Obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – modificări (O.U.G. nr. 28/1999 modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

1 mai 2015
Vizualizari: 6530

Despre

  • M. Of. nr. 285 din 28 aprilie 2015
  • O.U.G. nr. 8/2015
  • Modificarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Actul modificatActul modificatorSumar
O.U.G. nr. 28/1999
(rep. M. Of. nr. 75 din 21 ianuarie 2005; cu modif. ult.)
O.U.G. nr. 8/2015
(M. Of. nr. 285 din 28 aprilie 2015)
modifică: art. 1 alin. (8), art. 4 alin. (12) lit. h), art. 10, lit. c) și d), art. 10, lit. gg), art. 11 alin. (1) și (2), art. 12 alin. (3), (4) și (5);
introduce: art. 1 alin. (81), art. 22, art. 4 alin. (12) lit. i), art. 4 alin. (121), art. 10 lit. hh) și ii);
abrogă: art. 4 alin. (12) lit. g), art. 10 lit. b), art. 10 lit. q) și w).

 

În M. Of. nr. 285 din 28 aprilie 2015, s-a publicat O.U.G. nr. 8/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative.

O.U.G. nr. 8/2015 modifică următoarele acte normative:

O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (rep. M. Of. nr. 75 din 21 ianuarie 2005; cu modif. ult.).

Legea nr. 205/2006 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea Proiectului privind reforma sistemului judiciar, semnat la București la 27 ianuarie 2006 (M. Of. nr. 454 din 25 mai 2006);

O.G. nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România (M. Of. nr. 82 din 1 februarie 2002, cu modif. ult.).

 

Vom prezenta, în continuare, modificările aduse O.U.G. nr. 28/1999 prin O.U.G. nr. 8/2015:

 

Art. 1 alin. (8) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 alin. (8) prevedea faptul că, până la repunerea în funcțiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici utilizatori erau obligați să înregistreze într-un registru special, întocmit în acest sens, toate operațiunile efectuate și să emită chitanțe, în condițiile legii, pentru respectivele operațiuni și facturi, la cererea clientului. Obligația privind înregistrarea operațiunilor efectuate într-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfășurau activitatea de transport în regim de taxi.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (8) prevede: „În cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, până la repunerea în funcțiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligați să înregistreze într-un registru special, întocmit în acest sens, toate operațiunile efectuate și să emită chitanțe, în condițiile legii, pentru respectivele operațiuni și facturi, la cererea clientului. Obligația privind înregistrarea operațiunilor efectuate într-un registru special nu se aplică operatorilor economici care desfășoară activitatea de transport în regim de taxi”.

 
Art. 1 alin. (81) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Noua reglementare

La art. 1, după alin. (8) se introduce un nou alineat, alin. (81).

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (81) prevede: „În cazul prevăzut la alin. (8) [În cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, până la repunerea în funcțiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligați să înregistreze într-un registru special, întocmit în acest sens, toate operațiunile efectuate și să emită chitanțe, în condițiile legii, pentru respectivele operațiuni și facturi, la cererea clientului. Obligația privind înregistrarea operațiunilor efectuate într-un registru special nu se aplică operatorilor economici care desfășoară activitatea de transport în regim de taxi], operatorii economici utilizatori au obligația să notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditată, astfel încât utilizatorul să poată să facă dovada comunicării notificării la distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditată, în fața organelor de control. La momentul comercializării aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, părțile contractante stabilesc modul în care operatorul economic notifică distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditată în cazul defectării aparatului de marcat electronic fiscal. Notificarea efectuată în alt mod decât cel stabilit de părțile contractante nu este valabilă”.

 
Art. 22 O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Noua reglementare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

După art. 21 se introduce un nou articol, art. 22.

Potrivit noii reglementări, art. 21 prevede: „(1) Prin bacșiș se înțelege orice sumă de bani oferită în mod voluntar de client, în plus față de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de către operatorii economici prevăzuți la art. 1 alin. (1), precum și restul dat de vânzător clientului și nepreluat de acesta în mod voluntar.

