Regulile privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora: O.G. nr. 37/2007 modificată prin O.G. nr. 8/2015

9 feb. 2015
74.536 views

Despre

  • M. Of. nr. 84 din 30 ianuarie 2015
  • O.G. nr. 8/2015
  • O.G. nr. 37/2007
  • Regulile privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora

 
 
În M. Of. nr. 84 din 30 ianuarie 2015, s-a publicat O.G. nr. 8/2015 pentru modificarea și completarea O.G. nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora (M. Of. nr. 565 din 16 august 2007 cu modif. ult.), aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2007 (M. Of nr. 898 din 28 decembrie 2007).
 
Modificarea art. 1 alin. (1) și introducerea alin. (3) în cadrul art. 1 din O.G. nr. 37/2007
 

La art. 1, alin. (1) se modifică și se introduce un nou alineat, alin. (3).

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 1 alin. (1) prevedea faptul că respectiva ordonanța a stabilit cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează operațiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006 de armonizare a anumitor dispoziții din domeniul social privind transportul rutier și amendare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 și Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2.135/98 și abrogare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 sau operațiuni de transport rutier care fac obiectul Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere internaționale (AETR).

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (1) prevede: „Prezenta ordonanță stabilește cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează operațiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.821/85 și (CE) nr. 2.135/98 ale Consiliului și abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.820/85 al Consiliului, denumit în continuare Regulamentul (CE) nr. 561/2006, sau operațiuni de transport rutier care fac obiectul Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere, internaționale (AETR), denumit în continuare Acordul AETR”.

De asemenea, art. 1 prevede, la alin. (3), alineat nou-introdus: „Prezenta ordonanță stabilește cadrul de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 165/2014.
 
Modificarea art. 2 din O.G. nr. 37/2007

Vechea reglementare

Anterior adoptării acestei măsuri, art. 2 prevedea faptul că operațiunile de transport la care se făcea referire la art. 13 alin. (1) lit. a), b), c), d), h), k), m), n) și p) al Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006 erau exceptate, pe teritoriul României, de la aplicarea prevederilor respectivului regulament.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 2 dispune: „Operațiunile de transport la care se face referire la art. 13 alin. (1) lit. a), b), c), d), f), g), h), j), k), l), m), n) și p) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sunt exceptate, pe teritoriul României, de la aplicarea prevederilor acestui regulament”.

 
Modificarea art. 4 din O.G. nr. 37/2007

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 alin. (1) prevedea: „Controlul respectării prevederilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, ale Acordului AETR și ale prezentei ordonanțe se va desfășura atât în trafic, cât și la sediile întreprinderilor și operatorilor de transport rutier”.

De asemenea, art. 4 alin. (2) dispunea: „Controlul în trafic se efectuează de către personalul cu atribuții de control din cadrul Autorității Rutiere Române – A.R.R. și/sau de către polițiști rutieri”.

Art. 4 alin. (3) stabilea: „Controlul la sediile întreprinderilor și operatorilor de transport rutier se efectuează de către personalul cu atribuții de control din cadrul Autorității Rutiere Române – A.R.R. și/sau de către personalul cu atribuții de control din cadrul Inspecției Muncii – I.M., Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, în limita de competență a acestora”.

În sfârșit, art. 4 alin. (4) prevedea: „Coordonatorul național al activităților de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR și ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 este Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., denumită în continuare Coordonator național”.

 Noua reglementare

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Potrivit noii reglementări, art. 4 prevede următoarele:

„(1) Controlul respectării prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (U) nr. 165/2014, ale Acordului AETR și ale prezentei ordonanțe se va desfășura atât în trafic, cât și la sediile întreprinderilor și operatorilor de transport rutier.

(2) Controlul în trafic se efectuează de către inspectori din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier sau polițiști rutieri și personalul cu atribuții de control în domeniul protecției animalelor în timpul transportului din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, respectiv al unităților subordonate acesteia, potrivit competențelor ce le revin, stabilite de legislația în vigoare.

(3) Controlul la sediile întreprinderilor și operatorilor de transport rutier se efectuează de către personalul cu atribuții de control din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier și/sau de către personalul cu atribuții de control din cadrul Inspecției Muncii și Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice și de personalul cu atribuții de control în domeniul protecției animalelor în timpul transportului din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, respectiv al unităților subordonate acesteia, potrivit competențelor ce le revin, stabilite de legislația în vigoare.

(4) Coordonatorul național al activităților de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR și ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 este Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, denumit în continuare Coordonator național.

(5) În vederea verificării datelor din tahograf/aparatura de înregistrare, potrivit competențelor stabilite în baza prevederilor art. 16 din Regulamentul (CE) nr. 1/2005 al Consiliului din 22 decembrie 2004 privind protecția animalelor în timpul transportului și al operațiunilor conexe și de modificare a Directivelor 64/432/CE și 93/119/CE și a Regulamentului (CE) nr. 1.255/97 și ale Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, personalul cu atribuții de control în domeniul protecției animalelor în timpul transportului din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, respectiv al unităților subordonate acesteia utilizează cartelele de control eliberate de către autoritatea competentă desemnată în acest sens.

