. 2018
Vizualizari: 1890
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Ordinul președintelui ANAF nr. 2.846/2018 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată stabilite prin „Decizia de impunere privind contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice potrivit art. 180 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal”, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare (*intrare in vigoare: 5 decembrie 2018, M. Of. nr. 1032 din 5 decembrie 2018)

1. Scopul reglementării. Prin acest ordin se aprobă:

a) Procedura de anulare a obligațiilor de plată stabilite prin „Decizia de impunere privind contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice potrivit art. 180 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal”.

b) Modelul și conținutul formularelor:

„Notificare privind încetarea obligațiilor de plată stabilite prin Decizia de impunere privind contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice potrivit art. 180 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal”;

„Decizie privind anularea obligațiilor de plată stabilite prin Decizia de impunere privind contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice potrivit art. 180 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal”.

2. Procedura de anulare. Procedura aprobată prin acest ordin se aplică:

a) persoanelor care nu obțin venituri ori

b) persoanelor care obțin venituri din activități independente, drepturi de proprietate intelectuală, cedarea folosinței bunurilor, asocierea cu o persoană juridică, activități agricole, silvicultură și piscicultură, din investiții, din alte surse, venituri care nu depășesc cumulat plafonul stabilit de lege (n.n. – 22.800 lei pentru anul 2018), și care au optat pentru plata CASS, dacă aceste persoane au depus Formularul 604, pe baza căruia au fost emise și comunicate decizii de impunere.

3. Reguli de aplicare. Anularea obligațiilor de plată se face la solicitarea contribuabilului, prin depunerea, după caz, a formularelor:

a) „Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”. Anularea obligațiilor de plată se face începând cu luna depunerii declarației unice.

b) „Notificare privind încetarea obligațiilor de plată stabilite prin Decizia de impunere privind contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice potrivit art. 180 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal”. Acest formular se depune de contribuabilii exceptați de la plata CASS sau de către cei care încep să realizeze venituri pentru care obligația declarării revine plătitorilor. Anularea obligațiilor de plată se face începând cu luna depunerii notificării.

În cazul în care contribuabilul a depus atât declarația unică, cât și notificare, anularea obligațiilor de plată se va face începând cu luna depunerii primului document.

Pentru persoanele fizice care nu și-au exprimat opțiunea de plată a CASS prin declarația unica sau notificare, anularea obligațiilor de plată se face începând cu luna împlinirii termenului legal de depunere a declarației unice în anul 2019.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II
Anularea obligațiilor de plată was last modified: decembrie 13th, 2018 by Emilian Duca

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autori:

Emilian Duca

Emilian Duca

Este doctor în economie și are studii juridice, este consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților fiscali din România. Cu aproape 20 de ani de experientă în consultanță fiscală și de afaceri, atât în sectorul public cât și în companii private, participă frecvent ca lector la conferințe și seminarii pe teme economice și de fiscalitate, precum și la emisiuni TV pe teme economice.
A mai scris:
Alina Duca

Alina Duca

Are pregătire universitară economică și juridică. Are experiență semnificativă în domeniul economic, al legislației vamale, fiscale și contabile.
A mai scris: