Proiectul Statutului profesiei de mediator, actualizat la 9 iulie 2015

13 iul. 2015
Vizualizari: 1336

Despre

  • Proiectul privind Statutul profesiei de mediator
  • Patrimoniului de afectațiune
  • Suspendare
  • Incompatibilitate
  • Dosarul de cercetare și actele de sancționare

Consiliul de mediere a făcut public proiectul Statutului profesiei de mediator, actualizat la 9 iulie 2015.

În cadrul proiectului privind Statutul profesiei de mediator sunt semnalate următoarele:

Art. 8 alin. (6) din Statut

Hotărârea de refuz, respectiv de retragere a autorizației de mediator poate fi atacată la Consiliul de Mediere, iar hotărârea adoptată de Consiliul de Mediere, după caz, la instanța judecătorească competentă, în conformitate cu procedura prevăzută de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 16 alin. (3) din Statut

În cazul schimbării sau încetării formei în care își exercită profesia de mediator sau al suspendării din activitate, mediatorul este obligat să notifice în scris Consiliul de Mediere prin C.P.M J. și să precizeze:

  1. a. destinația pentru cota-parte care îi revine din bunurile patrimoniale și nepatrimoniale ale formei de exercitare a profesiei în care a funcționat anterior, după caz;
  2. b. destinatarul evidențelor întocmite cu privire la activitatea de mediator în forma de exercitare a profesiei în care a funcționat anterior și a arhivei sale.

Art. 17 alin. (1) lit b) și e) din Statut

Toate formele de exercitare a profesiei de mediator sunt supuse următoarelor reguli:

      (…)

    1. b) patrimoniul comun este afectat exclusiv activității profesionale și are regimul patrimoniului de afectațiune profesională;

(…)

  1. e) în maximum 6 luni de la data eliberării documentelor de autorizare, mediatorii vor afișa la sediul profesional firma formei de exercitare, conform regulilor de publicitate prevăzute în prezentul statut.

Art. 26 alin. (1) și (2) din Statut

(1) Mediatorii autorizați activi (cu drept de exercitare a profesiei) sunt înscriși în Tabloul Mediatorilor Autorizați întocmit de Consiliul de Mediere si completat de fiecare Corp Profesional al Mediatorilor Județean și publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) În tabloul prevăzut la alin. (1) se menționează următoarele date:

  1. a) numele și prenumele mediatorului;
  2. b) sediul profesional;
  3. c) furnizorul de formare;
  4. d) data autorizării ca mediator;
  5. e) data dobândirii calității de mediator definitiv;
  6. f) limba străină în care este capabil să desfășoare medierea;
  7. g) perioadele de suspendare și incompatibilitate, după caz.

Art. 26 alin. (10) din Statut

Până la data de 20 ianuarie a fiecărui an, Corpul Profesional al Mediatorilor Județean întocmește actualizează Tabloul mediatorilor autorizați, modificări care vor fi comunicate Consiliului de Mediere, instanțelor, parchetelor, poliției, administrației locale, unde poate fi afișat într-un loc accesibil.

NOTĂ: Se pune în discuție necesitatea menținerii termenului în contextul în care actualizarea se face ori de câte ori este necesar în timpul anului.

Art. 36 alin. (2) din Statut

Dosarul de cercetare și actele de sancționare, contestare și judecată se păstrează la Consiliul de Mediere timp de 5 ani, după care rămân consemnate numai în fișa de evidență sancțiunea, rezultatul contestației și radierea, iar documentele din dosar se procesează prin reciclare.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Proiectul integral privind Statutul profesiei de mediator, actualizat la 9 iulie 2015, poate fi descărcat de AICI.

Proiectul Statutului profesiei de mediator, actualizat la 9 iulie 2015 was last modified: iulie 13th, 2015 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: