ANAF. Formularul aferent Notificării privind situația aparatului de marcat electronic fiscal este disponibil pe site-ul Agenţiei

8 aug. 2018
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 2529

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Potrivit site-ului oficial, www.anaf.ro, ANAF a publicat, în data de 7 august 2018, Modelul de Notificare privind situația aparatului de marcat electronic fiscal, în conformitate cu Ordinul președintelui ANAF (OPANAF) nr. 4156 din 28 decembrie 2017 – Formularul F4105 (Anexa nr. 2E la respectivul ordin).

Conform prevederilor anexei nr. 2 („Metodologia și procedura de înregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale în etapa pre-operaționalizare a Registrului”) la OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informațiilor conținute în Registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora, la pct. 6 alin. (1) se prevede că prin transmiterea unei notificări, prevăzută în anexa nr. 2E, utilizatorii informează organul fiscal competent cu privire la apariția uneia dintre următoarele situații:

Conferința națională de Drept Penal al Afacerilor, ediția a VIII-a, ON-LINE

– schimbarea locului de utilizare a aparatului între puncte de lucru ale aceluiași operator economic;
– furtul/dispariția/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal;
– înstrăinarea aparatului;
– închiderea punctului de lucru;
– lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societății sau altele, după caz;
– încetarea activității;
– altele similare.

Astfel, notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în format PDF cu xml atașat, la care sunt atașate, după caz, documente probatoare.

De asemenea, ANAF a pus la dispoziție indicații de completare (Schema XSDStructura XML ).

Informațiile astfel furnizate sunt preluate în aplicația informatică prevăzută la pct. 7.

Potrivit pct. 7 din anexa nr. 2, direcția generală de tehnologia informației pune la dispoziția organelor fiscale competente o aplicație informatică care permite preluarea informațiilor din formularele prevăzute la pct. 2, pct. 4 alin. (1) și (2), din notificarea prevăzută la pct. 6 alin. (1) și emiterea Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzut la pct. 3 alin. (1).

Pct. 2 dispune că producătorul, importatorul, persoana juridică română care achiziționează din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorul autorizat, înregistrează informații privind fiecare aparat de marcat electronic fiscal produs, importat sau achiziționat intracomunitar, fără excepție, prin completarea „formularului pentru înregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achiziționate intracomunitar și a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care au obținut avizul tehnic favorabil”, prevăzut în anexa nr. 2A la respectivul Ordin ANAF.

Prevederile pct. 4 mai sus menționate se referă la faptul că distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditată, după caz, înregistrează informații privind instalarea aparatului de marcat, prin completarea „Formularului pentru înregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate”, prevăzut în anexa nr. 2C la același ordin. În acest sens, ori de câte ori este cazul, distribuitorul autorizat transmite informații privind schimbări ale stării sau situației aparatelor de marcat electronice fiscale, prin completarea secțiunilor I, II, III și IV A sau B sau, după caz, V din „Formularul pentru înregistrarea unor schimbări privind starea/situația aparatelor de marcat electronice fiscale”, prevăzut în anexa nr. 2D.

Pct. 3 alin. (1) stabilește faptul că organul fiscal competent emite „Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”, prevăzut în anexa nr. 2B, pentru aparatele de marcat electronice fiscale pentru care a fost îndeplinită procedura de la pct. 2, la solicitarea scrisă a utilizatorului.

Recipisa poate fi consultată online prin verificarea numărului de înregistrare alocat.

Sursa informației

ANAF. Formularul aferent Notificării privind situația aparatului de marcat electronic fiscal este disponibil pe site-ul Agenției was last modified: august 9th, 2018 by Redacția ProLege
Videoconferința regională de insolvență Buzău

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter