Organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale – modificări (Legea nr. 76/2015)

27 apr. 2015
Vizualizari: 3920

Despre

  • M. Of. nr. 264 din 21 aprilie 2015
  • Legea nr. 76/2015
  • Modificarea şi completarea Legii nr. 346/2006
  • Organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale

Actul modificatActul modificatorSumar
Legea nr. 346/2006 (M. Of. nr. 654 din 28 iulie 2006)Legea nr. 76/2015 (M. Of. nr. 264 din 21 aprilie 2015)modifică: art. 7, art. 22, art. 31 alin. (1), art. 54
introduce: art. 13 alin. (5), art. 311

În M. Of. nr. 264 din 21 aprilie 2015, s-a publicat Legea nr. 76/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale (M. Of. nr. 654 din 28 iulie 2006).

 Vom prezenta, în continuare, modificările aduse Legii nr. 346/2006 prin Legea nr. 76/2015:

Art. 7 Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 prevedea faptul că structurile centrale aveau în subordine, după caz, state majore ale categoriilor de forțe ale armatei, comandamente, direcții, instituții militare de învățământ, instituții de cercetare științifică, formațiuni și alte structuri.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 prevede: „(1) Structurile centrale, precum și cele din compunerea acestora pot avea în subordine, după caz, direcții generale, direcții, comandamente, centre, oficii, servicii, secții, birouri, compartimente, instituții de învățământ, instituții de cercetare științifică și alte structuri.

(2) Statul Major General are în subordine, pe lângă structurile prevăzute la alin. (1), și structura de forțe”.

 

Art. 13 alin. (5) Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)
Noua reglementare

La art. 13, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5).

Potrivit noii reglementări, art. 13 alin. (5) prevede: „Pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice securității naționale în domeniul militar, Direcția generală de informații a apărării execută misiuni independente sau integrate la nivel strategic, operativ și tactic, în țară și în străinătate, inclusiv cu structuri combatante proprii”.

 

Art. 22 Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 22 prevedea faptul că structura de forțe a armatei cuprindea următoarele categorii de forțe: forțele terestre, forțele aeriene și forțele navale, precum și alte forțe.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 22 prevede: „(1) Structura de forțe a armatei cuprinde forțele terestre, forțele aeriene și forțele navale, denumite în continuare categorii de forțe, state majore, comandamente, forțe pentru operații speciale, forțe de sprijin, precum și alte forțe.

(2) Categoriile de forțe au în compunere, pe lângă structurile prevăzute la art. 23-25 [Art. 23: Forțele terestre sunt formate din: Statul Major al Forțelor Terestre, comandamente operaționale de nivel operativ și tactic, structuri luptătoare, structuri de sprijin de luptă, structuri logistice, structuri pentru operații speciale, unități de instrucție, instituții militare de învățământ și alte structuri stabilite potrivit legii. Art. 24: Forțele aeriene se compun din: Statul Major al Forțelor Aeriene, comandamente operaționale, structuri luptătoare, structuri de sprijin de luptă, structuri logistice, structuri pentru operații speciale, unități de instrucție, instituții militare de învățământ și alte structuri stabilite potrivit legii. Art. 25: Forțele navale se compun din: Statul Major al Forțelor Navale, comandamente operaționale/de flotă, structuri luptătoare, structuri de sprijin de luptă, structuri logistice, structuri pentru operații speciale, unități de instrucție, instituții militare de învățământ și alte structuri stabilite potrivit legii] , state majore, comandamente și mari unități”.

 

Art. 31 alin. (1) Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 31 alin. (1) prevedea: Conducerea operațională a forțelor pentru operații speciale se exercita de șeful Statului Major General, iar în situația participării la operații militare în afara teritoriului statului național, potrivit înțelegerilor tehnice încheiate cu partenerii străini.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II
Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 31 alin. (1) prevede: „Conducerea forțelor pentru operații speciale, cu excepția celor prevăzute la art. 13 alin. (5) [Pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice securității naționale în domeniul militar, Direcția generală de informații a apărării execută misiuni independente sau integrate la nivel strategic, operativ și tactic, în țară și în străinătate, inclusiv cu structuri combatante proprii], se exercită de șeful Statului Major General, prin structura stabilită prin ordin al ministrului apărării naționale, iar în situația participării la operații militare în afara teritoriului statului național, potrivit înțelegerilor tehnice încheiate cu partenerii străini, în baza tratatelor la care România este parte”.

 

Art. 311 Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)
Noua reglementare

După art. 31 se introduce un nou articol, art. 311.

Potrivit noii reglementări, art. 311 prevede: „(1) Ministerul Apărării Naționale poate constitui structuri de conducere și de forțe care să fie puse la dispoziția NATO pentru îndeplinirea misiunilor specifice. Acestea se integrează în structura de comandă și control, precum și în structura de forțe ale NATO.

(2) Nivelul de autoritate care poate fi exercitat asupra structurilor române se stabilește conform procedurilor NATO”.

 

Art. 54 Legea nr. 346/2006 (modificată prin Legea nr. 76/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 54 alin. (1) prevedea faptul că, la cererea forțelor armate străine, Ministerul Apărării putea asigura sprijin logistic atât pe teritoriul statului național, cât și în afara acestuia.

Art. 54 alin. (2) stabilea faptul că asigurarea sprijinului logistic se putea realiza cu suportarea cheltuielilor din bugetul aprobat Ministerului Apărării. Creditele bugetare utilizate în acest scop se reconstituiau cu fondurile rambursate în cursul aceluiași exercițiu bugetar de forțele armate străine.

Potrivit art. 54 alin. (3), în aplicarea prevederilor alin. (1), Ministerul Apărării era abilitat să încheie contracte în nume propriu sau în numele partenerilor străini.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 54 prevede: „(1) La cererea forțelor armate străine, precum și a comandamentelor, bazelor militare străine sau reprezentanțelor militare ale unor organizații internaționale înființate pe teritoriul României, potrivit legii, Ministerul Apărării Naționale poate asigura sprijin logistic atât pe teritoriul statului național, cât și în afara acestuia.

(2) Asigurarea sprijinului logistic se poate realiza cu suportarea cheltuielilor din bugetul aprobat Ministerului Apărării Naționale. Creditele bugetare utilizate în acest scop se reconstituie cu fondurile rambursate în cursul aceluiași exercițiu bugetar de forțele armate străine, comandamentele, bazele militare străine sau reprezentanțele militare ale unor organizații internaționale înființate pe teritoriul României.

(3) În aplicarea prevederilor alin. (1), Ministerul Apărării Naționale este abilitat să încheie contracte în nume propriu sau în numele partenerilor străini.

(4) Bunurile și serviciile achiziționate de Ministerul Apărării Naționale în vederea asigurării sprijinului logistic prevăzut la alin. (1) sunt scutite de la plata taxelor în măsura în care forțele armate străine, comandamentele, bazele militare străine sau reprezentanțele militare ale unor organizații internaționale înființate pe teritoriul României beneficiază de astfel de scutiri potrivit legii”.

Organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale – modificări (Legea nr. 76/2015) was last modified: aprilie 26th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.