(2) Este interzis operatorilor economici prevăzuți la art. 1 alin. (1) să condiționeze, sub orice formă, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordarea bacșișului.

(3) Suma de bani prevăzută la alin. (1) se justifică prin datele înscrise în documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale și se evidențiază pe un bon fiscal distinct. Prevederile art. 1 alin. (8) [În cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, până la repunerea în funcțiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligați să înregistreze într-un registru special, întocmit în acest sens, toate operațiunile efectuate și să emită chitanțe, în condițiile legii, pentru respectivele operațiuni și facturi, la cererea clientului. Obligația privind înregistrarea operațiunilor efectuate într-un registru special nu se aplică operatorilor economici care desfășoară activitatea de transport în regim de taxi] se aplică în mod corespunzător.

(4) Operatorii economici utilizatori stabilesc printr-un regulament de ordine interioară dacă veniturile provenite din încasarea bacșișului rămân la dispoziția lor sau constituie o sursă de alte venituri care se distribuie salariaților. În cazul în care bacșișul se distribuie salariaților, acesta nu poate fi asimilat unei livrări de bunuri sau unei prestări de servicii.

(5) Regulamentul se păstrează la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal în vederea prezentării acestuia organelor de control.

(6) Sumele provenite din încasarea bacșișului se înregistrează în contabilitate la alte venituri, iar sumele distribuite salariaților se înregistrează pe seama cheltuielilor, potrivit reglementărilor contabile aplicabile”.

 

Art. 4 alin. (12) lit. g) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (12) lit. g) prevedea faptul că utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale erau obligați, printre altele, în cazul defectării aparatului de marcat electronic fiscal, să notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditată, astfel încât utilizatorul să poată să facă dovada comunicării notificării la distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditată, în fața organelor fiscale.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (12) lit. g) se abrogă.

 

Art. 4 alin. (12) lit. h) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (12) lit h) prevedea faptul că utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale erau obligați, printre altele, să întocmească documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase în/din sertarul casei de marcat, altele decât cele provenite din încasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amănuntul și a serviciilor efectuate către populație sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (12) lit h) prevede: „Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligați (…) să întocmească documente justificative pentru sumele introduse în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, altele decât cele pentru care au emis bonuri fiscale sau cele înscrise în registrul special, după caz, precum și pentru sumele extrase din unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, altele decât cele utilizate pentru a acorda rest clientului. În sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor se înțelege suprafața destinată accesului consumatorilor pentru achiziționarea produsului/serviciului, expunerii/prelucrării/ depozitării produselor oferite, prestării serviciilor, încasării contravalorii acestora și circulației personajului angajai pentru derularea activității”.

 

Art. 4 alin. (12) lit. i) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

 

Noua reglementareLa art. 4 alin. (12), după lit. h) se introduce o nouă literă, lit. i).

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (12) lit. i) prevede: „Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligați (…) la ora începerii programului de lucru, să asigure înregistrarea sumelor de bani deținute de personalul operatorului economic care își desfășoară activitatea în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, într-un registru de bani personali, special întocmit în acest sens. Orice sumă de bani înregistrată în plus față de suma înregistrată la ora începerii programului de lucru, nu reprezintă sumă justificată prin registrul de bani personali. Modelul, conținutul registrului de bani personali, precum și procedura de înregistrare a acestuia la organul fiscal se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor publice, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență”.

 
Art. 4 alin. (121) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Noua reglementare

La art. 4, după alin. (12) se introduce un nou alineat, alin. (121).

Potrivit noii reglementări, art. 4 alin. (121) dispune: „La solicitarea organelor de control, atunci când se află în incinta unității de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor în care își desfășoară activitatea și în timpul programului de lucru, personalul operatorului economic este obligat să prezinte sumele de bani deținute”.

