ANAP. Noua Instrucțiune referitoare la modificările contractuale
Potrivit site-ului oficial (anap.gov.ro), Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a publicat un comunicat privind noua Instrucțiune nr. 1/2021 emisă de președintele ANAP cu privire la derularea și modificarea contractului de achiziție publică/contractului de achiziție sectorială/acordului-cadru, care oferă pieței mai multă claritate, predictibilitate, rigoare și mai multe exemple cu privire la modificările contractuale, în limitele legislației naționale și comunitare existente.
Astfel, noua abordare privind managementul modificărilor contractului va conduce la o gestionare mai bună a relațiilor contractuale, concomitent cu o trasabilitate a documentelor Contractului, păstrând o pistă de audit pentru fiecare etapă esențială a implementării contractelor de achiziție/sectoriale.
Redăm, în continuare, beneficiile cu caracter orizontal, general:
„− Consolidarea caracterului unitar de tratare a modificărilor contractuale pentru toate tipurile de contracte: servicii, bunuri, lucrări.
− Aplicarea unitară și clarificarea mecanismelor generale de utilizare a altor sume necesare pentru implementare, determinând o flexibilitate în implementarea celor trei tipuri de contracte (servicii, bunuri, lucrări);
− Îmbunătățirea structurii de prezentare a informațiilor prin asigurarea unei conexiuni directe cu actul normativ superior, pentru ca autoritățile/entitățile contractante să-și eficientizeze resursa de timp atunci când inițiază modificări ale contractelor/acordurilor-cadru;
− Prezentarea unor exemple specifice pentru fiecare tip de modificare contractuală (peste 40 de exemple!) asigură o abordare unitară și implicit evitarea blocajelor în derularea contractelor;
− Promovarea trasabilității și transparenței prin apariția registrului modificărilor contractuale la nivelul autorităților/entităților contractante, asigurându-se astfel implementarea noilor prevederi legislative, respectiv publicarea în SEAP a tuturor modificărilor contractuale intervenite pe parcursul derulării unui contract/acord-cadru de achiziție publică/sectorial.
− Clarificarea modului de formalizare a modificărilor contractuale: au fost stabilite reguli privind utilizarea diverselor modalități de consemnare a modificărilor contractului (cu sau fără act adițional) ;
− Reducerea numărului de acte normative: sintetizarea și actualizarea reglementărilor cuprinse în trei instrucțiuni emise în materia modificărilor contractuale (3/2017, 2/2018 și 1/2019) sub forma unei singure instrucțiuni.”
Pentru mai multe informații, accesați, vă rugăm, sursa informației.