 
Modificarea art. 8 din O.G. nr. 37/2007

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 8 alin. (1) stabilea faptele care reprezintă încălcări foarte grave ale dispozițiilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 și, după caz, ale Acordului AETR și care constituie contravenții, dacă acestea nu sunt considerate infracțiuni, potrivit legii penale:

1. depășirea perioadei zilnice de conducere, respectiv a perioadei maxime zilnice de conducere cu două ore sau mai mult;

2. depășirea perioadei săptămânale de conducere cu 14 ore sau mai mult;

3. depășirea perioadei maxime de conducere, în două săptămâni consecutive, cu 22 de ore și 30 de minute sau mai mult;

4. depășirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă cu o oră și 30 de minute sau mai mult;

5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu două ore și 30 de minute sau mai mult;

6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă cu două ore sau mai mult;

7. nerespectarea perioadei de odihnă zilnică fracționată cu două ore sau mai mult;

8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj, cu două ore sau mai mult;

9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală redusă cu 4 ore sau mai mult;

10. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală normală cu 9 ore sau mai mult;

11. acordarea de către întreprindere/operatorul de transport rutier a unor plăți conducătorilor auto, chiar și sub formă de bonificații sau prime, în funcție de distanța parcursă și/sau de cantitatea de mărfuri transportată;

12. utilizarea unui vehicul fără tahograf conform reglementărilor în vigoare sau a unui vehicul înmatriculat pentru prima oară după 1 ianuarie 2007, echipat cu tahograf analogic;

13. montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorectă a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de către un operator economic neautorizat;

14. utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificării/calibrării periodice depășit;

15. conducerea unui vehicul dotat cu tahograf fără a utiliza diagrame tahograf și/sau cartela tahografică;

16. deteriorarea voluntară a tahografului;

17. nerespectarea obligației întreprinderii/operatorului de transport rutier de a descărca și stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto și/sau nerespectarea obligației de a descărca și stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizează;

18. deținerea de către un conducător auto a mai mult de o cartelă tahografică validă;

19. utilizarea de către un conducător auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;

20. utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;

21. nerespectarea obligației întreprinderii/operatorului de transport rutier de a păstra înregistrările privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto cel puțin un an de la efectuarea acestora, în ordine cronologică și separat pentru fiecare conducător auto;

22. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;

23. utilizarea incorectă a diagramelor tahograf sau a cartelei tahografice de către conducătorul auto;

24. scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminării zilei de lucru, care afectează înregistrarea datelor relevante;

25. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea prevăzută, care afectează înregistrarea datelor relevante;

26. nerespectarea de către conducătorul auto a obligației privind introducerea manuală a unor date;

27. încredințarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducător auto care nu deține cartelă tahografică;

28. nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;

29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele și/sau prenumele conducătorului auto;

30. refuzul conducătorului auto, în cursul controlului în trafic, de a permite verificarea, reținerea sau copierea oricărei înregistrări privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale acestuia;

31. neprezentarea în trafic a numărului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listărilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;

32. neprezentarea, în cursul controlului la sediul întreprinderii/operatorului de transport rutier, a înregistrărilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto solicitate de personalul cu atribuții de inspecție și control;

33. nerespectarea măsurii de imobilizare stabilită de personalul cu atribuții de inspecție și control;

34. ștergerea, distrugerea datelor înregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate în tahograf sau pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf;

35. montarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf și/sau cartelelor tahografice;

36. utilizarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf și/sau cartelelor tahografice;

37. abrogat;

38. nedeclararea de către conducătorul auto a pierderii sau furtului cartelei tahografice la autoritatea competentă a statului pe teritoriul căruia s-a petrecut acest fapt.

Art. 8 alin. (2) stabilea faptele care reprezintă încălcări grave ale dispozițiilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 și, după caz, ale Acordului AETR și care constituie contravenții, dacă acestea nu sunt considerate infracțiuni, potrivit legii penale

1. depășirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore;

2. depășirea perioadei săptămânale de conducere cu mai mult de 4 ore, dar mai puțin de 14 ore;

3. depășirea perioadei maxime de conducere, în două săptămâni consecutive, cu mai mult de 10 ore, dar mai puțin de 22 de ore și 30 de minute;

4. depășirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă cu mai mult de 30 de minute, dar mai puțin de o oră și 30 de minute;

5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore și 30 de minute;

6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă, cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore;

7. nerespectarea perioadei de odihnă zilnică fracționată cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore;

8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore;

9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală redusă cu mai mult de două ore, dar mai puțin de 4 ore;

10. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală normală cu mai mult de 3 ore, dar mai puțin de 9 ore;

11. neasigurarea unui număr suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzătoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operațiunilor de transport rutier;

12. nedepunerea la autoritatea competentă, de către conducătorul auto, a unei cereri de înlocuire a cartelei tahografice deteriorate, cu funcționare defectuoasă, pierdută sau furată, în termen de 7 zile calendaristice de la data constatării deteriorării, funcționării defectuoase, pierderii sau furtului acesteia;

13. nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;

14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de începere și de încheiere a cursei;

15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii înregistrați la plecare;

16. nerespectarea prevederilor privind obligativitatea reparării tahografului care s-a defectat în cursul călătoriei;

17. lipsa semnăturii conducătorului auto de pe înregistrările efectuate manual la defectarea tahografului sau de pe rapoartele imprimate în cazul defectării, pierderii sau furtului cartelei tahografice.

Regulile privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora: O.G. nr. 37/2007 modificată prin O.G. nr. 8/2015 was last modified: februarie 10th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.