 
Art. 10 lit. b) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 10 lit. b) prevedea: Constituiau contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu erau considerate infracțiuni (…) neîndeplinirea obligației operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu excepția prevăzută la art. 1 alin. (8).

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 lit. b) se abrogă.

 
Art. 10 lit. c) și d)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 10 lit. c) și d) prevedeau: Constituiau contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu erau considerate infracțiuni:
c) neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioară celei reale;

d) neîntocmirea de documente justificative pentru sumele de bani introduse/extrase în/din sertarul casei de marcat, altele decât cele provenite din încasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amănuntul și a serviciilor efectuate către populație sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului;

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 lit. c) și d) prevăd: „Constituie contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracțiuni: (…) c) neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate, serviciile prestate sau bacșișurile încasate, emiterea de bonuri cu o valoare inferioară prețului de vânzare a bunului sau tarifului de prestare a serviciului, ori nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (8), care determină existența unei sume nejustificate. În sensul acestei prevederi, prin sumă nejustificată se înțelege contravaloarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate pentru care nu s-au emis bonuri fiscale, valoarea bacșișurilor încasate pentru care nu s-au emis bonuri fiscale, diferența până la prețul de vânzare a bunului sau tarifului de prestare a serviciului în cazul emiterii de bonuri cu o valoare inferioară ori contravaloarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate fără respectarea prevederilor art. 1 alin. (8) [În cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, până la repunerea în funcțiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligați să înregistreze într-un registru special, întocmit în acest sens, toate operațiunile efectuate și să emită chitanțe, în condițiile legii, pentru respectivele operațiuni și facturi, la cererea clientului. Obligația privind înregistrarea operațiunilor efectuate într-un registru special nu se aplică operatorilor economici care desfășoară activitatea de transport în regim de taxi];

d) nerespectarea de către utilizatori a obligației prevăzute la art. 4 alin. (12) lit. h) [Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligați (…) să întocmească documente justificative pentru sumele introduse în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, altele decât cele pentru care au emis bonuri fiscale sau cele înscrise în registrul special, după caz, precum și pentru sumele extrase din unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, altele decât cele utilizate pentru a acorda rest clientului. În sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor se înțelege suprafața destinată accesului consumatorilor pentru achiziționarea produsului/serviciului, expunerii/prelucrării/ depozitării produselor oferite, prestării serviciilor, încasării contravalorii acestora și circulației personajului angajai pentru derularea activității], care determină existența unei sume nejustificate. În sensul acestei prevederi, prin sumă nejustificată se înțelege suma pentru care nu s-au întocmit documente justificative conform art. 4 alin. (12) lit. h)”.

 
Art. 10 lit. q) și w) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 10 lit. q) și w) prevedeau: Constituiau contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu erau considerate infracțiuni: (…) q) nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (8);

w) nerespectarea de către utilizatori a obligației prevăzute la art. 4 alin. (12) lit. h).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 lit. q) și w) se abrogă.

 
Art. 10 lit. gg)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 10 lit. gg) prevedea: Constituiau contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu erau considerate infracțiuni: (…) deținerea la punctele de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor a unor sume care nu pot fi justificate prin datele înscrise în documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, în registrul special sau prin chitanțe.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 lit. gg) prevede: „Constituie contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracțiuni: (…) deținerea la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor a unor sume care nu pot fi justificate prin datele înscrise în documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, în registrul de bani personali, în registrul special și/sau în chitanțe”.

 
Art. 10 lit. hh) și ii) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Noua reglementare

La art. 10, după lit. gg) se introduc două noi litere, lit. hh) și ii).

