Alternative la bankingul tradițional – aduse de către noile reglementări în vigoare sau care urmează să intre în vigoare în viitorul apropiat

20 apr. 2018
Vizualizari: 1415

 

Nicolae Cîrstea: Suntem împreună, la Timișoara, Conferința de Drept bancar, cu dl  Ciprian Chiorean – Directorul Direcției Juridice din cadrul Bancpost. Bine vă cunoaștem și vă găsim la această conferință, d-le director!

Ciprian Chiorean: Bine v-am găsit și v-am regăsit! Un prilej extraordinar, care mi s-a oferit cu ocazia acestei conferințe, organizate de către BNR și Universitatea de Vest, Facultatea de Drept. A fost un prilej deosebit pentru mine pentru a veni cu o temă, spun eu, destul de interesantă, și care s-a subsumat temei generale a conferinței – Alternative la banking. Am tratat care ar fi alternativele aduse de către noile reglementări în vigoare sau care urmează să intre în vigoare în viitorul apropiat.

Nicolae Cîrstea: Care sunt concluziile la care ați ajuns în abordarea acestei teme?

Ciprian Chiorean: Una dintre concluzii este aceea – și devine din ce în ce mai evident – că bankingul tradițional, așa cum îl știm că se face, nu va mai putea să se facă de aceeași manieră, având în vedere cerințele și noile reglementări aduse de către PSD 2, de către GDPR, de către celelalte reglementări la nivel european și care sunt fie cu directă aplicare în cadrul regulamentelor, fie cu transpunere în cadrul directivelor europene…

Nicolae Cîrstea: Practic, plecând și trecând prin titlul conferinței, „Alternativ banking”, spre ce ne îndreptăm?

Ciprian Chiorean: Cred că ne îndreptăm spre un banking mult mai aproape de client, mult mai aproape de consumator. Ne îndreptăm spre un banking responsabil, toate aceste măsuri consider că aduc efecte benefice și din prisma incluziunii financiare, având în vedere că va exista posibilitatea apelării la serviciile bancare prin mijloace moderne, mijloace electronice – online banking, telefon mobil și alte platforme digitale – pe care băncile le au deja implementate sau pe care urmează să le dezvolte în viitor și care permit, așa cum spuneam, aducerea serviciilor financiare cât mai aproape de client, acesta având posibilitatea, în mod facil să le acceseze fără, eventual, a se deplasa la unitățile bancare și fără măsuri suplimentare de documentație. Este această tendință de simplificare și, în același timp, de aducere a serviciilor bancare cât mai aproape de nevoile consumatorului, încă o dată, neuitând de partea responsabilă pe care băncile o au și pe care trebuie să o manifeste față de toți clienții lor.

Nicolae Cîrstea: Discutând și cu colegii dumneavoastră de la Banca Națională, de la BCR și ceilalți specialiști din direcțiile juridice sau avocați, am constatat că și băncile, iată, vin și încep să își facă auzită vocea în această zonă cu accente uneori foarte critice la adresa băncilor. Practic, există un punct de vedere care pleacă și dinspre bănci, spre deosebire de nu mulți ani în urmă, când băncile nu comunicau foarte mult punctele lor de vedere, nu ieșeau public pentru a se exprima foarte mult.

Ciprian Chiorean: Așa cum spuneam, consider că bankingul trebuie făcut cu responsabilitate, și în cadrul evenimentului de astăzi au fost teme interesante, care au tratat aspecte de soluționare alternativă a disputelor și litigiilor dintre consumatori și bănci. Consider că mijloacele pe care le au în momentul de față consumatorii la dispoziție pot ajuta la o îmbunătățire a relațiilor dintre consumatori și bănci. Soluția alternativă de rezolvare a acestor dispute cred că este un mijloc foarte bun pe care-l au la dispoziție consumatorii și spre care băncile se îndreaptă din ce în ce mai mult în ultima perioadă și personal consider că este un mijloc foarte mult prin care, în primul rând, să rezolvi eventualele dispute – cele existente, viitoare – între bănci și clienți, dar, totodată, să arăți clientului că există o parte responsabilă din partea băncilor, că băncile sunt deschise la dialog, așa cum spuneați și dumneavoastră, și că nu există niciun fel de interes din partea băncilor de a fi angrenate în tot felul de dispute care să treneze o lungă perioadă de timp, băncile dorind doar să facă business cu acești clienți și, pur și simplu, să rezolve orice fel de astfel de situații conflictuale.

 

 

Alternative la bankingul tradițional – aduse de către noile reglementări în vigoare sau care urmează să intre în vigoare în viitorul apropiat was last modified: aprilie 20th, 2018 by Chiorean Ciprian

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice