Despre
- M. Of. nr. 270 din 22 aprilie 2015
- Legea nr. 84/2015
- Modificarea și completarea O.G. nr. 20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.G. nr. 20/1994 (rep. M. Of. nr. 806 din 19 decembrie 2013; cu modif. ult.) |
Legea nr. 84/2015 (M. Of. nr. 270 din 22 aprilie 2015) |
– introduce: art. 3 alin. (51) – modifică: art. 6 alin. (3) |
În M. Of. nr. 270 din 22 aprilie 2015, s-a publicat Legea nr. 84/2015 pentru modificarea și completarea O.G. nr. 20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente (rep. M. Of. nr. 806 din 19 decembrie 2013; cu modif. ult.).
Vom prezenta, în continuare, modificările aduse O.G. nr. 20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente:
Art. 3 alin. (51) O.G. nr. 20/1994 (modificată prin Legea nr. 84/2015)La art. 3, după alin. (5) se introduce un nou alineat, alin. (51).
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 3 alin. (51) dispune: „Cheltuielile aferente lucrărilor de intervenție pentru îmbunătățirea terenului de fundare la construcții cu destinația de locuință prevăzute la art. 7 alin. (1) [Construcțiile cu destinația de locuință multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic și care prezintă pericol public, se includ în programe anuale de acțiuni privind proiectarea și execuția lucrărilor de intervenție pentru reducerea riscului seismic, denumite în continuare programe anuale], amplasate pe terenuri care prin natura lor prezintă tasări diferențiate sau deformații remanente, produse de acțiunea cutremurelor sau de alte cauze, ori care sunt sensibile la umezire și care produc efecte manifestate sau potențiale asupra elementelor structurii și fundațiilor, se evidențiază distinct în devizul general și nu fac obiectul prevederilor art. 9 alin. (1) lit. c) [Proprietarii locuințelor și spațiilor publice cu altă destinație decât aceea de locuință, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (5) lit. a), persoane fizice, din construcțiile incluse în programele anuale vor acționa potrivit prevederilor art. 2 alin. (6) și vor beneficia de finanțare din transferuri de la bugetul de stat și bugetul local pentru proiectarea și execuția lucrărilor de intervenție, în următoarele condiții: (…) c) restituirea, la terminarea lucrărilor de intervenție, a sumelor alocate din transferuri de la bugetul de stat și bugetul local pentru execuția lucrărilor de intervenție, în rate lunare egale fără dobândă, cu o durată de rambursare de până la 25 de ani de la data recepției terminării lucrărilor de intervenție; în cazul întârzierii la plată a ratelor cu mai mult de 30 de zile se calculează majorări de întârziere la ratele scadente, aplicându-se cota de majorare, stabilită în condițiile legii, pentru neplata la termen a obligațiilor bugetare]”.
Art. 6 alin. (3) O.G. nr. 20/1994 (modificată prin Legea nr. 84/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 6 alin. (3) prevedea faptul că, prin excepție de la prevederile alin. (2) lit. a), autoritățile administrației publice locale puteau hotărî, în condițiile legii, finanțarea de la bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu această destinație, pentru expertizarea tehnică a locuințelor proprietate privată a persoanelor fizice
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 6 alin. (3) prevede: „Prin excepție de la prevederile alin. (2) lit. a) și b) [Pentru locuințele proprietate privată a persoanelor fizice fondurile necesare privind finanțarea cheltuielilor pentru expertizarea tehnică, proiectarea și execuția lucrărilor de intervenție se vor asigura astfel: din transferuri de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice pentru expertizarea tehnică; b) din sursele proprii ale proprietarilor, din despăgubiri acordate de societățile de asigurare și/sau din credite, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de intervenție], autoritățile administrației publice locale pot hotărî, în condițiile legii, finanțarea de la bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu această destinație, pentru expertizarea tehnică, proiectarea și execuția lucrărilor de intervenție în cazul locuințelor proprietate privată a persoanelor fizice”.