Potrivit noii reglementări, art. 10 lit. hh) și ii) prevăd: „Constituie contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracțiuni: (…) hh) nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligației prevăzute la art. 4 alin. (12) lit. i) [Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligați (…) la ora începerii programului de lucru, să asigure înregistrarea sumelor de bani deținute de personalul operatorului economic care își desfășoară activitatea în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, într-un registru de bani personali, special întocmit în acest sens. Orice sumă de bani înregistrată în plus față de suma înregistrată la ora începerii programului de lucru, nu reprezintă sumă justificată prin registrul de bani personali. Modelul, conținutul registrului de bani personali, precum și procedura de înregistrare a acestuia la organul fiscal se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor publice, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență]; ii) nerespectarea de către personalul operatorului economic a obligației prevăzute la art. 4 alin. (121) [La solicitarea organelor de control, atunci când se află în incinta unității de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor în care își desfășoară activitatea și în timpul programului de lucru, personalul operatorului economic este obligat să prezinte sumele de bani deținute]”.

 
Art. 11 alin. (1) și (2) O.U.G. nr. 28/1999 (modificată prin O.U.G. nr. 8/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 alin. (1) prevedea: Contravențiile prevăzute la art. 10 se sancționau cu amendă aplicată operatorilor economici, după cum urmează:
a) cele prevăzute la art. 10 lit. f), h), i), s), ș), t), ț), v), aa) și gg), cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei, precum și cu:

(i) confiscarea sumelor care nu pot fi justificate, pentru contravenția prevăzută la lit. gg);
(ii) confiscarea veniturilor obținute, pentru contravenția prevăzută la lit. ț);
b) cele prevăzute la art. 10 lit. a), i), m), o), p), q), u), w), x), y), z), bb), cc), ee) și ff), cu amendă de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum și cu:
(i) confiscarea veniturilor obținute, pentru contravenția prevăzută la lit. a);
(ii) suspendarea activității operatorului economic în punctul de lucru, de la o lună la 3 luni, în funcție de gravitatea faptelor, pentru contravenția prevăzută la lit. cc);
c) cele prevăzute la art. 10 lit. j), k), n) și r), cu amendă de la 40.000 lei la 60.000 lei;
d) cele prevăzute la art. 10 lit. b), c), d), e) și dd), cu amendă de la 10.000 lei la 15.000 lei, precum și cu:
(i) confiscarea sumelor încasate, pentru contravenția prevăzută la lit. dd);
(ii) suspendarea activității operatorului economic în punctul de lucru, de la o lună la 3 luni, în funcție de gravitatea faptelor, pentru contravențiile prevăzute la lit. b), c), d) și e).

 

