Anexa nr. 3 la H.G. nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020 – modificări (H.G. nr. 729/2020)

1 sept. 2020
Vizualizari: 487
Actul modificatActul modificatorSumar
 

 

Anexa nr. 3 la H.G. nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

(M. Of. nr. 742 din 14 august 2020; cu modif. și compl. ult.)

 

 

H.G. nr. 729/2020 pentru modificarea și completarea anexei nr. 3 la H.G. nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

(M. Of. nr. 797 din 31 august 2020)

 

modifică:  art. 6, art. 7, art. 11 alin. (3) și (11);

– introduce: art. 1 pct. 6^1 – 6^3, art. 9 pct. 1^1 – 1^3, art. 11 alin. (13^1).

 

În M. Of. nr. 797 din 31 august 2020 s-a publicat H.G. nr. 729/2020 pentru modificarea și completarea anexei nr. 3 la H.G. nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse Anexei nr. 3 la H.G. nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

 

Art. 6 (modificat prin H.G. nr. 729/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 prevedea următoarele aspecte:

„Art. 6

În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f), art. 8 și 9 din Legea nr. 55/2020, cu modificările ulterioare, se stabilesc următoarele măsuri:

1. Se suspendă consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

2. În spațiile prevăzute la pct. 1 sunt permise prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

3. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 4 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările ulterioare.

4. Operatorii economici care desfășoară activitatea în spațiile prevăzute la pct. 3, cum sunt terasele, cluburile, barurile și altele asemenea, au obligația să respecte orarul de lucru cu publicul și restricțiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, la propunerea Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență.

5. Măsurile prevăzute la pct. 4 se stabilesc pentru unitățile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară intensă a virusului și/sau un număr în creștere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2.

6. Operatorii economici care desfășoară activitatea în spațiile prevăzute la pct. 3 au obligația să ia măsuri pentru limitarea numărului de clienți la numărul locurilor pe scaune și a oricăror activități care presupun interacțiunea fizică între clienți.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 6

În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările ulterioare, se stabilesc următoarele măsuri:

1. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă în județele/municipiul București unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori.

2. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în județele/municipiul București unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori.

3. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru clienții cazați în hotel, în județele/municipiul București în care incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile depășește pragul de 1,5/1.000 de locuitori.

4. Comitetele județene pentru situații de urgență din județele unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restricționarea sau închiderea într-o localitate din zona de competență a activității operatorilor economici prevăzuți la pct. 1 și 2, dacă incidența cumulată a cazurilor din această localitate, în perioada menționată, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori.

5. Comitetele județene pentru situații de urgență din județele unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activității operatorilor economici prevăzuți la pct. 1, dintr-o localitate situată în zona de competență, dacă incidența cumulată a cazurilor din această localitate, în perioada menționată, este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori.

6. În situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la pct. 1 și 2 este restricționată sau închisă în condițiile stabilite la pct. 3 și 4, se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

7. Operatorii economici prevăzuți la pct. 1 și 2 vor respecta obligațiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății și al ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările ulterioare.

8. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările ulterioare.

9. Operatorii economici care desfășoară activități potrivit pct. 1, 2 și 8 au obligația să respecte orarul de lucru cu publicul și restricțiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, la propunerea Grupului de suport tehnico- științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență. Măsura se stabilește pentru unitățile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară intensă a virusului și/sau un număr în creștere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2.

10. Operatorii economici care desfășoară activitatea în spațiile prevăzute la pct. 1, 2 și 8 au obligația să ia măsuri pentru limitarea numărului de clienți la numărul locurilor pe scaune și a oricăror activități care presupun interacțiunea fizică între clienți, în condițiile stabilite prin ordinul prevăzut la pct. 7.

11. Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci.

 

Art. 7 (modificat prin H.G. nr. 729/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 se prezenta sub următoarea formă:

„Art. 7

În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f), art. 8 și 9 din Legea nr. 55/2020, cu modificările ulterioare, în interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite:

a) activitatea restaurantelor, cafenelelor sau a altor asemenea unități de alimentație publică, cu excepția celor care funcționează potrivit art. 6 pct. 3;

b) exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri și a cinematografelor.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 7

În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f), art. 8 și 9 din Legea nr. 55/2020, cu modificările ulterioare, în interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor.

 

Art. 11 alin. (3) și (11) (modificat prin H.G. nr. 729/2020)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 alin. (3) și (11) se prezentau sub următoarea formă:

„(3) Măsurile prevăzute la art. 1 pct. 6 și 7 se pun în aplicare de către Ministerul Sănătății și Ministerul Culturii. Respectarea aplicării acestor măsuri se urmărește de către Ministerul Afacerilor Interne.

(…)

(11) Măsura prevăzută la art. 6 pct. 3 se pune în aplicare de către Ministerul Sănătății, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. Respectarea aplicării măsurilor prevăzute la art. 6 și 7 se urmărește de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Afacerilor Interne.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 alin. (3) și (11) se modifică și vor avea următoarele aspecte:

(3) Măsurile prevăzute la art. 1 pct. 6, 6^1-6^3 și 7 se pun în aplicare de către Ministerul Sănătății și Ministerul Culturii. Respectarea aplicării acestor măsuri se urmărește de către Ministerul Afacerilor Interne.

(…)

(11) Măsura prevăzută la art. 6 pct. 8 se pune în aplicare de către Ministerul Sănătății, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. Respectarea aplicării măsurilor prevăzute la art. 6 și 7 se urmărește de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Afacerilor Interne.

 

Art. 1 pct. 6^1 – 6^3 (introduse prin H.G. nr. 729/2020)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 1, după pct. 6 se introduc trei noi puncte, pct. 6^1-6^3, cu următorul cuprins:

6^1. În condițiile pct. 6 organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise, fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din județe/municipiul București este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori.

6^2. Comitetele județene pentru situații de urgență din județele unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restricționarea sau închiderea într-o localitate din zona de competență a activităților culturale prevăzute la pct. 61, dacă incidența cumulată a cazurilor din această localitate, în perioada menționată, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori.

6^3. Comitetele județene pentru situații de urgență din județele unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activităților culturale prevăzute la pct. 61 dintr-o localitate situată în zona de competență, dacă incidența cumulată a cazurilor din această localitate, în perioada menționată, este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori.

 

Art. 9 pct. 1^1 – 1^3 (introduse prin H.G. nr. 729/2020)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 9, după pct. 1 se introduc trei noi puncte, pct.  1^1 – 1^3, cu următorul cuprins:

1^1. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă în județele/ municipiul București unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori.

1^2. Comitetele județene pentru situații de urgență din județele unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restricționarea sau închiderea într-o localitate din zona de competență a activității operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc, dacă incidența cumulată a cazurilor din această localitate, în perioada menționată, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori.

1^3. Comitetele județene pentru situații de urgență din județele unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activității operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc, dintr-o localitate situată în zona de competență, dacă incidența cumulată a cazurilor din această localitate, în perioada menționată, este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori.

 

Art. 11 alin. (13^1) (introduse prin H.G. nr. 729/2020)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 11, după alin. (13) se introduce un nou alineat, alin. (13^1), cu următorul cuprins:

(13^1) Respectarea aplicării măsurilor prevăzute la art. 9 pct. 1^1 – 1^3 se urmărește de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Afacerilor Interne.

Anexa nr. 3 la H.G. nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020 – modificări (H.G. nr. 729/2020) was last modified: septembrie 1st, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.