Decizia ÎCCJ (Complet DCD/CAF) nr. 26/2016 (comunicat): Dispoziţiile art. 3 („Tutela administrativă”) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004

13 oct. 2016
Vizualizari: 1873

 

Decizia ÎCCJComplet ÎCCJActul normativArticolSumar
Decizia nr. 26/2016Complet DCD/CAFLegea contenciosului administrativ nr. 554/2004Art. 3Dispozițiile art. 3 („Tutela administrativă”) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004; cu modif. și compl. ult., se interpretează în sensul că prefectul nu poate ataca în fața instanțelor de contencios administrativ refuzul (asimilat unui act administrativ, potrivit dispozițiilor art. 2 alin. (2) din Legea nr. 554/2004) consiliului local de a pune pe ordinea de zi a ședinței și de a lua act de încetarea de drept a mandatului de consilier local înainte de termen, refuz exprimat la cererea prefectului adresată potrivit atribuțiilor reglementate de dispozițiile art. 19 alin. (1) lit. a) și e) din Legea nr. 340/2004 privind instituția prefectului; rep.; cu modif. și compl. ult.

 

Potrivit comunicatului de presă publicat pe site-ul ÎCCJ (www.scj.ro), în ședința din 10 octombrie 2016, Înalta Curte s-a reunit pentru a dezbate următoarea chestiune de drept: felul în care se interpretează dispozițiile art. 3 („Tutela administrativă”) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004.

Obiectul dezlegării chestiunii de drept

Art. 3 („Tutela administrativă”) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004

(1) Prefectul poate ataca direct în fața instanței de contencios administrativ actele emise de autoritățile administrației publice locale, dacă le consideră nelegale; acțiunea se formulează în termenul prevăzut la art. 11 alin. (1), care începe să curgă de la momentul comunicării actului către prefect și în condițiile prevăzute de prezenta lege. Acțiunea introdusă de prefect este scutită de taxa de timbru.

(2) Agenția Națională a Funcționarilor Publici poate ataca în fața instanței de contencios administrativ actele autorităților publice centrale și locale prin care se încalcă legislația privind funcția publică, în condițiile prezentei legi și ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată.

(3) Până la soluționarea cauzei, actul atacat potrivit alin. (1) și (2) este suspendat de drept”.

Decizia ÎCCJ (Complet DCD/CAF) nr. 26/2016

 

Prin Decizia nr. 26/2016, ÎCCJ (Complet DCD/CAF) a admis în parte sesizarea formulată de  Curtea de Apel Timișoara – Secția contencios administrativ și fiscal, prin Încheierea din 24 februarie 2016, pronunțată în Dosarul nr. 2377/115/2015 și, în consecință, a stabilit că:

Dispozițiile art. 3 („Tutela administrativă”) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, se interpretează în sensul că prefectul nu poate ataca în fața instanțelor de contencios administrativ refuzul (asimilat unui act administrativ, potrivit dispozițiilor art. 2 alin. (2) din Legea nr. 554/2004) consiliului local de a pune pe ordinea de zi a ședinței și de a lua act de încetarea de drept a mandatului de consilier local înainte de termen, refuz exprimat la cererea prefectului adresată potrivit atribuțiilor reglementate de dispozițiile art. 19 alin. (1) lit. a) și e) din Legea nr. 340/2004 privind instituția prefectului, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

 

Pentru a vedea respectivul comunicat, vizitați site-ul ÎCCJ (www.scj.ro).

Decizia ÎCCJ (Complet DCD/CAF) nr. 26/2016 (comunicat): Dispozițiile art. 3 („Tutela administrativă”) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 was last modified: octombrie 13th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.