De asemenea, art. 11 alin. (2) prevedea: Contravenția prevăzută la art. 10 lit. g) se sancționa cu amendă de la 800 lei la 1.500 lei, care se aplica persoanelor fizice.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 alin. (1) prevede: „Contravențiile prevăzute la art. 10 se sancționează cu amendă aplicată operatorilor economici, după cum urmează:
a) cele prevăzute la art. 10 lit. f), h), i), s), ș), t), ț), v), aa) și gg), cu amendă în cuantum de 3.000 lei, precum și cu:
(i) confiscarea sumelor care nu pot fi justificate, pentru contravenția prevăzută la lit. gg);
(ii) confiscarea veniturilor obținute, pentru contravenția prevăzută la lit. ț);
b) cele prevăzute la art. 10 lit. a), l), m), o), p), u), x), y), z), bb), cc), ee), ff) și hh), cu amendă în cuantum de 9.000 lei, precum și cu:
(i) confiscarea veniturilor obținute, pentru contravenția prevăzută la lit. a);
(ii) suspendarea activității operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal și prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz, organului constatator, pentru contravenția prevăzută la lit. cc);
c) cele prevăzute la art. 10 lit. j), k), n) și r), cu amendă în cuantum de 50.000 lei;
d) cele prevăzute la art. 10 lit. e) și dd), cu amendă în cuantum de 12.500 lei, precum și cu:
(i) confiscarea sumelor încasate, pentru contravenția prevăzută la lit. dd);
(ii) suspendarea activității operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal și prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz, organului constatator, pentru contravenția prevăzută la lit. e);
e) cele prevăzute la art. 10 lit. c) și d):
(i) cu avertisment în situația în care suma nejustificată rezultată din săvârșirea contravenției este de până la 300 lei inclusiv, dar nu mai mult de 3% inclusiv din valoarea totală a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, înregistrată de aparatul de marcat electronic fiscal și/sau în registrul special la data și ora efectuării controlului ori la sfârșitul zilei, dacă fapta a fost săvârșită anterior datei controlului;
(ii) cu amendă în cuantum de 3.500 lei, în situația în care suma nejustificată rezultată din săvârșirea contravenției este de până la 300 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totală a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, înregistrată de aparatul de marcat electronic fiscal și/sau în registrul special la data și ora efectuării controlului ori la sfârșitul zilei, dacă fapta a fost săvârșită anterior datei controlului;
(iii) cu amendă în cuantum de 12.500 lei, în situația în care suma nejustificată rezultată din săvârșirea contravenției este cuprinsă între 300 lei și 1.000 lei inclusiv, dar mai mică de 3% inclusiv din valoarea totală a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, înregistrată de aparatul de marcat electronic fiscal și/sau în registrul special la data și ora efectuării controlului ori la sfârșitul zilei, dacă fapta a fost săvârșită anterior datei controlului;
(iv) cu amendă în cuantum de 17.500 lei, în situația în care suma nejustificată rezultată din săvârșirea contravenției este cuprinsă între 300 lei și 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totală a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, înregistrată de aparatul de marcat electronic fiscal și/sau în registrul special la data și ora efectuării controlului ori la sfârșitul zilei, dacă fapta a fost săvârșită anterior datei controlului;
(v) cu amendă în cuantum de la 22.500 lei, în situația în care suma nejustificată rezultată din săvârșirea contravenției este mai mare de 1.000 lei, dar mai mică de 3% inclusiv din valoarea totală a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, înregistrată de aparatul de marcat electronic fiscal și/sau în registrul special la data și ora efectuării controlului ori la sfârșitul zilei, dacă fapta a fost săvârșită anterior datei controlului;
(vi) cu amendă în cuantum de la 27.500 lei, în situația în care suma nejustificată rezultată din săvârșirea contravenției este mai mare de 1.000 lei și mai mare de 3% din valoarea totală a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, înregistrată de aparatul de marcat electronic fiscal și/sau în registrul special la data și ora efectuării controlului ori la sfârșitul zilei, dacă fapta a fost săvârșită anterior datei controlului, precum și cu:
(vii) suspendarea activității operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pentru 30 de zile, începând cu cea de-a doua sancțiune aplicată la aceeași unitate într-un interval de 24 de luni în situațiile prevăzute la pct. (iv) și (vi), indiferent pentru care dintre situațiile prevăzute la pct. (i)-(vi) a fost aplicată sancțiunea prima dată în cadrul termenului de 24 de luni;
(viii) în situațiile prevăzute la pct. (vii), dacă operatorul economic achită amenda contravențională sau jumătate din cuantumul acesteia, după caz, precum și o sumă egală cu de zece ori amenda aplicată, sancțiunea complementară încetează de drept la 24 de ore de la prezentarea dovezii achitării la organul constatator. Suma de bani egală cu de zece ori amenda aplicată se face venit la bugetul de stat, poate fi achitată la Casa de Economii și Consemnațiuni – C E C. – S.A. sau la unitățile Trezoreriei Statului și nu se restituie în cazul în care, la solicitarea operatorului economic, instanța de judecată anulează procesul-verbal de constatare a contravenției. Termenul de 24 de ore curge de la data înregistrării la registratura organului constatator a dovezii achitării sau de la data confirmării de primire dacă aceasta a fost transmisă prin poștă”.

De asemenea, art. 11 alin. (2) dispune: „Contravențiile prevăzute la art. 10 lit. g) și ii) se sancționează cu amendă în cuantum de 1.250 lei, care se aplică persoanelor fizice”.

Obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – modificări (O.U.G. nr. 28/1999 modificată prin O.U.G. nr. 8/2015) was last modified: mai 4th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.