ANAF. Activitatea instituției în perioada stării de urgență
ANAF (www.anaf.ro) a publicat un comunicat prin care informează despre activitatea Agenției, în ceea ce privește principalele domenii de interes, din perioada stării de urgență.
Astfel, în ceea ce privește rambursarea TVA și activitatea de control, de la data declarării stării de urgență, prin relocarea personalului implicat în acțiunile de control suspendate, fost accelerat procesul de rambursare, iar pentru implementarea mecanismului de rambursare ce vizează soluționarea rapidă a deconturilor de TVA, a fost elaborat un proiect de act normativ.
De asemenea, în ceea ce privește activitatea de soluționare a contestațiilor, în perioada stării de urgență susținerea contestațiilor se poate realiza în fața organelor de soluționare și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanță.
Totodată, în ceea ce privește scutirea de taxe vamale și TVA pentru importuri destinate combaterii COVID-19, nu vor face plata efectivă a TVA la organele vamale persoanele impozabile, care importă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență și în următoarele 30 de zile calendaristice de la data încetării acesteia, medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID-19.
Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să accesați sursa informației.
🔔Vezi și ANAF. Bonificații fiscale pentru contribuabili