Agenția Națională pentru Achiziții Publice: Clarificări cu privire la noua modalitate de derulare a procesului de verificare a documentațiilor de atribuire

9 aug. 2018
Vizualizari: 563

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul oficial (www.anap.gov.ro), Agenția Națională pentru Achiziții Publice a precizat faptul că noua modalitate de derulare a procesului de verificare a documentațiilor de atribuire implică verificarea aspectelor de calitate și regularitate, așa cum sunt definite de prevederile art. 2 alin. (1) lit. a) și b) din O.U.G. nr. 98/2017, cu modificările și completările, a tuturor documentelor ce alcătuiesc documentațiile de atribuire selectate.

[O.U.G. nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii

Art. 2

(1) În sensul prezentei ordonanțe de urgență, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:

a) aspecte de calitate – aspecte care vizează dispoziții legale din domeniul achizițiilor/concesiunilor care suferă o interpretare extensivă sau restrictivă în contextul specific al unei proceduri de atribuire deoarece trebuie adaptate particularităților sectorului economic/de activitate în care se încadrează obiectul contractului și/sau practicilor pieței de profil relevante în care activează constant operatorii economici potențiali ofertanți/candidați la respectiva procedura de atribuire;

(…)]

Astfel, ANAP a precizat și faptul că noile modificări legislative obligă verificatorul ANAP să realizeze observații și în raport cu cerințele caietului de sarcini, prevederile contractuale și informațiile pentru ofertanți (fișa de date) având la bază listele de verificare care asigură trasabilitatea informațiilor în emiterea avizului conform condiționat, care presupune respingerea, sau a avizului necondiționat, care înseamnă publicarea documentației de atribuire în sistem.

Conform mențiunilor ANAP, întârzieri ale validării documentațiilor de atribuire sunt generate de numărul mare de respingeri, justificate de faptul că reprezentanții autorităților contractante, fie ei angajați ai direcțiilor de achiziții publice sau consultanți, nu-și însușesc observațiile venite dinspre verificator și/sau operează modificări pe alte aspecte ale documentațiilor pentru care nu au fost formulate observații de către ANAP.

Sursa informației

Agenția Națională pentru Achiziții Publice: Clarificări cu privire la noua modalitate de derulare a procesului de verificare a documentațiilor de atribuire was last modified: august 9th, 2018 by Redacția ProLege

Jurisprudență

Vezi tot

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.